• Nyatiderväntar

Jag vill leva ensam

Separerad sen två år och trivs med livet. Har goda vänner, ett fint hem, underbara barn och intressen. Jag känner inget behov av en partner. De singelvänner jag umgås med pratar endast om män, senaste dejten, kommande dejter...hela tiden på jakt efter bekräftelse, kärlek och sex. Varför? Mitt liv är bra som det är och jag känner ingen längtan efter en man. Jag vill verkligen inte dela mitt hem med en annan vuxen igen. Jag känner mig annorlunda som inte jagar en ny partner. Som att det förväntas av mig. Förstår mig inte på mina vänner alls. Fler som känner som jag?

• Svar på tråden Jag vill leva ensam
  • Shameless

Jag kände precis så när jag blev singel efter ett förhållande på 7 år. Men nu efter tre år så känner jag att det hade varit skönt att ha någon att leva med igen. Antar att jag bara behövde tid för mig själv en stund.

• Anonym (Kan ni)
    Lainie Kennedy skrev 2021-07-28 13:28:16 följande:
    Jag gör inte det. Har sex ibland när jag känner för det, antingen med något One Night stand eller ett ex jag fortfarande är vän med.
    Du kan vara utan det i flera år om du vill 
  • Anonym (-)
    Anonym (Kan ni) skrev 2021-07-28 14:26:34 följande:

Du kan vara utan det i flera år om du vill 

Klart man kan om man vill, men om man vill ha sex och hittar någon som vill ha sex med en vad är då problemet?
  • Anonym (Kan ni)
    Anonym (-) skrev 2021-07-28 14:29:54 följande:
    Klart man kan om man vill, men om man vill ha sex och hittar någon som vill ha sex med en vad är då problemet?
    Inget alls det är upp till var och en vad som är bäst. Men det verkar som att kvinnor som väljer att leva ensamma inte saknar sex 
  • Anonym (Daddy)

Tycker att det är helt normalt när man väl har barn etc. Vill du ha lite "kul" går ju sånt alltid att fixa ändå.

Träffar man någon så gör man. Men särboskap är att föredra om man vill behålla spänningen. Alternativt att partnern reser mycket i jobbet.

Kan inte själv se att jag skulle vilja ha en kvinna som flyttar in hos mig längre.

Den förra avskräckte mig. Bortskämd medeklasstjej som styrde och dominerade. När vi bråkade så kunde hon ta till vad som helst. Var som att ha ett barn till.

Alltid behöva relatera till någon i vardagsbeslut. Någon som kanske förstör din dag med grinighet och sprider dålig stämning i hemmet. Blää

Nej fy fasiken vad skönt att slippa. Nu har jag haft distansförhållande i flera år. Vi har det najs .

Kanske vi bor ihop i perioder när barnen växt upp.

Ta hand om baren och satsa på dig själv.

• Anonym (Daddy)
    Anonym (Ggg) skrev 2018-04-03 21:18:45 följande:

Lever också ensam sedan ett par år, det är underbart! Jag bestämmer själv, inget tjafs utan lugn och ro och mer tid att umgås med ungdomarna.

Det enda jobbiga är just tvåsamhetsnormen, vissa bekanta vill inte umgås längre när man inte är ett par, men det är deras förlust. Jag umgås med de som verkligen är mina vänner samt tonårsbarnen och jag känner mig mycket mer tillfreds nu och faktiskt mindre ensam.

Ja sedan har man ju vissa gamla polare som trygghetsknarkar genom sin och andras tvåsamhet. De brukar man tyvärr inte prioritera ens sällskap längre. Men de är ofta så osjälvständiga och trista så det är skönt att slippa.
  • Anonym (Skild och fri)

När man bryter normen .Det är då det blir konstigt.Strunta i andras åsikter och lev som du vill!

• Anonym (Uu)

Jag är man och separerade från min dåvarande för några år sedan och tycker att det är det bästa jag gjort I mitt liv. Jag njuter av att inte få en massa pekpinnar hur saker ska göras utan kan bestämma själv hur hemmet ska skötas av en självutnämnd chef/projektledare.

Vi hade inget sexliv på slutet så det var ingen förlust heller. Jag vill gärna ha sex och sällskap och mår mycket bättre om de komponenterna finns i mitt liv, men det behöver man ju inte ha en relation för. Tvärtom så har har aldrig haft så mycket sex i mitt liv som jag hade åren efter separationen.

Mitt perfekta liv hade varit att bo själv, men haft en kvinnlig vän för sex och sällskap när båda vill och har lust.

