• Anonym (lll)

Sambon runkar hellre än att ha sex med mig

Hej!

För ett år sen kom jag på min sambo runka å tillfredställt sig själv med att se på porr när jag var i samma rum. Jag har alltid gillat sex å alltid varit aktiv men sen efter det har jag tappat självförtroendet, vet inte hur jag ska nånsin få tillbaka det igen. Varje gång vi har sex så är det enda jag tänker på är att han inte tänder på mig, han tänker på andra tjejer, att han hellre har sex med andra än mig. Vi har pratat mycket om det men han vill som varje skjuta bort konversationen. Jag känner inte att han är attraherad av mig längre å när han ser mig naken så tänker jag att han är säkert äcklad av det han ser. Sexet har blivit mindre också då han inte har stor lust att ligga så då blir jag nojjig att han i smyg runkar, så då har jag blivit mer å mer tjatig å frågat om han har runkat den veckan/dagen, (som om han skulle tala sanning) , men vill som sagt inte vara så här längre. Mår jätte dåligt av det här. Nå tips på hur jag ska bryta detta?

• Svar på tråden Sambon runkar hellre än att ha sex med mig
  • Anonym (lll)

Menar att jag var i samma tak, ej i samma rum. Han var på toa å jag i sovrummet bredvid.

• Anonym (Eget)

Att onanera har inte med dig att göra. Man har rätt till ett eget sexliv men det ska inte ta över eller påverka sexet man har ihop, tex runka istället för att ha sex eller hoppar sex för man har runkat.

Ja, han känner att du inte njuter av sexet och har dåligt självförtroendet. Det kan göra många avtända. Varför vill du hindra honom till eget sexliv?

• Anonym (lll)
    Anonym (Eget) skrev 2018-04-05 02:32:31 följande:

Att onanera har inte med dig att göra. Man har rätt till ett eget sexliv men det ska inte ta över eller påverka sexet man har ihop, tex runka istället för att ha sex eller hoppar sex för man har runkat.

Ja, han känner att du inte njuter av sexet och har dåligt självförtroendet. Det kan göra många avtända. Varför vill du hindra honom till eget sexliv?

Jag vill inte hindra honom till det men när han vet att jag ör i rummet bredvid å vill ha sex med honom aå väljer han hellre att gå in på toa å runka å se andra tjejer nakna . Jag känner mig bortvald.
  • Anonym (Eget)
    Anonym (lll) skrev 2018-04-05 02:35:03 följande:

Jag vill inte hindra honom till det men när han vet att jag ör i rummet bredvid å vill ha sex med honom aå väljer han hellre att gå in på toa å runka å se andra tjejer nakna . Jag känner mig bortvald.

De kunde du väl sagt från början, du missade att beskriva en jätteviktigt del i problemet. Nu är ju situationen helt annorlunda, vill du ha bra svar måste tydligt beskriva problemet och inte hoppa över delar. Då får du svar som mitt ovan. Kanske har det blivit kommunikationsmiss mellan dig och din partner, har du varit tillräckligt tydlig?

Nu blir mitt svar istället såhär, nej det är inte ok. Ta upp det igen med honom och fråga varför han gör så. Ge dig inte fören han ger ett ärligt svar, då och bara då kan ni börja lösa problemet. Annars skulle jag nog lämna för det är respektlöst. Respektlöst att göra med ännumer respektlöst att inte förklara sig och vifta bort det.
  • Anonym (ManBorås)

Det viktiga är ju att du försöker prata med honom.

Kan det vara så att han tänder på sex som ni inte har?

Dvs att han tittar på porr och fantiserar om saker som du/ni inte kan ge honom/varandra?

Han har kanske fantasier som han inte vågar ta upp med dig eller vet att du inte ställer upp på?

Självklart så runkar jag med, men har jag min kvinna hemma så skulle jag aldrig välja bort henne och sätta mig runka.

• Anonym (andra orsaker)

Onani och fantasier är ofta något helt annat än det vanliga sexlivet så det är inte säkert att det han tittar på/fantiserar om har något mer ert sex att göra.

