• Fridiii

Seriöst par önskar fler att umgås med, Hur?

Hej!

Vi är ett par med en tvåårig son boendes en bit utanför Göteborg som skulle önska fler andra par att umgås med. Nu när våren är på ingång o sommaren är stundande så hade det varit så roligt att hitta fler par att umgås med för trevliga grillkvällar, middagar ute en fika på stan eller något annat skoj. Vi tycker det vore utvecklande att hitta lite nytt folk att umgås med som vi normalt sätt kanske inte kommer i kontakt med. Finns det andra par som har tips på hur man kan gå tillväga eller rent utav själva är nyfikna på att hitta nya bekantskaper?

• Svar på tråden Seriöst par önskar fler att umgås med, Hur?
  • Daniel1984

Hej!

Vi är ett par i ungefär samma sits! Vi är 33 och 34 år och vi flyttade till Kungsbacka för 2 år sedan. Och som du vet, det är inte det lättaste att skaffa nya vänner när man är 30+ ????

Dessutom, vi har också en tvååring ????

• Fridiii

Men hej vad roligt! Ja det är supetsvårt att hitta nya bekantskaper efter 30. Men vi är mycket seriösa i vårt sökande. Hade vart roligt att finna lite nya bekantskaper att hitta på lite aktiviteter med både med o utan barn hade vart så roligt. Önskar ni också finna andra par att umgås med?

• Daniel1984

Jajjamen, vi letar absolut efter folk att umgås med! Leta upp mig på Facebook så snackar vi mer! Daniel Ninjan Karlsson heter jag där ????

• Macilla

Jag och min man (28 och 31) är i samma situation förutom att vi inte har några barn. Vore så himla roligt att lära känna något/några par att umgås med. Allt ifrån hemmahäng med grillning eller sällskapsspel till uppklädda utemiddagar eller att ex. hjälpas åt med trädgårdsarbete eller vad tusan nu man kan hitta på tillsammans Vi bor i nordöstra Göteborg. (Lite pinsamt att erkänna men hur de umgås tillsammans i tv-serierna Vänner och How I met your mother där vännerna är en andra familj är ju någonstans min drömbild av vuxen vänskap ????)

• Daniel1984
    Macilla skrev 2018-04-08 13:24:12 följande:

Jag och min man (28 och 31) är i samma situation förutom att vi inte har några barn. Vore så himla roligt att lära känna något/några par att umgås med. Allt ifrån hemmahäng med grillning eller sällskapsspel till uppklädda utemiddagar eller att ex. hjälpas åt med trädgårdsarbete eller vad tusan nu man kan hitta på tillsammans Vi bor i nordöstra Göteborg. (Lite pinsamt att erkänna men hur de umgås tillsammans i tv-serierna Vänner och How I met your mother där vännerna är en andra familj är ju någonstans min drömbild av vuxen vänskap ????)

Jag håller med om tv-serierna ????

Hitta mig på Facebook ni också så styr vi upp nåt! ????
Svar på tråden Seriöst par önskar fler att umgås med, Hur?