Hjälp! Kan jag ha fått hål så fort?!
Var till tandläkaren i mitten på februari. Hade inga hål och allt såg fint ut förutom att jag hade början till hål mellan två kindtänder i överkäken. Tydligen hade jag haft så i nåt år och tandläkaren sa att det inte gick fort fram så hon trodde inte det var nåt som behövde lagas närmsta tiden.
Jag är gravid i v 38 och senaste dagarna så har det börjat ila rejält i en kindtand, eller liksom mellan två stycken också sträcker det sig ut i ena tanden. Har försökt kolla om det syns nåt men hsr inga svarta prickar elr nåt. Har en vit rand på sidan av ena tanden men det är det.
Kan det redan ha blivit hål som måste lagas på bara 2 månader?? Har funderat på hur jag skött tänderna och om jag småätit men jag tycker inte jag gjort nåt ?fel?. Däremot så har jag ätit mycket frukt och druckit juice varje dag. Brukar inte göra det annars men har haft en craving på juice och äpplen ny under grav. Kan det va nån frätskada på emaljen och det är därför det ilar?
Måste ju såklart ringa tandläkaren om det håller i sig men kändes så onödigt att lägga dom pengarna och gå dit när det bara är 2 mån sen jag var iväg och då syntes inget :/
Finns det nån tandläkare eller tandsköterska här på FL som har nån teori som kanske kan lugna mig lite?! Är dessutom lite tandläkarrädd så det är inte ett ställe jag gärna går till om jag absolut inte måste..