• Anonym (Do it)

Gör det då, lev livet!

• Anonym (Kalle)

Jag är man är inne helt på din linje hellre bättre kompisar. Har inte haft sex på 8 år å bryr mig inte ens. Hellre nån som får mig å skratta å må bra.

• Anonym (A)
    Anonym (Do it) skrev 2021-07-30 00:40:05 följande:
    Gör det då, lev livet!
    +1
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Uu) skrev 2021-07-29 12:19:57 följande:

Jag är man och separerade från min dåvarande för några år sedan och tycker att det är det bästa jag gjort I mitt liv. Jag njuter av att inte få en massa pekpinnar hur saker ska göras utan kan bestämma själv hur hemmet ska skötas av en självutnämnd chef/projektledare.

Vi hade inget sexliv på slutet så det var ingen förlust heller. Jag vill gärna ha sex och sällskap och mår mycket bättre om de komponenterna finns i mitt liv, men det behöver man ju inte ha en relation för. Tvärtom så har har aldrig haft så mycket sex i mitt liv som jag hade åren efter separationen.

Mitt perfekta liv hade varit att bo själv, men haft en kvinnlig vän för sex och sällskap när båda vill och har lust.

Samma här.

Tyvärr, är kvinnors intresse för sex lägre än hos män. Svårt att finna en sån kvinna.
  • Anonym (Uu)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-07-30 20:45:16 följande:
    Samma här.

Tyvärr, är kvinnors intresse för sex lägre än hos män. Svårt att finna en sån kvinna.
    Ja, men tack vare dejtingappar har jag haft en god tillgång till sex sen jag separerade. Tyvärr är det svårt att hitta någon som bara vill ha sex och sällskap utan förhållande, så det blir 2-3 månadersrelationer. Tar gärna sexresor till andra länder också där det inte är olagligt att betala för det med.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Uu) skrev 2021-07-30 21:07:27 följande:

Ja, men tack vare dejtingappar har jag haft en god tillgång till sex sen jag separerade. Tyvärr är det svårt att hitta någon som bara vill ha sex och sällskap utan förhållande, så det blir 2-3 månadersrelationer. Tar gärna sexresor till andra länder också där det inte är olagligt att betala för det med.

Mmm, jag har varit lite för ärlig för att kunna utge mig för att bara vilja ha sex , tex med kvinnor som har barn. Jag kan inte tänka mig ett fast förhållande med nån som har barn.

Men vissa har jag kunnat tänka mig ha sex med. Men då är hemligheten att inte utge sig för att vara ute efter sex alltså.
  • Anonym (V)

Jag har alltid trivts med att bo själv. Men med åldern kände jag till slut att det blev dags att flytta ihop med pojkvännen och bilda familj.

Så nu bor vi här i vår villa. Jag älskar att ha barn men det känns inte som att samboskapet är något för mig alls. Jag saknar min gamla lägenhet nästan varje dag. Visst finns det fördelar med att bo ihop, man delar på ansvar och är ju aldrig ensamm. Men samtidigt finns det så mycket jag saknar med att bo själv.

Att slippa den andres humör när det är dåligt. Slippa komma hem efter jobbet för att bara prata om hushållsarbete, vem som ska göra vad osv. Bara kunna komma hem utan att behöva sätta igång med disken och tvätten, för att väga upp för vad den andre har gjort.

Att få leva sin egen livsstil fullt ut. Inte behöva anpassa sin kost. Inte höra en massa gnäll för att man vill ägna en dag åt sin hobby. Inte behöva kompromissa vad gäller semestrar, inköp osv. Att få bestämma själv över hur hemmet ska se ut. Slippa känna att man måste upprätthålla något slags sexliv.

Om vi någon gång separerar ska det mycket till för att jag ska flytta ihop med någon igen. Kanske söker jag en ny relation men då kommer jag med största sannolikhet vilja vara särbo.

• Anonym (Uu)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-07-30 21:13:40 följande:

Mmm, jag har varit lite för ärlig för att kunna utge mig för att bara vilja ha sex , tex med kvinnor som har barn. Jag kan inte tänka mig ett fast förhållande med nån som har barn.

Men vissa har jag kunnat tänka mig ha sex med. Men då är hemligheten att inte utge sig för att vara ute efter sex alltså.

Nej, man ska inte utge sig för att bara vara ute efter sex om man vill maximera sina chanser. Det finns visserligen kvinnor som också bara vill ha sex och har man turen så träffar man en sån, men de är granska sällsynta.
Svar på tråden Jag vill leva ensam