• Anonymamamma

Blixten McQueen babbycar -hur får jag upp batteriluckan?

Alltså hur får jag upp batteriluckjäv..luckan på denna? Köpte den begagnad och håller på bli tokig. Ska man vrida på det gråa nyckellåset? Motsols?

Någon som vet?

VÄLDIGT tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Blixten McQueen babbycar -hur får jag upp batteriluckan?
  • Anonym (...)

Det är en bobbycar. De flesta brukar inte ha batterier alls.

• Anonymamamma

Skojar ni? Han sa att den behövde nya batterier och jag frågade om det var vanliga och han sa förmodligen, han försökte tillochmed med skruva på den gråa för men fick inte upp den och jag hade bråttom så jag sa att jag löser det. Vilket jag uppbenbarligen inte gör haha

Det står överallt att den ska ha motorljud

"Nu finns Bobby Car som Blixten McQueen karaktären från Cars 2 filmen. Nu kan racing och bil-lekarna från Disney Cars landet börja tidigt! Blixten McQueen modellen är utrustad med extra finesser som motorljud, vinge, tuta i ratten och mjukare racing däck."

"Den richtigen Motorensound"

uae.souq.com/kw-en/big-bobby-lightning-mcqueen-cars-2-with-helmet-ride-on-toy-red-big-3-6484988/i/

• Anonym (S)
    Anonymamamma skrev 2018-04-01 16:19:12 följande:

Skojar ni? Han sa att den behövde nya batterier och jag frågade om det var vanliga och han sa förmodligen, han försökte tillochmed med skruva på den gråa för men fick inte upp den och jag hade bråttom så jag sa att jag löser det. Vilket jag uppbenbarligen inte gör haha

Det står överallt att den ska ha motorljud

"Nu finns Bobby Car som Blixten McQueen karaktären från Cars 2 filmen. Nu kan racing och bil-lekarna från Disney Cars landet börja tidigt! Blixten McQueen modellen är utrustad med extra finesser som motorljud, vinge, tuta i ratten och mjukare racing däck."

"Den richtigen Motorensound"

uae.souq.com/kw-en/big-bobby-lightning-mcqueen-cars-2-with-helmet-ride-on-toy-red-big-3-6484988/i/

Ser ju inte ut som att du har likadan bil som den på bilden (ingen vinge, olika dekaler osv) så tyvärr kanske du har fått tag i en äldre modell eller liknande?
  • Anonymamamma

Oj, det var bara en bild jag tog på nätet, orkade inte fota min.

• Anonym (A)

Leksaker har en skruv utöver spärren på batteriluckan. Jag hade kollat på undersidan. Det grå vredet är förmodligen bara av/på.

• Anonymamamma
    Anonym (A) skrev 2018-04-03 08:06:50 följande:

Leksaker har en skruv utöver spärren på batteriluckan. Jag hade kollat på undersidan. Det grå vredet är förmodligen bara av/på.

Det tycker jag också att den borde ha, har sökt igenom hela bilen med lupp! men tyvärr finns det inte någon annan lucka.

Jag visste inte ens att den skulle ha batterier och låta innan han sa det och det fanns ju ingen anledning att ljuga när jag redan har betalt och är påväg därifrån. Och han borde väl veta om den har låtit och har drivit honom till vansinne tänker man!

På den första bilden så har de nog bara tagit bort vingen, den sitter med två skruvar, som jag har testat att ta bort men därunder är det tomt. Tittade in i ett hål och enda stället det skulle kunna sitta ett batteri är under den gråa. Det ser ut som att nån har försökt få upp den innan med en skruvmejsel

Är det verkligen ingen här som har en sånhär bil?

• Anonymamamma
    Anonym (c) skrev 2018-04-03 10:06:33 följande:

Se om du kan peta upp hela klumpen. Det ser ut som om det är en sån här som sitter där:

www.big.de/de/produkte/zubehoer/big-bobby-car-zubehoer/big-sound-starter-800056476/

Isåfall sitter batteriluckan förmodligen på undersidan av hela "nyckelklumpen".

JAAAA!! TACK! Jag fick upp hela den och mycket riktigt, på undersidan fanns en lucka med två klockbatterier! Har googlat ihjäl mig men du var bättre på det än jag haha, hade aldrig lyckats utan dig! Tack!
  • Anonymamamma
    Pr0nographic skrev 2018-04-01 15:55:59 följande:

Dom där har inte batterier :p

Man sparkar sig fram på en bobbycar

Uppenbarligen så kan även Bobbycars ha ljud och batterier. Så nu vet du det tills nästa gång du försöker vara smart. Och ja, självklart så sparkar man sig fram på en bobbycar.
  • Anonymamamma

Nu är ju inte jag Einstein men enligt min åsikt så är detta batterier.
  • Anonym (c)
    Anonymamamma skrev 2018-04-03 11:30:36 följande:
    JAAAA!! TACK! Jag fick upp hela den och mycket riktigt, på undersidan fanns en lucka med två klockbatterier! Har googlat ihjäl mig men du var bättre på det än jag haha, hade aldrig lyckats utan dig! Tack!
    Glad att jag kunde hjälpa! :)
  • Anonym (Duh)

Svara inte på frågor som du tydligen inte vet nåt om!

But wait, sparkar man sig fram på en plastbit utan varken motor, gas eller broms!? Du har hänt uppochner på min värld!
  • Anonymamamma
    Anonym (c) skrev 2018-04-03 12:20:42 följande:

Glad att jag kunde hjälpa! :)

Du har räddat mig från ett psykbryt haha!
Svar på tråden Blixten McQueen babbycar -hur får jag upp batteriluckan?