• Anonym (TaskigtLäge)

Dejtar en kille som har flickvän, hjälp?

Hej! Snälla hjälp mig!

Jag har nyligen träffat en kille och det kom fram nu att han tydligen har flickvän som han bor med.

Han vill egentligen lämna henne för att träffa mig men han är rädd att förlora sina hundar.

Jag har gett honom en vecka på att ordna upp sitt liv och sen kan vi träffas mer men han har ännu inte ordnat upp sitt liv.

Skulle vilja berätta för hans tjej, men hon ska vara rätt våldsam av sig och jag har två barn som jag inte vill blanda in i nånting.

Hur kan man berätta anonymt?

Hade jag varit tjejen så hade jag velat veta ju.

• Svar på tråden Dejtar en kille som har flickvän, hjälp?
  • Anonym (benet)
    Anonym (man) skrev 2018-04-20 15:57:48 följande:

Nu slingrar du dig för det påståendet har jag redan bemött ett flertal ggr och påpekat tydlig med att vi inte pratar om att båda skulle vara otrogna utan att EN av dem är otrogen och den andra som en deltagare i otroheten, men det har du hela tiden besvarat med att fortsätta snacka om att båda inte kan vara otrogna....dvs du vill ingenstans i något av dina svar kännas vid att den som deltar öht har ett ansvar för sitt deltagande. Se inlägg #105

Just så, B kan inte vara otrogen mot C det skriver du ju själv. För att delta så måste även B vara otrogen mot C. Då delar de på otroheten det gör B delaktig i otroheten mot C.
  • Anonym (man)
    Anonym (benet) skrev 2018-04-20 15:56:55 följande:
    Nej, detta är argument för att person B inte deltar i otrohoten mot C, då endast A är den som kan vara otrogen mot C. Alltså, A:s agerande är otrohet, B:s agerande är inte otrohet.
    Intressant, personen deltar i handlingen (sex) men deltar ändå inte enligt dig. Hur får du ihop den ekvationen?

Dessutom motsäger du dig själv eftersom du först pratar om deltagande i otrohet för att sen förväxla det med otrohet. Att den som deltar inte är otrogen är ganska givet, det som diskuteras är om personen deltar inte om personen är otrogen.

"C. Alltså, A:s agerande är otrohet, B:s agerande är inte otrohet."
    Självklart, B s agerande är inte otrohet, B s DELTAGANDE i A s otrohet.

Byt ut ordet otrohet mot mord, bedrägeri,våldtäkt, inbrott, rån eller whatever i ditt argument  och se om du fortfarande tycker det stämmer och om du tror att det skulle hålla i en  rättegång? Flört
  • Anonym (man)
    Anonym (benet) skrev 2018-04-20 15:59:23 följande:
    Fortfarande nämns inte delaktighet, vilket är ordet du argumenterar med.
    Deltagande, medverkande  medskyldighet, abakadabra, jag tror du vet mycket väl vad jag pratar om. Och hur du än vrider och vänder på det så motbevisar det ändå ditt påstående om att bara en kan vara skyldig när två hjälps åt att utföra en handling. 
  • Anonym (benet)
    Anonym (man) skrev 2018-04-20 16:12:18 följande:

Intressant, personen deltar i handlingen (sex) men deltar ändå inte enligt dig. Hur får du ihop den ekvationen?

Dessutom motsäger du dig själv eftersom du först pratar om deltagande i otrohet för att sen förväxla det med otrohet. Att den som deltar inte är otrogen är ganska givet, det som diskuteras är om personen deltar inte om personen är otrogen.

"C. Alltså, A:s agerande är otrohet, B:s agerande är inte otrohet."

Självklart, B s agerande är inte otrohet, B s DELTAGANDE i A s otrohet.

Byt ut ordet otrohet mot mord, bedrägeri,våldtäkt, inbrott, rån eller whatever i ditt argument  och se om du fortfarande tycker det stämmer och om du tror att det skulle hålla i en  rättegång?

Jag har redan erkänt att båda deltar i mord mot personen. Däremot deltar inte båda i otrohet, bara en är otrogen, men båda deltar i sex ja. Medhjälp kan jag köpa däremot.

Men jag förstår ärligt talat inte varför du pratar om rättegångar. Det är inte lagens principer som är någon slags facit när det gäller ansvarsfrågor i otrohet.
  • Anonym (benet)
    Anonym (man) skrev 2018-04-20 16:15:22 följande:

Deltagande, medverkande  medskyldighet, abakadabra, jag tror du vet mycket väl vad jag pratar om. Och hur du än vrider och vänder på det så motbevisar det ändå ditt påstående om att bara en kan vara skyldig när två hjälps åt att utföra en handling. 

