• Blomma10

Jag vill inte gifta mig längre!!!

Hej jag ville bara skriva o prata ut hur ja mår... och jag känner att jag kan göra de här.. jag och min sambo har varit ett par sedan 3 år tillbaka.. vi ska gifta oss 19 maj i år och jag känner inte att jag vill det här längre... ju närmre bröllopet vi kommer desto mer problem skapar min sambo.... så som att, Aa ja ska bara klä på mig o vara där, ja tänker inte betala en krona, sen säger han ?ja ska inte träffa någon prästjävel för att prata om giftermål? ?jag vill inte fotograferas och hålla på med löjliga saker? det är ALLTID något med honom... jag förstår inte varför.... Han visar ingen kärlek, ingen respekt och inget engagemang i det här alls.... jag vet inte vad jag ska ta mig till längre... funderar på att totalt skita i allt och ta mitt picka o pack och dra hem till morsan... jag orkar inte mer.... Jag vet inte om han älskar mig mer.. för så fort jag frågar honom de börjar han skrika o bli sur o sova på soffan istället för på sängen och vara osams med mig hela tiden.....

• Svar på tråden Jag vill inte gifta mig längre!!!
  • Jonnynilsson

Rent spontant så vill jag bara säga. Lämna snubben helt! Om han uppför sig mot dig på detta viset nu, hur kommer det vara om tio år och två ungar?

Sen var det ju det där med känslorna. Det är konstigt hur vår hjärna är konstruerad. För trots att ens partner är elak så har man varma känslor. Jag har varit där och så här 20 år senare begriper jag inte varför jag inte lämnade henne. Alla tecken var hur tydliga som helst för en utomstående vars hjärna inte fluffade om kring i ett rosa moln av känslor.

• Poolskötaren
    Blomma10 skrev 2018-04-14 10:44:58 följande:

ja jag funderar snart på att skita i allt de här. men jag har så starka känslor för honom.. hur o varför vet jag inte... jag känner att jag behöver prata med någon snarast.... det här är så jobbigt.. känns som att jag vill rymma....

Det är inget att fundera över. Ja, känslor är inte rationella men det är en tänkande hjärna. Lyssna på din hjärna och gör slut idag.

Har du föräldrar/syskon/släkt? Kontakta de nu och be om hjälp idag att flytta. Det spelar inte någon roll hur gammal du är, livet är ändå för kort för att slösas bort på idioter.

Stanna INTE kvar i detta förhållande mer nu! Gör slut IDAG.
  • äldreochklokare
    Blomma10 skrev 2018-04-14 10:44:58 följande:

ja jag funderar snart på att skita i allt de här. men jag har så starka känslor för honom.. hur o varför vet jag inte... jag känner att jag behöver prata med någon snarast.... det här är så jobbigt.. känns som att jag vill rymma....

kan du prata med din mamma?
  • Themis

Bara låt bli att gifta dig just nu snälla, för det där kan knappast bli ett roligt minne, eller?

Tala med en äldre släkting om du har någon som du har förtroende för, eller gå till VC och be att få en samtalskontakt akut så du får lite stöd och kan reda ut vad du egentligen vill här. Men tyvärr kan det ta tid att komma till, beroende på var man bor och vilken belastning de har.

Som du beskriver det så låter din kille som världens idiot just nu, men sen vet jag  att det ofta blir en del bjäbb och bråkande om bröllop trots att man i grunden vill leva ihop. Tänk också på hur han har varit innan i relationen och försök summera plus och minus och komma fram till om han är någon du vill leva med i en massa år eller inte.

Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Fiona M

Ingen av er vill gifta sig.

Låter det som en bra start på äktenskapet?

• Anna Onym
    Blomma10 skrev 2018-04-14 09:17:41 följande:

Hej jag ville bara skriva o prata ut hur ja mår... och jag känner att jag kan göra de här.. jag och min sambo har varit ett par sedan 3 år tillbaka.. vi ska gifta oss 19 maj i år och jag känner inte att jag vill det här längre... ju närmre bröllopet vi kommer desto mer problem skapar min sambo.... så som att, Aa ja ska bara klä på mig o vara där, ja tänker inte betala en krona, sen säger han ?ja ska inte träffa någon prästjävel för att prata om giftermål? ?jag vill inte fotograferas och hålla på med löjliga saker? det är ALLTID något med honom... jag förstår inte varför.... Han visar ingen kärlek, ingen respekt och inget engagemang i det här alls.... jag vet inte vad jag ska ta mig till längre... funderar på att totalt skita i allt och ta mitt picka o pack och dra hem till morsan... jag orkar inte mer.... Jag vet inte om han älskar mig mer.. för så fort jag frågar honom de börjar han skrika o bli sur o sova på soffan istället för på sängen och vara osams med mig hela tiden.....

Min sambo var likadan. Bröllopet var hans idé. Sen när vi började planera var han totalt ointresserad och oengagerad. Det visade sig att han blivit kär i en jävla hora på sitt jobb. Så där sket sig hela bröllopet.
  • gabi1969

Honom ska du INTE gifta dig med. Så behandlar min inte någon man älskar. Livet ska vara njutbart och kärleken ska vara ömsint busig och orubblig. Det kommer inte att bli en bra relation. Låt dig ALDRIG övertalas eller bli behandlad så här av någon. Gift dig inte DUMPA HONOM. Han kommer inte att göra dig lycklig. En bitter jäkel och tjurig. Tråkig också. Blä. Tänk på att det är ditt liv. Slösa inte bort det.

• GGN

Men va, varför har ni ens börjat planerat bröllop?? Han är ju skitdum. Åk! Ställ in!

• Hellishen

Vilken osympatisk korkad och elak person du är ihop med. Gör slut, se inte tillbaka. När du träffar en vettig kille kommer du inte att kunna förstå att du stannade hos någon som behandlade dig som skit.

• Jonnynilsson
    Anna Onym skrev 2018-04-14 16:13:09 följande:
    Min sambo var likadan. Bröllopet var hans idé. Sen när vi började planera var han totalt ointresserad och oengagerad. Det visade sig att han blivit kär i en jävla hora på sitt jobb. Så där sket sig hela bröllopet.
    Oj, jobbar han på en bordell?
  • MeandHim

Låter som att ni borde skippa brölllpet och gå skilda bögsr istället. Kanske ta en pause ifrån varandra åtminstone för att se vilka känslor som finns där.

• snygglena

19:e maj har både kommit och gått, blev det nåt bröllop?! Snacka om cliffhanger....

Svar på tråden Jag vill inte gifta mig längre!!!