Jag blir så lätt lurad av min naivitet - Finns det inga snälla personal?
Det är varje gång som jag bär på denna besvär. Jag besöker en butik och vill ha information, sedan visar de upp produkter som menar att det är ''Väldigt bra för mig''.
Exempelvis besökte jag en frisörsalong och ville ha plattare hår. För jag besväras av att mitt hår blir alltid lockigt och krulligt efter dusch.
Personalen visade upp en schampo och en annan produkt som man skall använda efter duschen. Det hjälpte mig inte alls. Istället går jag runt med kemikalier i håret utan att tvätta bort det. Och jag känner mig inte alls nöjd med mitt köp. Men nu har man trots allt öppnat produkten och det finns ingenting man kan göra.
Jag besökte även en parfym butik. Där var det en man som visade upp en parfym som hade sänkt sin pris från tusen kronor till bara 820 kronor. Sedan menade han att ''Den parfymen har kommit tillbaka, efter långt uppehåll''.
Därefter visar han upp en annan parfym som luktade gott, och den gillade jag. Jag sa senare högt att jag får beslutsångest. Och då pekar han på den som kostar dyrast och menade att den är väldigt bra. Men jag tyckte om lukten på denna förra parfymen. Men han hejdade sig om att jag tjänar inte så mycket på priset, och började babbla om någonting om att parfymen som kostar 820 kronor är större och håller sig längre.
Jag vet inte vilket val som blir bäst, men jag köper den som kostar dyrast. Jag trodde båda kostade lika mycket.
Jag kände mig inte nöjd med mitt köp och valde att vända tillbaka till butiken. Men jag kunde inte få tillbaks pengarna. De har inte öppet köp. De har tydligen endast så man kan få tillbaks ''pengar'' som man kan använda bara i butiken.
Men han förklarade att det är flera butiker som har så.
Jag känner mig alltid lurad i butiker, och sedan mår jag väldigt dåligt. Allt jag önskade mig var bara att få håret plattare och sedan kom bara en tanke av parfym.
Jag kan känna mig nöjd, men produkten för håret hjälpte ju inte ens.
Jag mår så dåligt, och varför blir det på det här viset?
Får de någon provision desto mer de säljer, desto mer lön får de?
Annars kanske de inte skulle reagera såhär?
Det här var bara det milda fallet. Det finns egentligen mer fall, där personal har visat upp produkter och sagt rakt ut om att ''Det är den bästa''.
Jag mår så dåligt just nu. Speciellt produkten för håret. Håret blev inte alls plattare. Krullet blev ju kvar.
Kan man egentligen klaga på att produkten inte hjälpte?