Har inte påstått det du skriver. Det jag skrev gällde delaktighet inget annat.
  • Anonym (man)
    Anonym (benet) skrev 2018-04-20 16:22:21 följande:
    Jag har redan erkänt att båda deltar i mord mot personen. Däremot deltar inte båda i otrohet, bara en är otrogen, men båda deltar i sex ja. Medhjälp kan jag köpa däremot.

Men jag förstår ärligt talat inte varför du pratar om rättegångar. Det är inte lagens principer som är någon slags facit när det gäller ansvarsfrågor i otrohet.
    Vem har påstått att BÅDA deltar? Den ene är otrogen den andra deltar.
    För att vara en medhjälpare måste man väl ha deltagit på något sätt? Hur ska man annars kunna anses ha hjälp till?

För att rättegångar och lagen är ett ganska tydligt exempel på att det finns ett samband mellan att delta i någon annans handlingar och ett ansvar för det. Skulle sambandet inte existera så skulle det inte kunna appliceras i något sammanhang.  Att medverka, vara medhjälpare säger ingenting om handlingen i sig, det säger enbart att man deltagit i något, om det man deltog är laglig eller olaglig, bra eller dålig kvittar.

Sen är det iof lite komiskt att när människor deltagit i trevliga saker som gör andra glada så vill de mer än gärna medge att de varit delaktiga, medverkat och är ansvariga för den lycka man bringat den "drabbade". Men när det gäller saker som inte är så trevliga, som gör folk olyckliga när du jävlar vill man absolut inte kännas vid att man på något sätt varit delaktiga, deltagit, medverkat eller har något som helst ansvar för den olycka som drabbar någon. Oskyldig
  • Anonym (man)
    Anonym (benet) skrev 2018-04-20 16:24:26 följande:
    Har inte påstått det du skriver. Det jag skrev gällde delaktighet inget annat.
    If you say so... 
  • Anonym (benet)
    Anonym (man) skrev 2018-04-20 16:37:40 följande:

För att vara en medhjälpare måste man väl ha deltagit på något sätt? Hur ska man annars kunna anses ha hjälp till?

För att rättegångar och lagen är ett ganska tydligt exempel på att det finns ett samband mellan att delta i någon annans handlingar och ett ansvar för det. Skulle sambandet inte existera så skulle det inte kunna appliceras i något sammanhang.  Att medverka, vara medhjälpare säger ingenting om handlingen i sig, det säger enbart att man deltagit i något, om det man deltog är laglig eller olaglig, bra eller dålig kvittar.

Sen är det iof lite komiskt att när människor deltagit i trevliga saker som gör andra glada så vill de mer än gärna medge att de varit delaktiga, medverkat och är ansvariga för den lycka man bringat den "drabbade". Men när det gäller saker som inte är så trevliga, som gör folk olyckliga när du jävlar vill man absolut inte kännas vid att man på något sätt varit delaktiga, deltagit, medverkat eller har något helst ansvar för den olycka som drabbar någon. 

Ok så du menar att person B deltar mendeltar inte i sin egen otrohet?

Man kan också säga "jag gjorde nåt du inte gillade, jag låg med din fru" blir du nöjd då, att man medger att det man gjorde, gjorde dig ledsen? Eller är det fortfarande komiskt?
  • Anonym (benet)
    Anonym (man) skrev 2018-04-20 16:37:40 följande:

Sen är det iof lite komiskt att när människor deltagit i trevliga saker som gör andra glada så vill de mer än gärna medge att de varit delaktiga, medverkat och är ansvariga för den lycka man bringat den "drabbade". Men när det gäller saker som inte är så trevliga, som gör folk olyckliga när du jävlar vill man absolut inte kännas vid att man på något sätt varit delaktiga, deltagit, medverkat eller har något som helst ansvar för den olycka som drabbar någon. 

Det betyder fortfarande inte att det är rimligt att använda lagens principer som argument. Otrohet finns inte ens med där.

Är det så att du är av åsikten att hor ska åter bli kriminaliserat?
  • Anonym (man)
    Anonym (benet) skrev 2018-04-20 17:29:44 följande:

Det betyder fortfarande inte att det är rimligt att använda lagens principer som argument. Otrohet finns inte ens med där.

Är det så att du är av åsikten att hor ska åter bli kriminaliserat?

De är inte lagens principer det är en allmängiltig princip som ÄVEN appliceras i lagen.

