• StinaM

Tidiga symtom? Magont?

Hej! Jag och min sambo försöker bli gravida.
    1a april hade jag ägglossning, 15e april har jag beräknas mens.
    Men sedan i torsdags (5e april) har jag haft kraftiga magsmärtor i mitten av magen, vilket jag läst kan vara ett tidigt graviditetstecken. Har även haft ökade flytningar.
    Har även förstått att magsmärtor kan vara tidiga tecken på att kroppen stöter ifrån sig fostret. Eller så har magsmärtorna ingenting med en eventuell graviditet att göra.
    Någon som har haft liknande magsmärtor som varit positiva?

Ska till läkaren idag pga magsmärtorna för att jag tycker att dom känns onaturliga. Ifall jag skulle vara gravid, tror ni läkaren kan se det på ett ultraljud idag?

Tacksam för svar, håller tummarna på en graviditet ????????

/S

• Svar på tråden Tidiga symtom? Magont?
  • StinaM

Läkaren trodde inte att magsmärtorna hade någonting med en eventuell graviditet att göra. Fick lite mediciner mot magontet.
    ...och så får vi hoppas att jag får plussa snart, ÄL+8 idag.

• Jagerika

Samma sak händer mig! Har magont som att det svider i magen, samt mensvärk, ryggont och flytningar! Hade ägglossning 3:e april så är på ÄL+6 idag :)

• StinaM
    Jagerika skrev 2018-04-09 21:01:18 följande:

Samma sak händer mig! Har magont som att det svider i magen, samt mensvärk, ryggont och flytningar! Hade ägglossning 3:e april så är på ÄL+6 idag :)

Jag plussade imorse! Tog ett Clear Blue early test, blev ett ganska tydligt streck. Senare tog jag Clear Blues veckoindiktator som även den visade att jag var gravid.
  • Jagerika
    StinaM skrev 2018-04-10 16:12:54 följande:

Jag plussade imorse! Tog ett Clear Blue early test, blev ett ganska tydligt streck. Senare tog jag Clear Blues veckoindiktator som även den visade att jag var gravid.

Oj grattis!! Då finns det hopp för mig alltså! Ska testa nu till helgen tänkte jag :D
  • saijda

Godmorgon, imorse så kändes brösten lite mindre spända, men det fortsätter att dra i ljumskarna och strålar ner mot benet, illamående, öm i höfterna/ländryggen samt brännande känsla/molvärk till och från i magen. Dock så sjönk tempen idag till 36.7 grader. I för sig så var jag dum och tog aldrig den när jag vaknade vid 4:30 utan nu strax efter 6 :(

Dessutom så säger WomanLog att jag hade ÄL den 11/4 och BIM 23/4 medan fertility friend säger ÄL den 12/4 och BIM 25/4. Vet inte vilken jag ska utgå ifrån :(

Vad tror ni? Och när kan jag testa? :)

Svar på tråden Tidiga symtom? Magont?