• Aducia

BIM MAJ 2018 (ALLA KAN SKRIVA)

Hej!
    Blev fel med den förra tråden, glömde kryssa i så att anonyma svar tillåts!

Startar denna tråden då jag känner på mig att mensen är på ingång, efter flera negativa test. Oregelbunden menscykel så vet inte riktigt när nästa BIM blir men den borde bli i början på maj!

Detta är vårt andra aktiva försök med första barnet! :)
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Svar på tråden BIM MAJ 2018 (ALLA KAN SKRIVA)
  • Nicci91
    Aducia skrev 2018-05-18 06:27:58 följande:

Plussade idag BIM -3 enligt NC. Jag hänger här ett tag till innan jag hoppar in i en BF tråd. Vill slappna av lite nu! :D

Och vill hålla tummarna för er också!!

Stort Storr grattis! Så himla kul!:D
  • Felicia1022
    Sommar15 skrev 2018-05-18 07:50:32 följande:

Har inte hört så gott om dem, spökstreck är tydligen vanligt. Jag fick också spökstreck av dem förra cykeln... tycker testlagrets billiga blå gravtester är bäst för att testa tidigt, då slösar man inte så mkt pengar :)

Okej, spökstreck gillar man ju inte. Testar med testlagret nu :)

CB avskyr jag... de gav mig ett ordentligt ?spökstreck? sist vi försökte bli gravida. Kolla här. CB early.

• Aducia
    Nicci91 skrev 2018-05-18 09:11:55 följande:

Stort Storr grattis! Så himla kul!:D

Tack!! :D
  • Sommar15
    Aducia skrev 2018-05-18 07:56:34 följande:

Tack!! Hur går det för dig ?? :)

Väntar på BIM nu! 11 dagar kvar :)
  • Sommar15
    Felicia1022 skrev 2018-05-18 09:17:33 följande:

Okej, spökstreck gillar man ju inte. Testar med testlagret nu :)

CB avskyr jag... de gav mig ett ordentligt ?spökstreck? sist vi försökte bli gravida. Kolla här. CB early.

Ja det där hade man ju trott varit ett riktigt streck! :(
  • Aducia
    Sommar15 skrev 2018-05-18 10:48:01 följande:

Väntar på BIM nu! 11 dagar kvar :)

Åh den eviga väntan!! :D håller tummarna ????
  • BellaKH
    Aducia skrev 2018-05-15 22:08:21 följande:
    Kan vara nidblödning, Har du gjort gravtest?
    Det var mensen som kom... Så det är väl bara att vänta in nästa ÄL som bör komma i slutet av maj. Så får väl byta BIM-grupp...
  • Aducia
    BellaKH skrev 2018-05-18 21:10:28 följande:

Det var mensen som kom... Så det är väl bara att vänta in nästa ÄL som bör komma i slutet av maj. Så får väl byta BIM-grupp...

Åh! Jag håller tummarna för dig i juni!! <3
  • Anonym (Linda)

Hej!

Vi hade tänkt skaffa ett syskon så jag tog ut p-staven i januari förra året men jag blev aldrig gravid. Nu tänkte vi vänta så jag hinner bli klar med skolan innan bebisen kommer så vi tänkte blrja försöka igen i augusti. Men igår kom en superseg flytning men tänkte inte mer på det då. Idag slog tanken mig, kan det varit ett tecken på ÄL? Som jag skulle haft för drygt en vecka sedan? Jag som tänkte att det är lugnt att ha sex eftersom ÄL skulle ha varit redan.

• Aducia
    Anonym (Linda) skrev 2018-05-19 09:06:50 följande:

Hej!

Vi hade tänkt skaffa ett syskon så jag tog ut p-staven i januari förra året men jag blev aldrig gravid. Nu tänkte vi vänta så jag hinner bli klar med skolan innan bebisen kommer så vi tänkte blrja försöka igen i augusti. Men igår kom en superseg flytning men tänkte inte mer på det då. Idag slog tanken mig, kan det varit ett tecken på ÄL? Som jag skulle haft för drygt en vecka sedan? Jag som tänkte att det är lugnt att ha sex eftersom ÄL skulle ha varit redan.

