• Rockyroad

Barn kräkningar

Hej!

Jag dör av oro. Mitt 6 årige barn har haft det lite jobbigt på sistone .

Allt började för ca 6 månader sedan när han fick oförklarliga huvudvärk, det började på morgonen men dom ofta försvann dagen efter, detta hände tregånger( inte i rad) sen, tog jag honom till akuten vid ett annat tillfälle då han var yr, huvudvärk och var extrem blek. Dom tog honom ecg och sa att hjärtat var bra och sedan gick vi hem. Förra veckan hade han huvudvärk men foesvann samma dag. För 2 veckor sedan mådde han dålig och bajsade med mycket slem.

Tidigt idag hörde jag skrik och det var han, han ville kräkas och ville ha frisk luft , vi gick it i trädgården och kräktes på gräsmattan . Sedan kräktes han en gång till och fick diarré ( bara en gång) jah fick honom att öra och kröktes på kvällen innan han skulle somna. Nu ör hag sp orolig för jag läser massa samer om tumörer och sånt . Jag ör så oroli angående hans huvudvärk och illamående. Tycker ni jag borde oria mig?

• Svar på tråden Barn kräkningar
  • Akireb

Åk in med honom igen och stå på dig!

Berätta om alla symptom etc.

Ingen här har kunskap av att ställa någon diagnos. Du kommer bara bli orolig in du sitter och läser om allt möjligt på nätet.

Lycka till

• mammalovis

Hänger huvudvärken och kräkningarna ihop? Om inte, så skulle jag gissa på att han är magsjuk nu. Om det hänger ihop, så tänker jag på migrän. Kräks man så mår man bättre har jag fattat det som. Varken jag eller mamma har diagnosen migrän, men kan kräkas vid kraftig huvudvärk och då blir det oftast bättre. Ibland hinner värktabletten fungera.

Notera om det är särskilda dagar han får huvudvärk och är hemma från skolan. Det kan ju vara något som är extra tufft eller som han oroar sig för. Ser du ett samband så är det ju lättare att komma åt din oro.

Hände det något särskilt för 6 månader sedan?

Svar på tråden Barn kräkningar