Det klokaste är att fokusera på det man vill förbättra i stället för att skuldbelägga och se onanin som ett problem.

Alltså. Om du (TS) känner att du inte är nöjd med ert sexliv eller tror att han är missnöjd så kan du ta upp och prata om det. Säg att du inte är helt nöjd, ni har sex för sällan, du saknar något speciellt eller tycker inte han är närvarande etc.
    vad det nu är du känner...

Eller så frågar du honom, om du är orolig för att han är missnöjd.

OM du inte är missnöjd så behöver du inte förstora upp problemet med hans onani. Om det gör dig osäker så kan du ta upp det med honom och säga som det är. typ. jag förstår att du behöver lätta på trycket ibland men jag blir osäker när du bara går iväg på det här sättet. Skulle helst se att du gör det när jag inte är hemma.

Det kan för övrigt finnas många anledningar till att sexet inte är intressant för honom, under en period eller att det har blivit en förändring.
    Hälsa/oro för saker och ting är ofta en bov, höga krav och press på olika sätt gör att man inte fixar sexet. Då kan det vara lätt och bekvämt att fly bort. Onanin är då bara ett sätt att lätta på trycket och få fysisk/mental avslappning.

Att killen väljer bort dig behöver inte betyda att det finns nån tydlig koppling.
    Sånt här är svårt att gissa sig till, det kan ju finnas nån speciell anledning. Konflikter, något han är missnöjd med, förändringar hos dig eller annat som är kopplat till relationen. 
    Bråk, stress, konflikter kan göra att suget avtar och försvinner.

Ni behöver prata om sånt här för att komma vidare.
    Det finns även hjälp att få via familjeterapi/rådgivningen.

• Anonym (Baaah)

Problem med närhet kan göra att man hellre ägnar sig åt opersonligt sex än sin partner.
    Det behöver inte ha någonting med dig att göra, mer än att det påverkar dig.

Svårt att säga vad hans beteende det beror på, men det verkar ju som han söker sig bort från dig sexuellt av någon anledning.

Kanske någon form av sexmissbruk för att döva något hos sig själv?

• TindraVarg

jag hade blivit helt förkrossad... hur kan man välja att göra det med sig själv när man har nån att ha sex med.... under samma tak? Förstår att du mår dåligt! Men jag tror det är rätt vanligt jag kom på mitt ex med att runka till... tentakelporr.... sen dess dog både sexlivet och förhållandet.... så du är inte ensam.

• Underhill
    TindraVarg skrev 2018-04-16 18:36:19 följande:
    jag hade blivit helt förkrossad... hur kan man välja att göra det med sig själv när man har nån att ha sex med.... under samma tak? Förstår att du mår dåligt! Men jag tror det är rätt vanligt jag kom på mitt ex med att runka till... tentakelporr.... sen dess dog både sexlivet och förhållandet.... så du är inte ensam.

Tentakelporr?
    E vi överens så kör vi
  • TindraVarg
    Underhill skrev 2018-04-16 18:42:43 följande:

Tentakelporr?
    Ja det var typ bläckfiskar eller nåt som våldförde sig på en japansk tjej
  • Danzig76
    TindraVarg skrev 2018-04-16 21:15:07 följande:
    Hahah, vafan. Varje dag lär man sig nåt nytt..
  • Anonym (Me too)

Hej Har samma problem med min sambo :/ har försökt prata med honom men han tar det bara som ett påhopp och det har inte alls förbättrat situationen. Jätte jobbigt så vet hur hemskt det känns :(

• Anonym (wtf!!!)
    hahaha, det finns fan folk till allt.
  • Underhill
    Okäj. Skulle inte dra för stora växlar på just det, men du känner ju din partner bäst givetvis. Annars fungerar relationen bra?
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (UU)
    TindraVarg skrev 2018-04-16 18:36:19 följande:

Låter som att största anledningen till att förhållandet inte höll beror på att du inte respekterade din kille, hade du gjort det hade du accepterat honom för vad han är, och hans perversioner klingat av.
Svar på tråden Sambon runkar hellre än att ha sex med mig