Ja det är klart att det kan vara ÄL. Men menar du att ni ändå ska försöka nu eller försöka att inte ha sex denna veckan då?
    BF 29/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Anonym (Linda)
    Aducia skrev 2018-05-19 09:38:58 följande:

Ja det är klart att det kan vara ÄL. Men menar du att ni ändå ska försöka nu eller försöka att inte ha sex denna veckan då?

Vi försöker inte bli gravid, så vi har unvikit det under den perioden jag trodde jag hade ÄL, men den kan ha blivit sen nu precis när vi hade sex, inte för att det tagit sig alla andra månader när vi haft sex fler gånger så jag tror inte det blir något nu heller. Men skulle jag mot förmodan bli gravid så skulle vi absolut bli glada och behålla det men bästa hade nog varit om det kunde vänta till augusti med att ta sig. Men just därför blir jag säkert gravid nu bara för att vi "inte vill" :)
  • Aducia
    Anonym (Linda) skrev 2018-05-19 09:49:17 följande:

Vi försöker inte bli gravid, så vi har unvikit det under den perioden jag trodde jag hade ÄL, men den kan ha blivit sen nu precis när vi hade sex, inte för att det tagit sig alla andra månader när vi haft sex fler gånger så jag tror inte det blir något nu heller. Men skulle jag mot förmodan bli gravid så skulle vi absolut bli glada och behålla det men bästa hade nog varit om det kunde vänta till augusti med att ta sig. Men just därför blir jag säkert gravid nu bara för att vi "inte vill" :)

Jaha okej :) du får helt enkelt vänta och se :D
    BF 29/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Anonym (Linda)
    Aducia skrev 2018-05-19 13:01:41 följande:

Jaha okej :) du får helt enkelt vänta och se :D

Ja, men om jag hade ÄL nu så måste jag vänta längre än jag trott innan jag kan testa :(
  • BellaKH
    Aducia skrev 2018-05-19 05:39:15 följande:
    Åh! Jag håller tummarna för dig i juni!! <3
    Tack! :) Bara att köra vidare! <3
  • Sommar15

Äl+5 idag och känner mig supergravid. har varit gravid 3 ggr förut (ett barn, två missfall) så känner igen känslan, men det kanske bara är PMS. Är ju fysiskt omöjligt att känna ngt nu?! :)

• Anonym (Bebis2018)

Hej på er! Jag har en fundering. Är alltså på BIM +5 nu men grav testen visar endast negativt. Ingen känning av att min mens ska dyka upp what so ever. Brukar alltid ha extrem mensvärk innan mens men inte känt av någonting. Kan tillägga att min mens är regelbunden annars och har i princip kommit på samma klockslag varje månad. Tog ett test senast i morse med en sticka från billigatester men negativt såklart.. Nån som vart med om detta som vet vad det beror på?? Tycker mig känna av symtom på en graviditet så som illa mående, molande värk längst ner i magen men oftast i höger (inte samma sak som mensvärk), känslig för doft osv..

• Nicciz

Det är så fantastiskt roligt att läsa att så många plussat i maj. Följer er och era inlägg och blir verkligen glad för eran skull. För mig gick det inte vägen i maj men hoppas på juni. Till er som inte plussat- vi ses i juni-tråden, där får vi fortsätta peppa varandra.

• Anonym (Sista veckan i maj)

Fick min mens idag. ????????

Så blev ingen bebis denna gången heller.

????????

• Sommar15

Tråkigt för er som det inte blev ngt för denna månad! Imorgon är det bim-4 för mig så borde synas på sånt där early-test om det är ngt. Får se om jag joinar i junitråden eller inte!

Svar på tråden BIM MAJ 2018 (ALLA KAN SKRIVA)