Var jag gravid?
Hej, jag har en fundering. Försöker inte bli gravid och har inga planer på familj. Men var med om en olycka med preventivmedel så slutade upp med oskyddat sex. Min mens var sen, vilket jag inte brydde mig om i början. Övrigt än det så vaknade jag tidigt en morgon av att jag behövde spy. Spydde en gång totalt, och var inte sjuk eller nått. Vi räknade på det på massa olika sidor och kom fram till att om jag var gravid så borde jag vara i vecka 6-7. Det var min pojkvän som insisterade på att jag skulle ta en test, och jag trodde verkligen inte att det skulle visa positivt så jag struntade i det. Tillslut lyckades han övertala mig och jag sa: om inte mensen kommit på måndag så tar jag ett test! Dagen efter kom mensen... blödde mer än vad jag brukar, och en mellanstor klump med blod och något beige-skrift kom ut en dag. Jag hade mensvärk och så men inte något mer än vad jag brukar ha... ont men inte obeskrivligt ont liksom... hann ju aldrig göra ett graviditetstest, något jag ångrar nu! Kan detta ha varit ett missfall?