• Anonym (MrMasculine)

Ca 500 kvinnor senare, vad borde jag göra!?

Hej,

Vet inte riktigt var jag ska börja, och för att inte skriva en roman på 1,200 sidor här måste jag dessutom komprimera ner 2 års dejtande till några hundra ord och det blir ju inte helt lätt om ni ska få en hygglig bild och därmed kunna ge mig lite feedback som jag önskar här nu.

Jag har dejtat ca 500 kvinnor under ca 2 år. Ibland har jag dejtat 2 om dagen 7 dagar i veckan, och ibland ingen under nån vecka, men i snitt många varje vecka. Jag har legat med övervägande delen av alla jag dejtat (med kondom och jag testade mig nyligen och är helt frisk). Så långt allt bra. 

Men nu till det som inte är så bra, jag kan typ inte känna något för nån kvinna längre, och jag vill bli kär, tokkär nu när våren står på tur och ska göra entré! Dessutom kan jag knappt få orgasm längre, har svårt att tända på en kvinna, såvida hon inte är väldigt porrig, grov i munnen, snudd på dominant & arrogant fast jag normalt sett är den som är dominant. Förr, i början när jag började dejta, kunde jag älska och njuta av det sensuella och fina mellan en man & kvinna, dvs älska sakta & njuta av stundens passion & romantik. Nu måste jag knulla som en hingst, hårt, fort & rejält för att ev. lyckas få orgasm. Kvinnorna gillar inte det alla gånger, speciellt då jag är ganska välhängd och dom då får ont efter ett tag (och jag själv dessutom...blir typ vattenfyllda skavsår ibland på kuken om man inte slutar i tid vilket gör att man inte kan ligga på 10 dagar ist).

Jag börjar känna mig porrskadad, om det nu finns som begrepp, då jag behöver mer & tyngre stimulans hela tiden. Dessutom, har jag träffat 2-3 kvinnor som jag blivit väldigt kär i men efter bara några veckor har jag fortsatt dejta andra kvinnor bakom deras ryggar, mot min egen vilja, så jag känner att jag tyvärr inte klarar av att vara trogen och ge dem, mig och en ev. relation en seriös chans att mogna och utveckla sig.

Min lust till kvinnor & sex börjar fullkomligt urarta. Jag kan ligga med ca 3 kvinnor på en & samma dag, det är inget ovanligt, för att stilla mina lustar och hunger. Och så länge kvinnor vill ha mig så känner jag att jag är maktlös här. Därför lättar jag mitt hjärta här med förhoppning att ni kanske kan guida mig att hamna på rätt köl.

Vill tillägga en sak som är otroligt viktigt för mig, och det är att jag inte är osams med en enda av dessa kvinnor, ingen av dem har skilt sig från mig i vrede, utan det har skötts snyggt och respektfullt. Jag är en gentleman men goda intentioner som alltid gör allt för att inte leka med andras känslor i onödan, så flera av kvinnorna har jag berättat om min problematik...och de har ändå valt att fortsätta träffa mig. Jag har heller aldrig satt på en kvinna och kastat ut henne, utan jag har alltid bjudit på middag antingen hos mig eller på fin restaurang, och sedan delat hela natten med henne och skämt bort henne med min tid, uppmärksamhet & min kropp samt bjudit henne på härlig frukost...dvs en heldygns-upplevelse som kan ha börjat i en hotellbar.

Så nu till själva grundproblemet

Vad bör jag göra får att få rätsida på detta dejtande & liggande och kunna fastna för en enda kvinna i framtiden, dvs ge kvinnan & mig en seriös chans till en realtion?

PS:

Döm mig inte tack, jag vet att jag inte agerar rätt, men jag försöker både sköta det med respekt mot kvinnorna samt att ta tag i detta nu. Jag är här för att ta emot er feedback, inte bli dömd.

Tack för din tid och att du orkade läsa hela vägen hit Glad

• Svar på tråden Ca 500 kvinnor senare, vad borde jag göra!?
  • Anonym (Kille)
    Anonym (MrMasculine) skrev 2018-04-16 17:22:22 följande:

Hej,

Vet inte riktigt var jag ska börja, och för att inte skriva en roman på 1,200 sidor här måste jag dessutom komprimera ner 2 års dejtande till några hundra ord och det blir ju inte helt lätt om ni ska få en hygglig bild och därmed kunna ge mig lite feedback som jag önskar här nu.

Jag har dejtat ca 500 kvinnor under ca 2 år. Ibland har jag dejtat 2 om dagen 7 dagar i veckan, och ibland ingen under nån vecka, men i snitt många varje vecka. Jag har legat med övervägande delen av alla jag dejtat (med kondom och jag testade mig nyligen och är helt frisk). Så långt allt bra. 

