aviciis crew möter kritik efter svt dokumentären
aviciis crew möter kritik efter svt dokumentären:nyheter24.se/noje/906912-aviciis-crew-moter-hard-kritik-efter-svt-dokumentaren-ni-visste.
Håller ni med Mia och andra i artikeln??
I länken från Instagram kan man alltså se en kort film med några klipp från dokumentären och det är extremt tydligt hur dåligt han mår. Kolla själv och bedöm.
Länken igen: www.instagram.com/p/Bh5urpeF8Ae/
Sen går dokumentären att se på svtplay så man behöver ingen Tv. www.svtplay.se/video/17478602/avicii-true-stories
I länken från Instagram kan man alltså se en kort film med några klipp från dokumentären och det är extremt tydligt hur dåligt han mår. Kolla själv och bedöm.
Länken igen: www.instagram.com/p/Bh5urpeF8Ae/
Pengakåt jävla arab som tog 50% av hans inkomster.. Inte så konstigt att han pressade Avicii till det yttersta.
En kommentar som störde mig i dokumentären var där han säger att Avicii inte förstår värdet i pengar och att han är omogen när han vill ställa in pga stress, ångest, och att han var hög på smärtstillande efter operationen. Klart som fan att crewet ska ha skit. Men de är väl överlyckliga nu istället när Avicii dött och därför ligger etta på topplistor världen över.. Pengar, pengar, pengar..
Du behöver inte ha instagram för att titta på länken som är några få minuter kort. Och väljer du att ändå inte titta på den så ska det blir intressant att se vad du har för ursäkt denna gången till att inte vilja försöka förstå hur en människa kan må så dåligt utav utomstående press.
Jättetack för länkarna men jag har inte Instagram och jag vill dessvärre inte se en hel dokumentär om killen. Jag förstår mycket väl att han haft det tufft men ansvaret ligger ändå på honom att säga ifrån, det är ju inte som om någon står med en pistol mot huvudet och säger "du ska f*n åka på turné nu, fatta!". Jo, det är så lätt som att säga ifrån men man måste inse det själv, ingen annan kommer göra det åt en och det ligger inte på någon annan att fixa.
Jättetack för länkarna men jag har inte Instagram och jag vill dessvärre inte se en hel dokumentär om killen. Jag förstår mycket väl att han haft det tufft men ansvaret ligger ändå på honom att säga ifrån, det är ju inte som om någon står med en pistol mot huvudet och säger "du ska f*n åka på turné nu, fatta!". Jo, det är så lätt som att säga ifrån men man måste inse det själv, ingen annan kommer göra det åt en och det ligger inte på någon annan att fixa.
Grejen är ju att han faktiskt begick självmord.
Grejen är ju att han faktiskt begick självmord.
Alla sitter o klagar på människorna omkring honom, som inte har ett skit ansvar för honom som vuxen. Sedan visar det sig att han till o med begick självmord, och ändå fattar ingen att den enda som är ansvarig är Avicii själv? Herregud...
Tror man måste skilja på det.
Personer runt om har ansvar för sitt agerande men man kan inte klandra dem för hans död.
Avicii har ansvar för sitt egna agerande men man kan inte klandra honom för att ha kände som han gjorde när ingen lyssnade och att han inte blev sedd.
Det är inte någons fel varken Tims eller hans näras fel. Tror man gärna vill hitta orsak och lägga skuld någonstans eftersom allting känns så orättvist. Tror det är så vi människor fungerar lite. Det är en olycklig situation som är komplex och den är inte svart eller vit.
Jo. det har man faktiskt.
Om någon mår psykiskt dåligt så har omgivande personer ett ansvar.
Det är tom så att om du är tillräckligt dålig så kommer du i juridisk mening bedömas som att du inte är ansvarig för ett eventuellt brott. Det är så att säga sjukdomen som begick brottet, hade du varit frisk och kapabel att ta ansvar så skulle du inte begått brottet.
Begår någon självmord mår denne fruktansvärt dåligt. Självklart har en omgivning som fullkomligt skiter i personen ett stort ansvar.
Däremot så tycker jag att bland annat managern har ett ansvar och kan klandras delvis. Managern kan väl ses som en form av arbetsgivare eller? Bestämmer schema, bokningar, den som styr, "vill ha resultat" och tjänar pengar på Avicci. Medan Avicii är själva produkten eller den som utför jobbet? Det hade ju inte varit okej för en riktig arbetsgivare ute i arbetslivet att driva på någon på det sättet t ex när den ligger på sjukhuset.
Men allting är så luddigt i den branschen och är väl det som är problemet.
Familj och andra oberoende tycker jag inte man kan klandra. Men de som tjänade pengar på han och hade ekonomisk vinning av att han fortsatte, kan såklart ifrågasättas om de agerade efter Aviccis bästa eller i själviskt syfte.
Problemet här är väl dessutom att vissa kompisar var både kompis och fick lön av honom?! Svårt att hålla reda på alla personers roller.
Familj och andra oberoende tycker jag inte man kan klandra. Men de som tjänade pengar på han och hade ekonomisk vinning av att han fortsatte, kan såklart ifrågasättas om de agerade efter Aviccis bästa eller i själviskt syfte.
Problemet här är väl dessutom att vissa kompisar var både kompis och fick lön av honom?! Svårt att hålla reda på alla personers roller.