Delvis, Jag har kanske inte en jättestark barnlängtan, men den kommer och går ibland. Handlar nog mest om att jag trycker ner viljan att ha barn.
Finns flera anledningar till att jag och min sambo inte kommer skaffa barn. Dels hade jag inte blivit en bra förälder, har inte temperament eller självförtroende för det. Sen är jag inte särskillt lyckad i livet, att skaffa ett barn hade dömt detta till att växa upp i ett förlorarhem, vore taskigt att ge barnet denna uppväxt. Jag hade inte kunnat "skapa en bra människa" som många brukar motivera sin barnskaffande med.
Finns också ekonomiska skäl, jag är ensam med att ha inkomst i förhållandet, och då är det ingen speciellt bra inkomst, speciellt inte om man jämför med vad folk säger sig tjäna här. Barnet hade altså fått dåliga förutsättningar här också.
Hade en del varit annorlunda i livet hade jag antagligen valt att skaffa ett par barn, men som det är idag gör jag bäst i att trycka undan denna vilja, både för min egen skull, såväl som för barnets.