Gravid trots negativa tester?
Hej hej!
Jag undrar om man kan vara gravid trots negativa test? Kollar runt lite och vissa har vart det. Men då jag längtar som tusan efter barn så är jag väldigt rädd att jag är skengravid, som jag varit förut. Dock har det då bara varit svullen mage och lite illamående.
Symptom
Dofter, sånt som jag tyckt luktat gott förut , luktar illa nu.
Varit illamående i 2 veckors streck, men det har avtagit. Så nu blir jag illamående väldigt plötsligt, och efter jag kräkts mår jag bra igen.
Mitt humör har varit berg och dalbana, även så att min sambo/vänner reagerat på detta.
Huggt till nere nära fiffi, och nyp precis nedanför naveln.
Känner även konstigt vid magen på sidorna, där äggledarna är. Kan inte ens beskriva känslan, det går bara inte.
Blir hungrigare mycket snabbare än förut, får även gå på toaletten oftare.
Nmr 2 har varit konstigt, ibland mer löst, och sen stenhårt, och så skiftar det.
När jag sagt mina symptom till min mor och vänner/bekanta så sa de alla, "du måste vara gravid, detta kan inte vara inbillning" .
Men då jag tagit test och det visat negativt, så la jag detta åt sidan och tänkte inte mer på det.
Men illamåendet kommer tillbaka då och då. Och dessa konstiga känslorna vid sidorna av nedre delen av magen.
Även min mage har en sån form, rund och fin och putar upp. Ser ut som de som är i vecka 5 ungefär.
Sambon kommer hem med fler test idag. Och ska testa igen.
Men om de är negativa med, men det fortsätter ändå med allt detta.
Ska jag besöka vårdcentral och ta blodprov/begära vul?
Eller vad ska jag göra?
Är så förvirrad nu :/ .
Mvh lizzy