• Deeelicious

Har ni som fått 4 barn eller fler fått missfall någon gång?

Har ni som har 4 barn eller fler fått missfall någon gång? De sägs ju att risken höjs med antal barn.. ni med färre barn får också gärna dela med er av era erfarenheter<3

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni som fått 4 barn eller fler fått missfall någon gång?
  • Anonym (Mf)

1 barn

2 barn

3 barn

4 abort

5 mf

6mf

7 gravid

• Anonym (Lx)

1: Missfall, ca v 6

2: Barn

3: MA, ca v 9

4: Barn

• Anonym (Cia)

Barn ett

Missfall v 12

Barn två

Missfall v 12 ( tvillingar)

Barn tre o fyra

• Anonym (Femman)

1, flicka

2, flicka

3, pojke

4, pojke

5, flicka enligt UL

Inga missfall, inga aborter....är idag 33år och fick första barnet när jag var 20 och skulle fylla 22.

• Anonym (8)

Inget missfall! Graviditet;

1: barn

2: barn

3: abort

4: barn

5: abort

6: abort

7: barn

8: barn

• Anonym (Mamma Mu)

1. Mf

2. Mf

3. Barn

4. Mf

5. Barn

6. Mf

7. Barn

8. Barn

9. Sent mf

10. Gravid bf augusti

• Anonym (Graviditeter)
    Anonym (Why ?) skrev 2018-03-28 22:14:15 följande:

Varför fyra aborter?

Pga att hormonella preventivmedel inte funkar på mig. Fick först svagaste minipiller pga blodproppar i släkten. Blev gravid och fick byta till starkare minipiller, blev gravid och fick byta till vanliga svaga p-piller, blev gravid och fick byta till starka. Blev gravid. Gynekologen påstod varje gång att nästa sort skulle funka till 100%.

Vid första aborten var jag ung, andra ätit farliga mediciner, vid tredje med en man jag inte ville ha som pappa och fjärde oklar pappa.
  • Anonym (L)
    Anonym (Graviditeter) skrev 2018-03-29 09:53:07 följande:

Pga att hormonella preventivmedel inte funkar på mig. Fick först svagaste minipiller pga blodproppar i släkten. Blev gravid och fick byta till starkare minipiller, blev gravid och fick byta till vanliga svaga p-piller, blev gravid och fick byta till starka. Blev gravid. Gynekologen påstod varje gång att nästa sort skulle funka till 100%.

Vid första aborten var jag ung, andra ätit farliga mediciner, vid tredje med en man jag inte ville ha som pappa och fjärde oklar pappa.

Du har aldrig hört talas om kondom?
  • Anonym (Femman)
    Anonym (Femman) skrev 2018-03-29 07:47:02 följande:

1, flicka

2, flicka

3, pojke

4, pojke

5, flicka enligt UL

Inga missfall, inga aborter....är idag 33år och fick första barnet när jag var 20 och skulle fylla 22.

21 ska det givetvis stå haha
  • Khaleesi85

1. Barn

2. Barn

3. Barn

5. Abort

6. Abort

7. Missfall v.20

8. Gravid i v.23

• Khaleesi85

Glömde att jag hade ett tidigt missfall med månaden innan denna graviditeten.

• Anonym (Graviditeter)
    Anonym (L) skrev 2018-03-29 11:59:17 följande:

Kan inte använda kondom pga att jag får sveda även av allergikondomer och att min killes penis måste ha ovanlig form för de rullar bara ner på toppen och faller av oavsett storlek. Och det ska inte behövas om man tar piller dessutom. Har ju trott varje gång på dem att nu ska de vara säkra. Men nu kommer jag inte lita på hormoner igen. Efter senaste aborten försökte de ge mig p-plåster och sade att de skulle iaf helt 100% vara säkra även om inte pillren var det. Haha nej tack :( Så nu blir det inte fler aborter för min del. Har nog inte så många fertila år kvar men blir jag gravid fler gånger så behåller jag.
  • Anonym (MammaM)

3 friska pojkar och aldrig haft missfall :)

• Anonym (Yllet)
    Anonym (L) skrev 2018-03-29 11:59:17 följande:
    Varför skulle TS utgått från att inga p-medel funkar på henne när läkaren varje gång intygar att de är i princip 100% säkra?

Men en liten andel kvinnor är superfertila, jag känner också en och hon har blivit gravid tre gånger trots olika p-piller. Det är ett helvete för kvinnorna att ha det så.
Svar på tråden Har ni som fått 4 barn eller fler fått missfall någon gång?