Men nu till det som inte är så bra, jag kan typ inte känna något för nån kvinna längre, och jag vill bli kär, tokkär nu när våren står på tur och ska göra entré! Dessutom kan jag knappt få orgasm längre, har svårt att tända på en kvinna, såvida hon inte är väldigt porrig, grov i munnen, snudd på dominant & arrogant fast jag normalt sett är den som är dominant. Förr, i början när jag började dejta, kunde jag älska och njuta av det sensuella och fina mellan en man & kvinna, dvs älska sakta & njuta av stundens passion & romantik. Nu måste jag knulla som en hingst, hårt, fort & rejält för att ev. lyckas få orgasm. Kvinnorna gillar inte det alla gånger, speciellt då jag är ganska välhängd och dom då får ont efter ett tag (och jag själv dessutom...blir typ vattenfyllda skavsår ibland på kuken om man inte slutar i tid vilket gör att man inte kan ligga på 10 dagar ist).

Jag börjar känna mig porrskadad, om det nu finns som begrepp, då jag behöver mer & tyngre stimulans hela tiden. Dessutom, har jag träffat 2-3 kvinnor som jag blivit väldigt kär i men efter bara några veckor har jag fortsatt dejta andra kvinnor bakom deras ryggar, mot min egen vilja, så jag känner att jag tyvärr inte klarar av att vara trogen och ge dem, mig och en ev. relation en seriös chans att mogna och utveckla sig.

Min lust till kvinnor & sex börjar fullkomligt urarta. Jag kan ligga med ca 3 kvinnor på en & samma dag, det är inget ovanligt, för att stilla mina lustar och hunger. Och så länge kvinnor vill ha mig så känner jag att jag är maktlös här. Därför lättar jag mitt hjärta här med förhoppning att ni kanske kan guida mig att hamna på rätt köl.

Vill tillägga en sak som är otroligt viktigt för mig, och det är att jag inte är osams med en enda av dessa kvinnor, ingen av dem har skilt sig från mig i vrede, utan det har skötts snyggt och respektfullt. Jag är en gentleman men goda intentioner som alltid gör allt för att inte leka med andras känslor i onödan, så flera av kvinnorna har jag berättat om min problematik...och de har ändå valt att fortsätta träffa mig. Jag har heller aldrig satt på en kvinna och kastat ut henne, utan jag har alltid bjudit på middag antingen hos mig eller på fin restaurang, och sedan delat hela natten med henne och skämt bort henne med min tid, uppmärksamhet & min kropp samt bjudit henne på härlig frukost...dvs en heldygns-upplevelse som kan ha börjat i en hotellbar.

Vad bör jag göra får att få rätsida på detta dejtande & liggande och kunna fastna för en enda kvinna i framtiden, dvs ge kvinnan & mig en seriös chans till en realtion?

PS:

Döm mig inte tack, jag vet att jag inte agerar rätt, men jag försöker både sköta det med respekt mot kvinnorna samt att ta tag i detta nu. Jag är här för att ta emot er feedback, inte bli dömd.

Tack för din tid och att du orkade läsa hela vägen hit Glad

Jag tror inte på dig. Jag vet inte varför, men det är nåt som inte stämmer i tilltalet.

Jag har också knullat mycket, inte 500 kvinnor två år. Jag misstänker att det är snudd på omöjligt om du nu raggar upp dem på internet, det går helt enkelt inte.

Om man är i en miljö där det ständigt kommer nya kvinnor redo att knulla, typ är bartender vid medelhavet, eller är känd, då går det, men inte på nätet okänd.

Skavsår på kuken blir röda ränder, inte vattenblåsor, och om det är samma tjej kommer hon att lida mer, de gånger det hänt mig blödde tjejen lätt.

Tre tjejer samma dag, inte ovanligt. För mig är det extremt ovanligt, det händer om man vaknar upp med en tjej och somnar med en annan men alltså hastar och nuppar nån på dan. När jag höll på som mest var det rätt vanligt med vakna med en och hamna i säng med annan. Men den där tredje, och ofta, då gör man fan inget annat alls med sitt liv. Kvinnor tar tid, massor av tid, hur man än gör.

Dessutom är det väl mer att man blir snuskigare för man lägger på mer saker, inte att känslor dör och inget funkar, det känner jag inte igen alls.

I call BS. Men du kanske har problem.
  • Anonym (J)

Ta vara på det positiva och skriv en guidebok kring hur man får ligga. Finns stor efterfrågan.