Men vad är problemet du säger ju att du inte motsäger principen :)
  • Anonym (man)
    Anonym (benet) skrev 2018-04-20 17:25:18 följande:

Ok så du menar att person B deltar mendeltar inte i sin egen otrohet?

Man kan också säga "jag gjorde nåt du inte gillade, jag låg med din fru" blir du nöjd då, att man medger att det man gjorde, gjorde dig ledsen? Eller är det fortfarande komiskt?

Ehm nu motsäger du dig själv igen. En person kan inte delta i sin egen handling men däremot i någon annans. Du kanske behöver läsa på lite om vad delta betyder för det verkar vara oklart för dig. Framför allt skillnaden mellan att göra och delta i att göra. ...
  • Anonym (benet)
    Anonym (man) skrev 2018-04-20 18:01:02 följande:

De är inte lagens principer det är en allmängiltig princip som ÄVEN appliceras i lagen.

Men vad är problemet du säger ju att du inte motsäger principen :)

Vad får dig att tro att det är en allmängiltig princip? Menar du att folk i allmänhet håller med dig?

Vilken princip motsäger jag inte? Att man ska vara ansvarig för medhjälp? Ska någon dömas i domstol så är det väl så, kan inte argumentera emot det.

Du svarade inte på frågan. Anser du att hor åter bör bli kriminaliserat i våran lag?
  • Anonym (Milflover)
    Anonym (man) skrev 2018-04-20 13:33:07 följande:
    Nä, jag tror snarare att problemet är att du inte har några som helst sakliga argument att backa upp dina påståenden med och väljer därför att prata person istället för sak, för det var väl fortfarande om man har eller inte har ett ansvar för vad man väljer att delta i som diskuterades och inte hur vi argumenterar, eller hur? 

Har du några som helst argument som styrker att man INTE har ett ansvar för vad man medvetet väljer att delta i? Eller tänker du fortsätta prata om mig istället?
    Anonym (man) skrev 2018-04-20 18:05:59 följande:
    Ehm nu motsäger du dig själv igen. En person kan inte delta i sin egen handling men däremot i någon annans. Du kanske behöver läsa på lite om vad delta betyder för det verkar vara oklart för dig. Framför allt skillnaden mellan att göra och delta i att göra. ...
    Vi behöver inte argumentera i sak eftersom du skjuter dig själv i foten. Konstant. Med kulspruta. Du faller ju bara tillbaka på förminskande kommentarer om att folk skall läsa på. Det går inte att nå fram till dig och du har redan bestämt dig och är inte kapabel att förstå att det handlar om åsikt inte fakta. Jag lämnar härmed denna tråd med ett leende på läpparna och en bild av en osäker liten man som besviket ser på skärmen hur hans härskartekniker inte biter på alla. Puss och kram och försök njuta av livet istället.

• Anonym (benet)
    Anonym (man) skrev 2018-04-20 18:05:59 följande:

Visst är det väl så. Jag är obildad och du vet bäst. Jag har inte saker klart för mig, jag förstår inte. Men jag förstår att du känner att du behöver trycka ner mig.
  • Anonym (man)
    Anonym (benet) skrev 2018-04-20 20:21:12 följande:

Visst är det väl så. Jag är obildad och du vet bäst. Jag har inte saker klart för mig, jag förstår inte. Men jag förstår att du känner att du behöver trycka ner mig.

Tja, att lära sig nya saker är väl alltid bra
  • Banonym

Vad har du med henne att göra? Om du inte vill träffa människor som redan har en partner så sluta dejta dem. 

Ge inte dig in i något du inte har med o göra... om han vill lämna henne för dig så skulle han gjort det redan.

• Anonym (man)
    Anonym (Milflover) skrev 2018-04-20 20:19:09 följande:

Vi behöver inte argumentera i sak eftersom du skjuter dig själv i foten. Konstant. Med kulspruta. Du faller ju bara tillbaka på förminskande kommentarer om att folk skall läsa på. Det går inte att nå fram till dig och du har redan bestämt dig och är inte kapabel att förstå att det handlar om åsikt inte fakta. Jag lämnar härmed denna tråd med ett leende på läpparna och en bild av en osäker liten man som besviket ser på skärmen hur hans härskartekniker inte biter på alla. Puss och kram och försök njuta av livet istället.

Förstår att du inte gillar att argumentera sakligt, du har ju inga argument :)
  • Anonym (Milflover)
    Anonym (man) skrev 2018-04-21 20:34:12 följande:
    Förstår att du inte gillar att argumentera sakligt, du har ju inga argument :)
    Naaaw du är så söt när du inte vet vad du skall säga.
Svar på tråden Dejtar en kille som har flickvän, hjälp?