• Casslo08

Hjälp är det bara önsketänkande?

Sedan äl mån-tis förra veckan så började jag få konstant mensvärk varje dag.!ovanligt för att vara mig iaf. En tyngdkändsla i livmodern har jag kännt oxå. Ska göra ett early test på torsdag men får väl se. Kaffe är inte något jag längtar efter längre heller.

Några fler som hade som jag så tigit och faktiskt var gravida? :)

• Svar på tråden Hjälp är det bara önsketänkande?
  • nonameleft

Det är fysiskt omöjligt att ha symptom som beror på graviditet när du precis haft ägglossning. Därmed inte sagt att du känner det du känner men det har högst troligt en annan, naturlig förklaring.

Nu kan det ju förstås vara så att du blivit gravid ändå men "mensvärken" du kände direkt från ägglossning har inte med det att göra i så fall.

Jag har varit gravid 8(!) gånger, varav det blivit 2 barn, 2 aborter och 4 missfall. Jag har som tidigast fått symptom 5-6 dagar innan beräknad mens de gånger jag varit gravid och symptomen har då varit; allmän sjukdomskänsla, svagt illamående och avsmak för alkohol. Då mina symptom börjat har jag allid kunna utläsa ett väldigt svagt plus på graviditetstesten.

Testa du men personligen skulle jag nog vänta några dagar till för att i så fall få ett tydligare plus. 

Lycka till!

• Casslo08
    nonameleft skrev 2018-03-28 09:53:53 följande:

Det är fysiskt omöjligt att ha symptom som beror på graviditet när du precis haft ägglossning. Därmed inte sagt att du känner det du känner men det har högst troligt en annan, naturlig förklaring.

Nu kan det ju förstås vara så att du blivit gravid ändå men "mensvärken" du kände direkt från ägglossning har inte med det att göra i så fall.

Jag har varit gravid 8(!) gånger, varav det blivit 2 barn, 2 aborter och 4 missfall. Jag har som tidigast fått symptom 5-6 dagar innan beräknad mens de gånger jag varit gravid och symptomen har då varit; allmän sjukdomskänsla, svagt illamående och avsmak för alkohol. Då mina symptom börjat har jag allid kunna utläsa ett väldigt svagt plus på graviditetstesten.

Testa du men personligen skulle jag nog vänta några dagar till för att i så fall få ett tydligare plus. 

Lycka till!

Jaha okej. Fast alla är vi ju olika och att man varit gravid flera ggr betyder ju inte att man har facit i handen så att säga;) Har själv varit gravid 7 ggr och jag känner min kropp ganska väl, vill jag tro iaf ;) fick ett svagt positivt idag bim -2. Men ska vänta tills bim på tisdag o testa igen. Men tack för svar!
Svar på tråden Hjälp är det bara önsketänkande?