• Marthinix

    Kissa i gymduschen

    Hej!

    I dag när jag stod i duschen på gymmet efter gymbesöket kom det in två killar som ställer sig i duschraden mitt emot. De pratar högljutt och när jag av en händelse tittar upp ser jag hur den ena snubben står och pissar rakt ut mot golvbrunnen i duschen bredvid, samtidigt som de båda fortsätter sin livliga diskussion.

    Det märkliga är att jag bara för någon månad sedan var med om en liknande händelse.

    Är detta ett vanligt förekommande i gymduschen och har ni varit med om liknande? Är det någon typ av oskriven reglel att detta är helt ok killar emellan?

  • Svar på tråden Kissa i gymduschen
  • Anonym (Se)

    [quote=79359007][quote-nick]Anonym (Lagsport) skrev 2019-01-13 15:18:29 följande:[/quote-nick]

    Är det verkligen så konstigt att det förekommer?

    Höll på med lagsport under uppväxten och även efter idrotts lektionerna pissades oftast i duschen och skulle nån jäklas gjorde man "pissbomb" eller pissade på personen. När jag pratat med tjejer om det har det varit lika vanligt i deras duschar, att man pissade i duschen men inte på varandra.

    I vuxen ålder vistats jag inte lika mycket i omklädningsrum och man står ju inte och glor på varandra i duschen men ibland råkar man se nån som pissar. Dom flesta försöker väll gör det lite diskret och tycker inte det är så konstigt när man växte upp i den kulturen. Sen att det är ofräscht att pissa i allmänna duschar är en annan sak men inte att det

    Jag instämmer, har även jag sysslat med lagidrott (hockey) och där pissades det ofta i duscharna. Där var det till och med så att var det upptaget på toaletten gick man och ställde sig i duschen och pissade under träning/match. Alla gjorde det så inget konstigt med det.

    Känner mer igen sig i ovan?

  • Anonym (Se)
    Anonym (K) skrev 2019-01-13 15:45:45 följande:

    Avlopp som avlopp. Men ofräscht om det stinker urin i offentliga duschutrymmen.


    Instämmer. Doften är inte så trevlig. För övrigt avlopp som avlopp enligt mig.
  • Marthinix

    Kan inte säga att jag känner igen mig. Men beror kanske på att jag inte varit aktiv i lagsport...vad säger ni andra?

  • Anonym (SportLina)
    Anonym (Se) skrev 2019-01-22 18:43:05 följande:

    [quote=79359007][quote-nick]Anonym (Lagsport) skrev 2019-01-13 15:18:29 följande:[/quote-nick]

    Är det verkligen så konstigt att det förekommer?

    Höll på med lagsport under uppväxten och även efter idrotts lektionerna pissades oftast i duschen och skulle nån jäklas gjorde man "pissbomb" eller pissade på personen. När jag pratat med tjejer om det har det varit lika vanligt i deras duschar, att man pissade i duschen men inte på varandra.

    I vuxen ålder vistats jag inte lika mycket i omklädningsrum och man står ju inte och glor på varandra i duschen men ibland råkar man se nån som pissar. Dom flesta försöker väll gör det lite diskret och tycker inte det är så konstigt när man växte upp i den kulturen. Sen att det är ofräscht att pissa i allmänna duschar är en annan sak men inte att det

    Jag instämmer, har även jag sysslat med lagidrott (hockey) och där pissades det ofta i duscharna. Där var det till och med så att var det upptaget på toaletten gick man och ställde sig i duschen och pissade under träning/match. Alla gjorde det så inget konstigt med det.

    Känner mer igen sig i ovan?


    Jag känner igen det där. Jag är tjej och har spelat fotboll mellan jag var 15 och 25 år.

    Tjejer är nog inte alltid fräschare än killar.

    Vi kunde pinka i duschen rätt ofta vi med, nu kunde ju inte vi göra några pissbomber som killarna men visst höll vi på . Dock gjorde vi aldrig det istället för att gå på en toalett i pauser men ofta när det duschades. Sen tror jag killar kan va lite värre med skvättandet lite här och var. Vi delade ju samma fotbollsplan och man kände ofta på träningar att det doftade urin starkt bakom avbytarbåsen os.v det var inte vi ia.f. Vi tjejer var ju ibland och kollade på killarnas matcher och då kunde vi ofta se att dom bara spontant i samband med byte eller paus bara kunde ställa sig bakom båsen och pinka så bevisen fick man ju. Rätt komiskt tyckte vi.
  • Anonym (Blä)
    Marthinix skrev 2018-04-27 23:26:43 följande:

    Hej!

