• Glädje5

Tecken

Vilka tecken är precis efter ägglossning som tillhör själva ägglossningen och vilka tecken är sedan tidigt smygande på graviditet?

Måste väl först fästa sig i livmodern för att ge något symtom eller kan de ge symtom under vandringen från äggledare till livmoder?

• Svar på tråden Tecken
  • Pimpinellan

Det är ofta omöjligt att skilja på vanlig pms och gravsymtom före BIM. Riktiga gravsymtom kan man inte få före embryot fäst vilket sker tidigast 5 dagar efter äl. Först därefter producerar kroppen hcg som ger symtom.

• Hermioney
    Glädje5 skrev 2018-03-27 15:34:15 följande:

Vilka tecken är precis efter ägglossning som tillhör själva ägglossningen och vilka tecken är sedan tidigt smygande på graviditet?

Måste väl först fästa sig i livmodern för att ge något symtom eller kan de ge symtom under vandringen från äggledare till livmoder?

Olika för alla. Jag vet alltid om att jag är gravid en vecka innan mensen skulle ha kommit.
  • Hermioney
    Glädje5 skrev 2018-04-02 20:57:38 följande:

Hur?

Det känns som ett hårt spänt band längst ner på magen. Jag är trött och sömnig. Jag får svårt att vakna på morgnarna och kan inte hålla mig vaken på kvällarna. Jag somnar i fåtöljen framför TV:n

Sen har jag inte alltid men ibland spotting. Men en sak jag alltid får är kraftig huvudvärk och kräkningar.Bara en enda dag.Cirka en vecka efter ÄL.
Svar på tråden Tecken