• CrazyCat

Kommer min porrkåta kille vara otrogen i Amsterdam?

Hej på er!

Jag har ett bekymmer som jag vill ventilera med andra personer. Har tidigare lagt ut en tråd ang om min kille är porrmussbrukare, vilket han är. Även om han inte vill erkänna det. Dessutom har vi i stort sett aldrig sex, inte sedan vi blev tsm för 1,5 år sedan. Frekvensen är en gång i månaden eller varannan. Vi är annars som väldigt goda vänner vilket jag föreslagit att vi kan fortsätta som. Men det vill han absolut inte.

Grejen är att han nu blivit bjuden av en vän jag aldrig träffat för att åka till Amsterdam i ca 5 dagar.

Först ville han inte säga något alls om det, lät som jobbigt att ens berätta. Trots att han säger att hans kompis och jag skulle tycka om varandra så fick jag ingen chans att följa med.

En gemensam vän berättade om prostitutionen där, vilket han på fyllan tidigare pratat glatt om. Han förespråkar sådant och strippklubbar.

Känner mej så obekväm. Sa att jag kan väl följa med och då kom han med bortförklaringar.

Haft så mycket killar som svikit mej, orkar inte en till. Men är jag för misstänksam av ?gammal vana??

• Svar på tråden Kommer min porrkåta kille vara otrogen i Amsterdam?
  • Ka11e
    Anonym (Poly) skrev 2018-03-30 18:47:50 följande:

Inte fan åker man till Amsterdam för att titta på tulpaner

Jag har varit i Amsterdam och tittat på tulpaner två gånger.. Tjatar om att få åka dit igen! Nästa vår kanske...

Men alvar, har ni aldrig sex är det kanske inte något att satsa på?
  • Anonym (Fågel)

Jag har varit där med min sambo. Asså, det är ju brudar som dansar i fönster överallt. Har han problem kommer han nog inte kunna låta bli. Men det är ju mycket mer än dessa tjejer i fönster där. Finns livesexshow, kostade en del så vi gick inte in men som sagt, allt "syndigt" finns där extremt lättillgängligt. Man åker dit för att köpa sex, röka på, käka svamp och/eller se tex shower som inte finns i Sverige, som tex livesexshow, eller uppleva kulturen. Den är lite speciell, kändes som man hade hamnat i underlandet med alla färger, folket och all passiv ihalation.

• Ka11e

Det beror ju helt på var i stan man väljer att åka. Jag har varit i Amsterdam tre gånger (två under tulpansäsong och en gång på sensommaren) och vi såg inget sådant. Vi tittade på blommor, vackra hus, åt på mysiga uteserveringar och gick långa promenader längs kanalerna.

Men det är klart att om man har det intresset lär det kanske vara svårt att missa...

• Anonym (Tulpie)
    Ka11e skrev 2018-03-30 20:41:25 följande:

Jag har varit i Amsterdam och tittat på tulpaner två gånger.. Tjatar om att få åka dit igen! Nästa vår kanske...

?

Var detta ironi?

TS oavsett om folk åker dit för tulpaner eller inte så känner du snubben bäst och på dina egna väl valda ord om honom som person så tror jag att du behöver inte mycket bekräftelse i frågan varför han avvisar dig att följa med till trashtown och vad han har för ärende där..

Men. Det är inte därför du skriver va? Det här är snarare ditt rop på hjälp att du är i en miserabel relation, han älskar inte dig, han ligger inte med dig men gärna kollar porr och söker horor, han tar droger och är destruktiv, i allt detta står du ständigt genomskinlig , en osynlig fläck på ett par glasögon, Därför skrev du. Eller hur? Du vill inte vara osynlig mer, du vill inte känna dig kontrollerande naiv eller dumflklsrad längre, du vill kunna stå för vad du väljer och hur du handlar.

Du har bara ett liv, lägg det inte på en man som tyvärr bara stinker missbruk och destruktiv gör för finns ingen kärlek att hämta och du är inte skyldig att rädda han ur sitt eget skinn du är inte en psykolog eller mamma, före honom hade du drömmar och du var stark, hitta till henne igen och hitta ut medan han drar utomlands kan du hinna flytta ut.
  • Ka11e
    Anonym (Tulpie) skrev 2018-03-30 21:15:31 följande:

Var detta ironi?

Nej det var helt seriöst. Framförallt allt som ett svar på den märkliga kommentaren om att ingen åker till Amsterdam för att titta på just tulpaner - vilket faktiskt är en av de största anledningarna till att folk åker till Amsterdam.

Jag skrev ytterligare ett inlägg om att jag inte ens lagt märke till att det skulle dansa tjejer i varenda fönster trots att jag varit där tre gånger, så jag menar nog att det personliga fokuset är viktigare än orten. Men visst är killen porrskadad, gillar knark och är allmänt lite skum är det kanske dessa delar av Amsterdam som lockar.

Men faktum kvarstår att Amsterdam har många andra kvaliteter och att de allra flesta inte ens märker av sexköp och knark när de är där!
  • Anonym (Kille36)

Jag tror tyvärr att han kommer va otrogen, speciellt om det är dåliga bortförklaringar för att du inte få följa med!

Har ni då sex så sporadiskt så är det ju ytterligare ett tevken

• Anonym (12345)

Hur resonerar du kring oskyddad sex med din kille när han kommer hem?

• viseversa

JA han kommer gå till horor. Trodde du annat eller? Varför dumpar du inte honom? Låter ju helt sjukt detta.

• Anonym (12345)

Hur gammal är du och din kille?

