• Anonym (Nyfiken)

Vad hände med anmälan?

Behöver hjälp.

Läste en artikel i slutet av juli 2017, angående en lärarvikarie som trakasserat och hotat elever. Det stod att polisanmälan var gjord. Efter det har jag dock varken hört eller läst något mer om detta. Efter så här lång tid- kan anmälan vara nedlagd? Eller är rättssystemet såpass överbelastat att det får ta så här lång tid? Hur får jag veta vad som händer?

• Svar på tråden Vad hände med anmälan?
  • Anonym (123))

Ja, det är konstigt att de inte meddelat dig hur det har gått...

• Anonym (???)
    Anonym (123)) skrev 2018-04-03 19:57:49 följande:

Varför skulle de meddelat? TS skrev "läste en artikel" 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (123)) skrev 2018-04-03 19:57:49 följande:

Nu var det iofs inte svar på min fråga men.. Jag tycker mest det är synd och skam att sånt "får hända" och hoppas att han inte bara får gå fri.
  • Anonym (C)

Mycket möjligt att ärendet ligger i balansen och väntar på handläggare. Systemet är så pass överbelastat att ärenden kan ligga över ett år innan någon börjar utreda brottet.

Det kan ju även vara nedlagt tex på grund av bevisproblem.

Om du har några sökbara uppgifter tex ärendenummer så kan du ringa polisen och fråga om ärendet är öppet eller stängt.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (C) skrev 2018-04-03 22:47:33 följande:

Mycket möjligt att ärendet ligger i balansen och väntar på handläggare. Systemet är så pass överbelastat att ärenden kan ligga över ett år innan någon börjar utreda brottet.

Det kan ju även vara nedlagt tex på grund av bevisproblem.

Om du har några sökbara uppgifter tex ärendenummer så kan du ringa polisen och fråga om ärendet är öppet eller stängt.

Hoppas på det första alternativet..!

Tyvärr har jag inget ärendenummer- hur går man till väga för att få det? Jag har personens namn men inga personuppgifter (borde man väl dock kanske kunna få via ex ratsit?).
Svar på tråden Vad hände med anmälan?