• Steffo77

Låter som för vissa ett drömscenario att kunna ligga med så många, men tror i slutändan att det ger mer ångest & olycka än lycka/njutning. Kan nog bli rätt ensamt med i slutändan. Allt blir bara ett desperat sökande efter något. Kan tänka mig att man sårar en del människor med.

Bra att du åtminstone har självinsikt & funderar på att söka hjälp.

Hoppas det löser sig för dig i framtiden!

• Anonym (MrMasculine)
    Steffo77 skrev 2018-04-17 13:34:15 följande:

Låter som för vissa ett drömscenario att kunna ligga med så många, men tror i slutändan att det ger mer ångest & olycka än lycka/njutning. Kan nog bli rätt ensamt med i slutändan. Allt blir bara ett desperat sökande efter något. Kan tänka mig att man sårar en del människor med.

Bra att du åtminstone har självinsikt & funderar på att söka hjälp.

Hoppas det löser sig för dig i framtiden!

Om du bara visste hur rätt du träffade där, det är väldigt ensamt, speciellt på högtider typ påsk, midsommar, semester, jul m.m då många vill träffas igen, det ger dessutom ångest då kanske 7-10 st hör av sig typ samtidigt och undrar om man vill fira midsommar med dem som exempel, vilket brukar sluta med att man inte orkar fira med någon ist. Varför hör dom av sig undrar säkert någon, jo, för att flera av dem har jag som KK en tid då vi fungerar så bra att det är värt att ses återkommande - det ger iaf en viss trygghet i otryggheten, en viss tvåsamhet i ensamheten....
  • Anonym (MrMasculine)
    Anonym (Kille) skrev 2018-04-17 10:45:26 följande:
    Jag tror inte på dig. Jag vet inte varför, men det är nåt som inte stämmer i tilltalet.
    Jag träffar ibland 3 st kvinnor samma dag, även om det som sagt tillhör det mer sällsynta då som du mycket riktigt påstår, men det beror ju på att som jag tog upp i inlägg #24, att flera av dem har jag som KK en tid då vi fungerar så bra att det är värt att ses återkommande - så då träffar jag kanske en KK och dejtar två nya tjejer en och samma dag, och är det tjejer som är suna på att ligga på första dejten så gör jag det om jag själv har lust.

Jag har legat med övervägande delen av alla jag dejtat, som jag skrev i trådstarten och i inlägg #18, INTE legat med alla 500 st kvinnor - 500 st har jag dejtat som sagt...rätt ska vara rätt.

Ja jag har problem, big time, det är ju därför jag skriver här för att få er hjälp.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (J) skrev 2018-04-17 11:36:54 följande:
    Ta vara på det positiva och skriv en guidebok kring hur man får ligga. Finns stor efterfrågan.
    Håller med
  • Steffo77
    Anonym (MrMasculine) skrev 2018-04-17 13:57:54 följande:

Jag träffar ibland 3 st kvinnor samma dag, även om det som sagt tillhör det mer sällsynta då som du mycket riktigt påstår, men det beror ju på att som jag tog upp i inlägg #24, att flera av dem har jag som KK en tid då vi fungerar så bra att det är värt att ses återkommande - så då träffar jag kanske en KK och dejtar två nya tjejer en och samma dag, och är det tjejer som är suna på att ligga på första dejten så gör jag det om jag själv har lust.

Jag har legat med övervägande delen av alla jag dejtat, som jag skrev i trådstarten och i inlägg #18, INTE legat med alla 500 st kvinnor - 500 st har jag dejtat som sagt...rätt ska vara rätt.

Ja jag har problem, big time, det är ju därför jag skriver här för att få er hjälp.

Då måste du ha svårt att kunna känna den äkta kärleken/ömheten mellan 2 älskande människor när det blir så flyktigt med flera? Är kvinnorna likadana som du träffar, eller vill dom egentligen ha något seriöst?

Själv har jag tvärtom varit/är en person som alltid sökt ett seriöst tvåsamt förhållande. Har aldrig varit intresserad av KK & liknande. Har svårt att ha sex med någon som jag inte känner väl & tycker om.
  • Steffo77
    Anonym (MrMasculine) skrev 2018-04-17 13:50:22 följande:

Om du bara visste hur rätt du träffade där, det är väldigt ensamt, speciellt på högtider typ påsk, midsommar, semester, jul m.m då många vill träffas igen, det ger dessutom ångest då kanske 7-10 st hör av sig typ samtidigt och undrar om man vill fira midsommar med dem som exempel, vilket brukar sluta med att man inte orkar fira med någon ist. Varför hör dom av sig undrar säkert någon, jo, för att flera av dem har jag som KK en tid då vi fungerar så bra att det är värt att ses återkommande - det ger iaf en viss trygghet i otryggheten, en viss tvåsamhet i ensamheten....