• viseversa
    Anonym (12345) skrev 2018-04-01 10:28:39 följande:
    Hur gammal är du och din kille?
    Ts är 37år. Det har hon skrivit i tråden.
  • DanielGBG01

Ja om ni typ haft sex på 1.5år så kommer han ligga där. Tror nästan jag hade det om jag haft så dåligt sexliv.

• Anonym (*-*)
    CrazyCat skrev 2018-03-30 18:30:10 följande:

Hej på er!

Jag har ett bekymmer som jag vill ventilera med andra personer. Har tidigare lagt ut en tråd ang om min kille är porrmussbrukare, vilket han är. Även om han inte vill erkänna det. Dessutom har vi i stort sett aldrig sex, inte sedan vi blev tsm för 1,5 år sedan. Frekvensen är en gång i månaden eller varannan. Vi är annars som väldigt goda vänner vilket jag föreslagit att vi kan fortsätta som. Men det vill han absolut inte.

Grejen är att han nu blivit bjuden av en vän jag aldrig träffat för att åka till Amsterdam i ca 5 dagar.

Först ville han inte säga något alls om det, lät som jobbigt att ens berätta. Trots att han säger att hans kompis och jag skulle tycka om varandra så fick jag ingen chans att följa med.

En gemensam vän berättade om prostitutionen där, vilket han på fyllan tidigare pratat glatt om. Han förespråkar sådant och strippklubbar.

Känner mej så obekväm. Sa att jag kan väl följa med och då kom han med bortförklaringar.

Haft så mycket killar som svikit mej, orkar inte en till. Men är jag för misstänksam av ?gammal vana??

Jag tror han kommer vara med någon prostituerad
  • CrazyCat

Svårt att säga hur det kommer kännas efter att han kommit hem efter resan. Kommer vara skeptiskt till sex efteråt iallafall. Vill inte riskera att få några sjukdomar :(

• Anonym (Skärpning)

Så om man kollar på film så knullar man alltså alltid horor om det finns tillgängligt? Vad är det för idiotisk logik?

Jag är för laglig prostitution men har aldrig legat med någon hora fast jag varit i länder där de finns i överflöd.

• Anonym (grabb)

Skulle nog vara mer orolig för hur er relation ser ut och vilka framtidsutsikter den har...

Jag har varit i Amsterdam två gånger, ser inga bekymmer med att åka dit för att "sightseea" själva stan. Den är mysig och ett typisk "strosa-runt-i-stan" resmål.

Sen är det ingen hemlighet att sex och droger spelar en central roll i staden och dess historik. Att det står halvnakna kvinnor i varenda fönster stämmer inte.

Tar man sig till Red Light District dock, då stämmer det. Vare sig man gillar det, tycker att det är ok, eller tycker varken eller - så är det området ett "turistområde". Heck, första gången jag var i Amsterdam så var jag där med min flickvän och vi var bägge eniga om att "detta måste vi se". Det är liksom uppmärkt med skyltar och på "turistkartorna". 

Går man runt där så kommer man även hitta grupper med pensionärer som är på rundtur med guider. Det är lite av "Kiviksmarknad" över det hela. Sen kan man förvisso tycka att det är tragiskt att det står halvnakna kvinnor i fönstren och utanför står det "flåshurtiga" män som köpslår utanför och som smiter in genom en dörr om det blir "affär". Sexshoppar och reklam för sexshower i var och vartannat gatuhörn.

Sen är det droger. Coffe-shops en masse. Själv nyttjar jag inte "recreational soft drugs", och det som störde mig mest var alla dessa män som hela tiden skulle stanna upp en och fråga om man ville "köpa". Vill man köpa så är det knappast så att det är svårt, vill man inte köpa så är det mer att det blir "tjatigt" i längden. Ungefär som turkiska matt-försäljare på bazaaren...

Huruvida din pojkvän kommer vara otrogen? Vem vet, givet att han gillar porr så är det väl tämligen säkert att han kommer att gå på någon sex-show. Givet att han verkar ha problem med ståndet så är det nog mer tveksamt att han kommer att "fönster-shoppa", såvida han inte har pysslat med sådant tidigare...

• Anonym (Gitt)

Varför är du överhuvudtaget ihop med honom? Hur kan du vara ihop med en kille som du inte kan lita på? Aldrig, hade jag ens övervägt att vara tillsammans med en kille som inte går att lita på.

• Anonym (G)
    CrazyCat skrev 2018-03-30 18:30:10 följande:

Hej på er!

Hm har ni aldrig haft sex mer en 1 gång i månaden så är det nog inte så mycket att satsa på, låter mer som ni är goda vänner som råkat strula till det några gånger ?
  • CrazyCat

Vet ju inte om jag KAN lita på honom eller inte. Visste jag verkligen vilket så vore det enklare. Därför frågar jag er och är tacksam för svaren jag får ????

• Anonym (grabb)

Men vart drar du gränsen? Du säger att du är medveten om att han "missbrukar" porr, och han verkar inte smyga med det, även om han inte erkänner att han kanske kollar för mycket... ni har ett risigt sexliv...

Du verkar förstå att han kommer att "röka på".

En gemensam vän har beskrivit hur "utbudet" ser ut i Amsterdam.

Vad är det som du egentligen är orolig för?

Att han ska gå på sex-show (bara titta)? Att han kommer att nyttja droger? Att han kanske kommer att köpa sig en hora?

Om du är orolig för alla dessa så får du väl sätta ner foten ordentligt och berätta vart dina gränser går!

Svar på tråden Kommer min porrkåta kille vara otrogen i Amsterdam?