• Grodan7

Kombinera Menopur och Gonal-F

Dags för IVF 3 där jag ska köra långt protokoll med en kombination av Menopur och Gonal-F. Läkaren tvekade och väljer mellan följande:

150 IE Menopur+150 IE Gonal-F eller

225 IE Menopur+75 IE Gonal-F

Förra gången så hade jag långt protokoll och

225 IE Menopur men på dag 6 lades 75 IE Gonal-F till och det gav resultat. Från först bara 3-4 blåsor till 7 blåsor med 6 ägg vid ÄP. Resultatet blev ett 8-celligt 3-dagars av toppkvalitet (ej gravid) och en Blastocyst som jag har i frysen.

Jag är 39 år, har bra AMH, FSH och LH. Vore väldigt tacksam för svar med era erfarenheter av kombinationsprotokoll. Skriv gärna doser och reesulat. Även ni som har kombinerat Puregon och Menopur då Puregon väl är samma som Gonal-F men bara annan tillverkare.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kombinera Menopur och Gonal-F
  • Ellencassandra
    Hontmail skrev 2018-09-19 14:37:16 följande:

Hur gick det för er?

Jag ruvar på en 2dagars. Rd 7.

Hur går det för dig? :)
  • authentic
    Hontmail skrev 2018-09-19 14:37:16 följande:

Hur gick det för er?

Jag ruvar just nu på 2 stycken blastisar, ruvardag 3 blir det nog nu. Satte in dem i söndags.

Vart är du i processen?

Vad roligt att du också ruvar Ellencassandra :) hoppas hoppas.
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-19 17:14:16 följande:

Jag ruvar just nu på 2 stycken blastisar, ruvardag 3 blir det nog nu. Satte in dem i söndags.

Vart är du i processen?

Vad roligt att du också ruvar Ellencassandra :) hoppas hoppas.

Härligt :) 2 st också! Hur mår du?

Ja jag hoppas såklart att det ska gå vägen. Håller tummarna för oss båda :)
  • authentic
    Ellencassandra skrev 2018-09-19 17:29:24 följande:

Härligt :) 2 st också! Hur mår du?

Ja jag hoppas såklart att det ska gå vägen. Håller tummarna för oss båda :)

Känner absolut ingenting ännu förutom lite ömma bröst och det är ju lutinus som gör det. För tidigt för att känna ngt av blastisarna. Vi är väl egentligen rätt lika i processen tidsmässigt eftersom du har 2 dagars och jag 5 dagars. När har du testdag? Jag har 29/9, känns ju som en evighet.
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-19 17:48:40 följande:

Känner absolut ingenting ännu förutom lite ömma bröst och det är ju lutinus som gör det. För tidigt för att känna ngt av blastisarna. Vi är väl egentligen rätt lika i processen tidsmässigt eftersom du har 2 dagars och jag 5 dagars. När har du testdag? Jag har 29/9, känns ju som en evighet.

Jo precis. Känner inte heller nåt speciellt. Mina har slutat ömma nu, vilket de brukar typ 10 dagar efter ovitrelle eller nåt.. när jag blev gravid började de ömma igen sen. Får se!

Ja då är vi lika :) jag har 26/9! Men ska nog testa på söndag redan! Får se. Ska du tjuvtesta? :)
  • authentic
    Ellencassandra skrev 2018-09-19 18:23:44 följande:
    Jo precis. Känner inte heller nåt speciellt. Mina har slutat ömma nu, vilket de brukar typ 10 dagar efter ovitrelle eller nåt.. när jag blev gravid började de ömma igen sen. Får se!

