Börja försöka eller vänta?
Hej!
Det är så att jag och min sambo har pratat om att börja försöka med vårt första barn. Vi har för ett par månader sen pratat om att börja försöka i år, min sambo har varit väldigt stressad över tanken tidigare medans jag har varit redo och längtat ett tag. Jag har inte pressat honom på något sätt men nu är vi på i stort sett samma plan, han är väl fortfarande nervös, men absolut med på tåget om man säger så :)
Nu så har min barnlängtan bara eskalerat, Jag. kan. Inte. Vänta. Mer. "Original"-planen var att börja försöka efter sommaren, men jag är för otålig nu när jag väl fått klartecken att han är redo.
Jag hade tänkt mig en "sista" sommar bara vi två, där man kan göra allt man inte kan sen, men jag är som sagt för otålig. Min sambo har i princip sagt okej till att börja försöka redan nu.
Men nu börjar jag tveka, men längta på samma gång. Ska vi vänta till efter sommaren eller sätta igång nu?
Jag vet att det är ingen annan än vi själva som kan svara på detta, men jag behöver råd, för och nackdelar eller vad som helst, haha. Så hjälp mig tänka nu.