Att vänta på PUT - När vet man något?
Jag och min flickvän sökte PUT i början av Mars 2018.
Hon kommer ifrån Kina och vill flytta hit.
Hon pluggar svenska varje dag nu och kan flytande engelska. Vi träffades i början av 2017 och vi har träffats i Kina 2 gånger i totalt en månads tid. Nu ska jag ner till henne igen till sommaren i 15 dagar.
Jag är så rädd att våran ansökan blir avslagen pga att hon inte varit i Sverige ännu, detta är pga hennes jobb inte tillåter ledighet
Hon skulle få 4 dagar i Augusti och det är ju 2 dagar restid :( men vi vill träffas mer så jag valde att åka ner 15 dagar i Juli istället.
Vad ska man förvänta sig? Det står ju 16-21 månader på deras hemsida, men när jag pratade med de på telefon sa det att den tiden ska kortas ner rejält 2018 men han visste inte hur mycket.
Stegen på sidan säger att hon får boka en intervju efter en tid men den är oklar.
Allt vi har fått hittils är
Status för din ansökan
Din ansökan om uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studerandetillstånd, medborgarskap, asyl eller visum är inkommen till Migrationsverket.
Migrationsverket har inte fattat ett beslut i din ansökan.
-------------------
Så nu är det bara att vänta 2 år?.. riktigt sorgligt. Går det inte snabbare när sökande har boende, ekonomisk säkerhet med mera?
hade varit roligt att se hur det fungerar på migrationsverket. Är det många som söker?