• Anonym (Lycklig)

Känsla

Hej, jag har ofta en känsla typ oro, ängslan. Oron rör sig ofta om att min sambo/fästman skulle vara otrogen. Även i mina drömmar florerar detta fenomen. Det är så jobbigt. Vad är magkänsla fick frågan vad min magkänsla säger av min terapeut. Svaret jag gav var vet ej tror inte han är det. Varför lämnar inte denna känsla mig? Den får mig att känna mig så osäker.

• Svar på tråden Känsla
  • Anonym (jadu)
    Anonym (Lycklig) skrev 2018-04-24 13:00:07 följande:

Hej, jag har ofta en känsla typ oro, ängslan. Oron rör sig ofta om att min sambo/fästman skulle vara otrogen. Även i mina drömmar florerar detta fenomen. Det är så jobbigt. Vad är magkänsla fick frågan vad min magkänsla säger av min terapeut. Svaret jag gav var vet ej tror inte han är det. Varför lämnar inte denna känsla mig? Den får mig att känna mig så osäker.

Fick samma känsla som du drygt en månad innan jag fick reda på att min dåvarande partner var otrogen. Viftade bort det med en massa "rationella" förklaringar tills det visade sig stämma väldigt bra.

Tror inte man ska underskatta sin magkänsla, jag tror att den ofta har rätt. Att ens undermedvetna plockar upp subtila signaler som man rationellt sett inte uppfattat och försöker meddela dig det genom en oro, ängslan, etc.

Om jag vore du skulle jag ta reda på hur det ligger till. Samla bevis och om det finns fog för det konfrontera. Att gå omkring och undra är oerhört tärande. Men konfrontera inte utan att ha bevis. Alla nekar och du kommer bara står där med 100 fler frågor och mer oro och ängslan.
  • Anonym (Lycklig)

Tack för svaret....tror att jag är svartsjuk. Men det finns ingen att vara svartsjuk på. Men han är lättrörlig. Och säger att det är jag som är negativ . Möjligen är jag lätt grubblande. Usch.

• Anonym (Lycklig)

***lättretlig.

• Anonym (Lycklig)

Ringde ett medium när jag hittat intorkat blod på lakanen. Jag fick svaret ja .

• Anonym (Lycklig)

• Anonym (Lycklig)

• Anonym (Lycklig)

Svar på tråden Känsla