Då måste du ha svårt att kunna känna den äkta kärleken/ömheten mellan 2 älskande människor när det blir så flyktigt med flera? Är kvinnorna likadana som du träffar, eller vill dom egentligen ha något seriöst?

Själv har jag tvärtom varit/är en person som alltid sökt ett seriöst tvåsamt förhållande. Har aldrig varit intresserad av KK & liknande. Har svårt att ha sex med någon som jag inte känner väl & tycker om.
  • Steffo77
    Anonym (MrMasculine) skrev 2018-04-17 08:38:10 följande:

Tack för era svar och synpunkter,

Ja jag har nog helt klart ett sexmissbruk när jag läser era svar, men när jag är mitt uppe i det, dvs att ragga, jaga, och flörta med kvinnorna känner jag inte alls på det sättet, då känner jag att jag har koll på läget - konstigt nog?

Eller sexmissbruk, hm, undrar om det inte ligger lite mer åt ett gigantiskt bekräftelsebehov kan jag känna? Vet att jag tänkt den tanken även när jag just träffat en kvinna och lämnar hennes lägenhet, nytillfredställt på alla sätt, redan i hissen ner till gatan kan jag plocka upp mobilen och kolla in nån dejtingsajt jag har en profil på för att se om det är någon ny tjej jag skulle kunna flörta med och få träffa över en dejt...för att få i säng och det i sig är väldigt märkligt med tanke på att jag precis lämnat en kvinna jag legat med hela natten typ och jag borde vara mer än nöjd och mitt bekräftelsebehov till fullo tillfredatällt. 

Detta gör att jag kännt att det är något som handlar mer om bekräftelsebehov än sexmissbruk, sexet är bara ett av flera sätt att få just bekräfeslse på tänker jag här, eller vad tror ni?

Att söka proffesionell hjälp är kanske vad jag behöver göra, är det något man gör via sin vårdcentral tro? Jag får Googla på detta.

Kan tänka mig att du får en kick av sexet som att lyckorusämnet dopamin frigörs i hjärnan efter att man haft sex. Dessutom bekräftelse att du är duktig/duger när du lyckas tillfredställa/belägra flera olika kvinnor.

Som sagt så ligger nog det beteendet djupare i dig själv än vad du kanske tror. Känner dig inte, men brukar härstamma från något i barndomen. Är ingen läkare eller psykolog, men är utbildad inom psykiatri/undersköterska. Dessutom intresse för psykologi/psykiatri. Hoppas du inte tar illa upp av mina tankar om ditt beteende!
  • Tornhöken

Ett solklart fall av sexberoende. Sök hjälp. Dessutom, har du inget jobb att sköta?

• dream on
    Anonym (MrMasculine) skrev 2018-04-17 08:38:10 följande:

Tack för era svar och synpunkter,

Ja jag har nog helt klart ett sexmissbruk när jag läser era svar, men när jag är mitt uppe i det, dvs att ragga, jaga, och flörta med kvinnorna känner jag inte alls på det sättet, då känner jag att jag har koll på läget - konstigt nog?

Eller sexmissbruk, hm, undrar om det inte ligger lite mer åt ett gigantiskt bekräftelsebehov kan jag känna? Vet att jag tänkt den tanken även när jag just träffat en kvinna och lämnar hennes lägenhet, nytillfredställt på alla sätt, redan i hissen ner till gatan kan jag plocka upp mobilen och kolla in nån dejtingsajt jag har en profil på för att se om det är någon ny tjej jag skulle kunna flörta med och få träffa över en dejt...för att få i säng och det i sig är väldigt märkligt med tanke på att jag precis lämnat en kvinna jag legat med hela natten typ och jag borde vara mer än nöjd och mitt bekräftelsebehov till fullo tillfredatällt. 

Detta gör att jag kännt att det är något som handlar mer om bekräftelsebehov än sexmissbruk, sexet är bara ett av flera sätt att få just bekräfeslse på tänker jag här, eller vad tror ni?

Att söka proffesionell hjälp är kanske vad jag behöver göra, är det något man gör via sin vårdcentral tro? Jag får Googla på detta.