Ja då är vi lika :) jag har 26/9! Men ska nog testa på söndag redan! Får se. Ska du tjuvtesta? :)
    Jag vet inte alls om jag ska tjuvtitta faktiskt, detta kanske ska bli första gången jag låter bli. Men det slutar säkert med att jag gör det iaf hahaha
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-19 19:17:52 följande:

Jag vet inte alls om jag ska tjuvtitta faktiskt, detta kanske ska bli första gången jag låter bli. Men det slutar säkert med att jag gör det iaf hahaha

Haha nä förstår att det inte är lätt! Jag e sån där som avskyr å ta test så vill helst aldrig ta ett test haha nä men brukar aldrig tjuvtesta men är skönt å få ett svar under helgen än en vardag när man måste gå till jobbet direkt efter..
  • Skogskantarellen
    Grodan7 skrev 2018-08-14 13:41:47 följande:
    Jag har gjort IVF på Trianglen i Danmark. Är väldigt nöjd med dom och resultatet ligger i min mage och sparkas en del ???? Inga problem alls att diskutera fram en bra behandling och testa nytt där i samråd med läkaren.

Var går du någonstans?
    Hej, jag går också på Trianglen. Vilket behandlingsupplägg funkade för er? Kort/långt protokoll? Menopur/Gonalf/kombination? Insättning vilken dag? 

Mvh 
    S
  • Grodan7
    Skogskantarellen skrev 2018-09-21 21:02:32 följande:

Hej, jag går också på Trianglen. Vilket behandlingsupplägg funkade för er? Kort/långt protokoll? Menopur/Gonalf/kombination? Insättning vilken dag? 

Mvh 

S

Långt protokoll med nedreglering med Suprefact (inte en biverkning så rekommenderas istället för Synarela som jag inte hört så positivt om). Kombinationsprotokoll med 175IE Gonal-F och 187,5 Menopur gav 13 ägg som alla befruktades. 2 sattes in på dag 3 och jag är gravid i vecka 24 med 1 bebis. En Blastocyst i frysen efter detta försök och har en till sedan förra försöket. Vad har du för upplägg? Ruvar du nu eller var är ni i behandlingen?
  • Skogskantarellen
    Grodan7 skrev 2018-09-22 10:16:22 följande:

Långt protokoll med nedreglering med Suprefact (inte en biverkning så rekommenderas istället för Synarela som jag inte hört så positivt om). Kombinationsprotokoll med 175IE Gonal-F och 187,5 Menopur gav 13 ägg som alla befruktades. 2 sattes in på dag 3 och jag är gravid i vecka 24 med 1 bebis. En Blastocyst i frysen efter detta försök och har en till sedan förra försöket. Vad har du för upplägg? Ruvar du nu eller var är ni i behandlingen?

Hej och tack för ditt svar.

Körde du gonalf parallellt med menopur?

Jag har hittills haft två stimuleringar, kort protokoll, den ena med gonalf och den andra menopur. När jag fick gonalf blev det 1 färsk överföring som ledde till plus men missed abortion. 3 frysta överföringar som ledde till inget.

När jag fick menopur fick jag 1 färsk överförd och fick minus. Har en i frysen.

Tänkte köra en till stimulering då jag köpt 3 pack.

Märker att jag måste styra läkaren annars vill han att vi kör menopur igen med kort protokoll.
  • Grodan7
    Skogskantarellen skrev 2018-09-22 11:53:52 följande:

Hej och tack för ditt svar.

Körde du gonalf parallellt med menopur?

Jag har hittills haft två stimuleringar, kort protokoll, den ena med gonalf och den andra menopur. När jag fick gonalf blev det 1 färsk överföring som ledde till plus men missed abortion. 3 frysta överföringar som ledde till inget.

När jag fick menopur fick jag 1 färsk överförd och fick minus. Har en i frysen.

Tänkte köra en till stimulering då jag köpt 3 pack.

Märker att jag måste styra läkaren annars vill han att vi kör menopur igen med kort protokoll.

Skriver pm till dig
  • Skogskantarellen
    Grodan7 skrev 2018-09-22 10:16:22 följande:

Hur har din behandling sett ut tidigare? Hur gammal är du? amh?
Svar på tråden Kombinera Menopur och Gonal-F