• Smurf86

9 åriga tvillingar

Jag har tvillingpojkar på 9 år.

Dom är omtyckta, sociala och har många kompisar. Men nu det senaste vill dom inte leka med någon, eller dom har en kompis som dom gärna leker med men han bor lite långt bort så det blir kanske 1gång/veckan.

Det kommer kompisar och ringer på nästan varje dag men dom vill inte.

Bör jag vara orolig? Dom leker tillsammans jätte bra, dom e ute mycket i skogen o leker men dom vill inte vara med nån annan.

I skolan leker dom bra med nästan alla.

Jag är orolig att när dom väl vill leka med någon så kommer det inte finnas någon kompis kvar för dom tröttnar ja såklart tull slut.

Ska man pusha dom eller låta dom va? Vill inte att dom ska bli ensamma. Ser deras kompisar leka utanför fönstret medan dom är i skogen själva o leker. Gör lite ont i mamma hjärtat även fast jag vet att dom valt själva att inte vara med. Har frågat tusen gånger om dom inte vill leka med dom men dom tycker det e tråkigt, mycket fotboll och det tycker dom inte om. Dom säger att dom inte känner sig utanför för det är egenvalt säger dom när jag frågar.

• Svar på tråden 9 åriga tvillingar
  • legomum

Fråga vad de vill göra istället.

Kanske lite nya ideer kan vara bra, tänker nu badhuset, klättring, cykelutflykt o liknande altiviteter.

Eller så kan ju även barn bli vårdeppiga, fundera om det kan vara något sådant.

• Smurf86

Jo men sånt gör vi. Senast igår cyklade dom o hade picknick med sin pappa så sånt tycker dom ju e kul. Lite svårt att hitta på massor eftersom jag har en 2 åring och en 1 åring oxå. Inget körkort heller.

Svar på tråden 9 åriga tvillingar