Om du själv tänker bekräftelsebehov så är det kanske just det? Egentligen är det bara du som kan veta vad ditt missbruk fyller för funktion för dig men med en terapeut kanske du lättare kan komma fram till det? Du går gissningsvis igång på fler saker: spänningen, bekräftelsen, den kemiska belöningen. Jag tänker att det också kan vara en fråga om kontroll (ironiskt nog eftersom du samtidigt verkar ha tappat greppet om situationen helt) men jag läser det du skriver lite som att du kanske på något plan känner dig stärkt av att du kan och vet hur du ska styra hela den här förförelseprocessen? Ett par andra frågor, hände det något särskilt i ditt liv när det här började? Kan det vara ångest över att inte hitta Kärleken som tar sig detta uttryck? Det känns på ett vis som du är kär i kärleken när du skriver att du vill bli tokkär för att det är vår, inte för att du träffat rätt person.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Kille)

Ok, jag brukar sätta upp två dejter nästan samtidigt eftersom jag misslyckas med hälften och kan se det snabbt, så det ökade mina chanser. 

Utomlands var det hälften jag lyckades med, här är det en fjärdedel. Det är svårare i Sverige för mig av nån anledning.

Ok, först. Tänk igenom det där. Är det ett problem. Lägg dig ned på gräset och bara titta rakt upp i himlen och känn in. Kvinnor är ett djävla skit, men de är inte giftiga för mäns kroppar. Det är inte alkohol eller heroin, utan nåt vi är designade för att ha som drog, som är bra för oss.

Om det faktiskt är problem, vilket det nog inte är om du tänker igenom det. Men om det är så, så får du göra som man gör vid all förändring. Ersätt med annan aktivitet, håll i som fan första tiden, och vänta ut tills du etablerat en ny vana.

Varför nån skulle vilja sluta med att dejta kvinnor är bortom mig, men om det är vad du tror du vill, så det här receptet.
  • Anonym (***)

Ta å läs här och vidga ditt perspektiv på hur sexmissbruk kan te sig:

www.slaa.se/
  • Anonym (MrMasculine)
    Anonym (***) skrev 2018-04-18 17:51:09 följande:
    Ta å läs här och vidga ditt perspektiv på hur sexmissbruk kan te sig:

www.slaa.se/
    Tack, jag hade nästan full pott på det testet, kändes ju kanske så där, men inte helt oväntat.
  • uffe 2
    Anonym (MrMasculine) skrev 2018-04-16 17:22:22 följande:

Hej,

PS:

Tack för din tid och att du orkade läsa hela vägen hit 

Hej,

De är ett tydligt missbruk du har. Jag har själv suttit i skiten och utbildar mig mycket på området också. Jag kan säga så att bekräftelsebehov är oftast de som leder till missbruk och allra helst porr och sexmissbruk hos män. Eftersom du är ordentligt avstängd vilket du behöver vara för att kunna leva som du gör så blir behovet av ventiler som utlöser ångest i form av missbruk ännu större. Dopamin-kickarna behöver ökas på och bli kraftigare och kraftigare eftersom Delta Fos-b som bildas i hjärnan dämpar effekten hos dopaminet. Så länge du håller på så kommer spänningen och situationerna behöva bli värre och värre för att du ska få ut samma sak. Kort och gott så kan man säga att du flyr ifrån dina känslor och dövar så mycket du kan för att inte känna. Någonstans är de rejäla känslomässiga problem som måste komma upp till ytan och läkningsprocess måste inledas om missbruket ska försvinna. I stort sett allt sitter i barndomen bad gäller missbruk, men man får börja gräva längst upp och jobba sej ner till roten. Potens problemet som du får med svårigheter att få orgasm o.s.v. beror på att kraften i kroppen för sextdrift är klart låg och allt går bara på hjärnans behov.

Men jag är övertygad om att vill du ha en förändring en gång för alla här i livet så är de barndomen med alla dess känslor vad gäller saknad, sorg, irritation, övergivenhet med mera som måste tas om hand. Man kan gå olika saker som t.ex. 12 steg men de tar inte bort behovet av att utveckla missbruk utan bara hjälp att styra sitt missbruk.

Hoppas de här var till hjälp ;)
  • Anonym (MrMasculine)
    uffe 2 skrev 2018-04-20 14:54:17 följande:
    Hoppas de här var till hjälp ;)
    Jaaa! Det var helt klart det bästa inlägget av alla för mig här än så länge, stort tack Ska tala med någon ang hur jag ska gå vidare och gräva i barndiommen, för jag vet att det beror på min s.k mor som övergav mig som nyfödd och resten av livet, jag är barmhemsbarn och fosterbarn som är uppvuxen helt utan föräldrar...det har satt sina spår verkar det som i mig och mitt vuxna liv...
Svar på tråden Ca 500 kvinnor senare, vad borde jag göra!?