• trololilol

Gravid trots negativa tester?

Hej hej!

Jag undrar om man kan vara gravid trots negativa test? Kollar runt lite och vissa har vart det. Men då jag längtar som tusan efter barn så är jag väldigt rädd att jag är skengravid, som jag varit förut. Dock har det då bara varit svullen mage och lite illamående.

Symptom

Dofter, sånt som jag tyckt luktat gott förut , luktar illa nu.

Varit illamående i 2 veckors streck, men det har avtagit. Så nu blir jag illamående väldigt plötsligt, och efter jag kräkts mår jag bra igen.

Mitt humör har varit berg och dalbana, även så att min sambo/vänner reagerat på detta.

Huggt till nere nära fiffi, och nyp precis nedanför naveln.

Känner även konstigt vid magen på sidorna, där äggledarna är. Kan inte ens beskriva känslan, det går bara inte.

Blir hungrigare mycket snabbare än förut, får även gå på toaletten oftare.

Nmr 2 har varit konstigt, ibland mer löst, och sen stenhårt, och så skiftar det.

När jag sagt mina symptom till min mor och vänner/bekanta så sa de alla, "du måste vara gravid, detta kan inte vara inbillning" .

Men då jag tagit test och det visat negativt, så la jag detta åt sidan och tänkte inte mer på det.

Men illamåendet kommer tillbaka då och då. Och dessa konstiga känslorna vid sidorna av nedre delen av magen.

Även min mage har en sån form, rund och fin och putar upp. Ser ut som de som är i vecka 5 ungefär.

Sambon kommer hem med fler test idag. Och ska testa igen.

Men om de är negativa med, men det fortsätter ändå med allt detta.

Ska jag besöka vårdcentral och ta blodprov/begära vul?

Eller vad ska jag göra?

Är så förvirrad nu :/ .

Mvh lizzy

• Svar på tråden Gravid trots negativa tester?
  • Anonym (Femman)

Man har ingen mage i vecka 5.

Du kanske dragit på dig nån sjukdom eller nåt bara, är testerna negativa är du ej gravid.

• Anonym (C)

Vadå ser ut som i vecka fem ungefär? Det syns inte att man är gravid när man bara i vecka fem.

Hur många dagar är mensen sen? Du kanske bara inte hade någon ägglossning. Då kan man må konstigt.

• trololilol

Fast i såna fall är det väldigt individuellt.

Bara gå in på librero vecka för vecka  och ta vecka 5, så ser ni bilder, Eller bara på google ex.

Nu snackar jag inte stor och synlig. Utan mer att det börjar bukta ut lite.

• Anonym (Femman)
    trololilol skrev 2018-04-24 12:22:57 följande:

Bara gå in på librero vecka för vecka  och ta vecka 5, så ser ni bilder, Eller bara på google ex.

Hur ska det kunna bukta ut något som 1 inte är större än 2-3mm och 2 ligger skyddat bakom blygdbenet menar du?

Det som gör att man svullnar upp i början är tarmarna som saktas ner av gravidhormoner, man blir gasig, kanske trög i magen osv ...vid vecka 5 har man förmodligen nyss märkt att man är gravid (utebliven mens)
  • Anonym (C)
    trololilol skrev 2018-04-24 12:22:57 följande:

Fast nej. Livmodern är låååångt ner i bäckenet i ett par månader till så det enda som man kan få är svullen mage pga att vätska och gas samlas i tarmarna. Men någon gravidmage har man absolut inte i V5. Efter v 10 kan livmodern börja komma upp så det buktar lite. Men innan dess är det tarmar.
  • trololilol
    Anonym (C) skrev 2018-04-24 12:32:58 följande:
    Fast nej. Livmodern är låååångt ner i bäckenet i ett par månader till så det enda som man kan få är svullen mage pga att vätska och gas samlas i tarmarna. Men någon gravidmage har man absolut inte i V5. Efter v 10 kan livmodern börja komma upp så det buktar lite. Men innan dess är det tarmar.

Jaha, ja jag har aldrig varit förut, så mycket jag inte vet faktiskt :) .

• Anonym (Aldrig)

Gravidmage i vecka 5? Nej de är gaser eller att man ätit något. Finns absolut inte nån chans att själva graviditeten skulle synas. En skitkorv är 10 gånger större.

Och nej visar flera tester negativt så är du inte gravid.

• trololilol
    Anonym (Aldrig) skrev 2018-04-24 12:48:54 följande:

Gravidmage i vecka 5? Nej de är gaser eller att man ätit något. Finns absolut inte nån chans att själva graviditeten skulle synas. En skitkorv är 10 gånger större.

Och nej visar flera tester negativt så är du inte gravid.

Fortfarande kan man inte säga så när det finns såna då det bara visat negativt, trots att de varit gravida :) .
  • Anonym (LillE)

Jag har exakt samma symptom som du, BIM 1/5. Molvärk hela tiden sen äl, mest på ena sidan, är också fruktansvärt trött och är riktigt pmsig. Hoppas på att testa visar något redan imorgon. Skriv gärna om du får positivt.

Svar på tråden Gravid trots negativa tester?