• Anonym (Hmm..)

Mens efter missfall

Hej.

Är det normalt att ha en utdragen mens efter missfall? Fick missfall den 1/4, allt kom ut den 5/4 och jag slutade blöda den 8/4. Allt återgick till det normala i kroppen och den 20/4 började jag blöda igen. Men det har inte varit som min vanliga mens, vilket jag inte förväntade mig. Men det är helt annorlunda. Började med både gammalt och färskt blod och blodklumpar. Efter en vecka kom det ut jätte mycket klumpar och en som var lite större än en cocktailtomat. Är idag inne på dag 11 som jag blöder, har inte blött jätte mycket och det har varierat i mängd, flöde och från gammalt blod (i början), färskt och jätte mörkt. Innan så hade jag mest i knappt tre dagar. Jag tror ju att detta är normalt men vill lugna sambon lite då han är orolig. Om man nu behöver kontakta någon, vart vänder man sig isåfall?

• Svar på tråden Mens efter missfall
  • darin2018

Jag har blött i en månad efter mitt missfall 28/3, och vet inte heller om det är "normalt", har läst andra trådar där några skriver om samma erfarenheter. Jag ska på koll till bm på vul nu på torsdag och fråga om detta. Kan höra av mig sen vad hon säger, ur "professionell" synvinkel. Om du inte redan är påväg och kolla upp det. 

Svar på tråden Mens efter missfall