• Jagerika

Bästa appen när man vill bli gravid?

Jag har just nu appen FLO och tycker den är bra men har märkt att ägglossningen skiljer några dagar när jag har använt mig av ägglossningstester, och undrar om det finns nån bättre app där man kan skriva in när man fått positiva ägglossningtester så man kan få en mer äkta översikt på sin cykel? Har laddat ner några för att jämnföra men ingen som man kan lägga in själv på! Jag har en iPhone 7 så inga androidappar :)

Tacksam för svar eller tips!

• Svar på tråden Bästa appen när man vill bli gravid?
  • Anonym1891

Du har inte övervägt att börja tempa med natural cykles? Jag blev gravid direkt med den...

• Utvandraren2

Jag började med Flo i april förra året. Bestämde oss för att försöka bli gravida vid äl (enligt appen) i oktober. Fungerade direkt. Om det var appen eller tur ska jag låta vara osagt.

• Jagerika
    Anonym1891 skrev 2018-04-19 23:50:21 följande:

Du har inte övervägt att börja tempa med natural cykles? Jag blev gravid direkt med den...

Jo jag har tänkt på det men är så glömsk så kanske kommer glömma ta tempen varje dag xD

Flo appen har hyfsad koll, mensen brukar komma på rätt dag men det är ägglossningen som skiljer något och bara undrade om det fanns nån där man kunde lägga in själv men det kanske det inte gör? Jag är nöjd med flo annars :)
  • Jagerika
    Utvandraren2 skrev 2018-04-20 03:19:36 följande:

Jag började med Flo i april förra året. Bestämde oss för att försöka bli gravida vid äl (enligt appen) i oktober. Fungerade direkt. Om det var appen eller tur ska jag låta vara osagt.

Vi är inne på 6:e försöket och haft Flo i kanske 2 månader, är jättenöjd då mensen kommer på rädd dag men ägglossningen skulle jag vilja lägga in själv men hittar ingen sån app! :)
  • saijda

Jag tempar och använder mig utav WomanLog och fertility friend där ÄL flyttas utifrån temp :)

• sariiparii

Hej! Kanske sent svar och du kanske redan (förhoppningsvis) är gravid - men i FLO kan man ju lägga in positivt/negativt ägglossningstest om du väljer en valfri dag, klickar på plusset och sedan längst ner under "Fler parametrar" väljer du att även visa ägglossningstest/graviditetstester. Kan ju vara så att det är nytt och inte fanns tidigare i år när du skrev ditt inlägg. Men hoppas du hittar det nu :) Lycka till!

Svar på tråden Bästa appen när man vill bli gravid?