    I dag när jag stod i duschen på gymmet efter gymbesöket kom det in två killar som ställer sig i duschraden mitt emot. De pratar högljutt och när jag av en händelse tittar upp ser jag hur den ena snubben står och pissar rakt ut mot golvbrunnen i duschen bredvid, samtidigt som de båda fortsätter sin livliga diskussion.

    Det märkliga är att jag bara för någon månad sedan var med om en liknande händelse.

    Är detta ett vanligt förekommande i gymduschen och har ni varit med om liknande? Är det någon typ av oskriven reglel att detta är helt ok killar emellan?


    Finns väl en anledning till att det på sina håll sitter skyltar i duschrummen av typen "Vänligen kissa inte i duschen!". En del killar tror att det är OK att kissa var som helst bara för att man kan: i duschen, mot en husfasad inne i stan...
  • Gryntroll
    Anonym (K) skrev 2019-01-13 15:45:45 följande:

    Avlopp som avlopp. Men ofräscht om det stinker urin i offentliga duschutrymmen.


    Jo visserligen avlopp som avlopp och man sparar vatten.

    MEN helt plötsligt förstår jag varför sonen tycker att det luktar så mycket mer illa inne hos herrarna i duschar och bastuar (blir det så i plural?)... vi har kommit fram till att det troligen är för att många män sitter och svettas direkt på lavarna i bastu (istället för att ta med en liten handduk att sitta på om man inte vill använda den vanliga som man torkar sig med) och nu då, för att det kissas i duschen och mest troligt kommer det då stänk på väggarna som inte sköljs bort enbart av att man fortsätter duscha.

    Kissar man hemma kan man ju ta duschmunstycket och svänga runt i duschutrymmet så att allt sköljs av.
  • Anonym (Marlene)
    Marthinix skrev 2018-04-27 23:26:43 följande:

    Hej!

    I dag när jag stod i duschen på gymmet efter gymbesöket kom det in två killar som ställer sig i duschraden mitt emot. De pratar högljutt och när jag av en händelse tittar upp ser jag hur den ena snubben står och pissar rakt ut mot golvbrunnen i duschen bredvid, samtidigt som de båda fortsätter sin livliga diskussion.

    Det märkliga är att jag bara för någon månad sedan var med om en liknande händelse.

    Är detta ett vanligt förekommande i gymduschen och har ni varit med om liknande? Är det någon typ av oskriven reglel att detta är helt ok killar emellan?


    Förekommer även i duschen bland damerna, sett det någon gång eller två. Kissar själv i gymduschen om jag behöver och ser då till att inte ngn står bredvid..
  • Anonym (Se)

    Kan tänka mig det.

    Tycker det är märkligt att inte mer känner till fenomenet..

  • Anonym (SportLina)
    Anonym (Marlene) skrev 2019-09-14 18:44:15 följande:

    Förekommer även i duschen bland damerna, sett det någon gång eller två. Kissar själv i gymduschen om jag behöver och ser då till att inte ngn står bredvid..


    precis. Ja gör det ofta faktiskt och på senare tid efter gympass har ja sett jättemånga tjejer görs det fast oftast kommenterar dom det och kan säga oj då och skratta lite..
  • Anonym (Huuuh!!!)

    Fyfan, vad äckligt.. Ännu en bidragande faktor till att jag hellre går hem och duschar efter ett pass.

  • Anonym (PA)

    Ha ha..läste nyss en tråd om tjejer som rakar fittan i gymduschen.

    Händer mycket i duscharna....

  • Anonym (Patrik)

    Såklart man kissar i duschen om man står där själv.

  • Zouxman

    Urin är rent, luktar inte alltid så fräscht....men inte farligt. Bajs däremot är ju en massa bakterier i, och det finns nog rätt mycket bajs i duscharna också från folk som inte torkat sig ordentligt, då ramlar konkelbären ner på golvet i duschen... Det skulle jag tycka är mer bekymmersamt än urin.

    Skönt att jag aldrig duschar i publika utrymmen...

  • Anonym (anonym såklart)

    Alla har väl kissat i duschen någon gång.... Som kvinna så syns det ju inte att man gör det men för säkerhets skull ser jag till att inte ha någon nära när jag gör det.

  • Anonym (Patrik)
    Anonym (anonym såklart) skrev 2023-04-05 21:36:24 följande:

    Alla har väl kissat i duschen någon gång.... Som kvinna så syns det ju inte att man gör det men för säkerhets skull ser jag till att inte ha någon nära när jag gör det.


    Klokt att göra det.
Svar på tråden Kissa i gymduschen