• Fofroredodrorikok

Vi med Hjärtfel / Hjärtopererad? Kolla hit!

Hej, jag är en kille på 28 år, med en missbildad aorta vid födseln fast de upptäcktes när jag var 6 år via skolan, men blev opererad 5 gånger utav sista gången 2004 "13 år" fick jag mekanisk klaff, vilket gör att jag idag står på Waran.. Jag skulle vilja komma i kontakt med fler som gjort hjärtoprationer så man kan dela med sig av sina erfarenheter och så, men även att jag ibland känner mig ganska ensam eftersom jag inte vet vem det är man möter i samhället som är hjärtopererad.

• Svar på tråden Vi med Hjärtfel / Hjärtopererad? Kolla hit!
  • Anonym (A)

Hej undrar vad det var för missbildning du har? Alltså vad det heter ? Jag fick förra året reda på att jag har ett medfött hjärtmissbildning som heter bicuspid aortaklaff, är 21 och då när jag fick reda på det var jag jätteorolig och fattade inte ens vad det var för nåt , kan fortfarande vara orolig över att något ska hända och det känns jobbigt att ingen läkare har informerat om det mer än att det är en missbildning och att jag ska på kontroll om några år igen.

• Anonym (A)

Vill också tilllägga att jag Har mycket ångestproblem och vill så gärna börja med någon antidepressiv medicin men jag vågar nästan inte för är rädd för hur det kommer att påverka hjärtat.. ,sen jag fick reda på hjärtfelet har jag blivit mycket mer orolig och nedstämd.

Svar på tråden Vi med Hjärtfel / Hjärtopererad? Kolla hit!