• baralillatant

Ännu en storhelg ensam

Så sjukt less på att höra om allas planer för storhelger.

Valborg denna gång då.. nä vi ska inte göra nått särskilt, bara grilla med grannarna.

Skulle kapa en fot för att ha några grannar att grilla med.

Och när dom frågor om vad man ska göra så ljuger man och säger att man är trött och å det ska bli så skönt att ta det lugnt.

Fy fan!

Ingen som kan hjälpa mig med detta men kanske finns nån mer som känner lika?

• Svar på tråden Ännu en storhelg ensam
  • baralillatant
    Akira Öken skrev 2018-04-30 22:59:03 följande:

Må låta okänsligt, men jag instämmer. För övrigt vet inte du heller något om hur TS har det. Man har själv ett ansvar och kan inte bara förvänta sig att få ifrån andra. Av trådstarten framgår inget om vad TS själv gör för att förändra situationen och inget svar har givits av TS på frågan om när hen själv bjöd in till något.

Skriver igen, jag har INTE bett om tips och är därför inte intresserad av att svara på irrelevanta frågor.
  • baralillatant
    Anonym (ace) skrev 2018-05-01 00:11:13 följande:

I min erfarenhet så får man det liv man väljer att bygga upp.

Om jag vill ha ett "rikt socialt liv" så får jag se till att bjuda till och bjuda in, inte bara sitta och vänta på att andra ska bjuda in mig. Och det kan ta ett tag innan jag kan få ihop en fungerande umgängeskrets, men poängen är att den går att hitta om jag är villig att jobba för den.

Når jag var i 25-års åldern tycket jag också att det var trist och att "alla andra" hade vänner och bekanta, gick på fester och hade grillkvällar och picknick och gud vet allt som "folk" höll på med men som jag inte fick vara delaktig i.

Jag valde att ta tag i saken och började intressera mig för och bjuda in till mer sociala aktiviteter, jag letade aktivt efter nya bekanstkaper via hobbies och föreningsliv. I början var det en fika här och en fika där, men det gick bra att trappa upp till filmkväll-med-pizza, grillkväll-med-kubb, och nu även nyårdbjudningar och midsommarfester.

Så TS, börja med att bygga upp en umgängeskrets, om de du umgås med idag inte är pepp på att hänga med dig så skaffa lite nya vänner.

En till som inte förstår syftet med tråden. Bye!
  • baralillatant
    Aniiee skrev 2018-05-01 00:25:39 följande:

Och när jag skrev det (och jag står fortfarande vid det, btw) så hade TS endast skrivit "ljuger man och säger att man är trött och å det ska bli så skönt att ta det lugnt".

Så TS får bestämma sig lite här. Ljugen han och säger att han är trött och vill ta det lugnt, eller säger han att han är ensam och skulle vilja göra något, men vet inte vad och med vem.

TS behöver inte göra nått som du säger. Chockerande jag vet.
  • baralillatant
    Anonym (ace) skrev 2018-05-01 00:11:13 följande:

I min erfarenhet så får man det liv man väljer att bygga upp.

Om jag vill ha ett "rikt socialt liv" så får jag se till att bjuda till och bjuda in, inte bara sitta och vänta på att andra ska bjuda in mig. Och det kan ta ett tag innan jag kan få ihop en fungerande umgängeskrets, men poängen är att den går att hitta om jag är villig att jobba för den.

Når jag var i 25-års åldern tycket jag också att det var trist och att "alla andra" hade vänner och bekanta, gick på fester och hade grillkvällar och picknick och gud vet allt som "folk" höll på med men som jag inte fick vara delaktig i.

Jag valde att ta tag i saken och började intressera mig för och bjuda in till mer sociala aktiviteter, jag letade aktivt efter nya bekanstkaper via hobbies och föreningsliv. I början var det en fika här och en fika där, men det gick bra att trappa upp till filmkväll-med-pizza, grillkväll-med-kubb, och nu även nyårdbjudningar och midsommarfester.

Så TS, börja med att bygga upp en umgängeskrets, om de du umgås med idag inte är pepp på att hänga med dig så skaffa lite nya vänner.

Du har uppenbarligen väldigt lite erfarenhet men det kan ju inte du rå för.

Folk blir fattiga/prostituerade/kriminella för att dom vill också då förståss.. Dags att läsa en bok kanske.
  • baralillatant

Tanke till alla trevliga sanningssägare i tråden. Pratar ni med era ledsna vänner på detta sätt?

-Jag känner mig ensam.

-Ta lite jävla ansvar och skaffa dig ett bättre liv!!

Om nej, varför inte?

Om ja, hoppas ni snart sitter i min situation.

Kommer inte läsa tråden mer så kasta inte bort er värdefulla tid på att formulera stöddiga svar till detta.

• 8airam8

När jag var liten fick jag lära mig att den som är otrevlig inte får några kamrater.

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Aniiee
    baralillatant skrev 2018-05-01 07:03:10 följande:
    TS behöver inte göra nått som du säger. Chockerande jag vet.
    Nej,, självklart inte. Lika chokerande som att se en husfluga. Men förvänta dig inte någon medömkan.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (ace)

Med tanke på TS attityd i tråden förvånar det faktiskt inte att hen har ett ensamt liv och saknar vänner...

• Viktoran75
    baralillatant skrev 2018-04-30 12:49:05 följande:

Så sjukt less på att höra om allas planer för storhelger.

Valborg denna gång då.. nä vi ska inte göra nått särskilt, bara grilla med grannarna.

Skulle kapa en fot för att ha några grannar att grilla med.

Och när dom frågor om vad man ska göra så ljuger man och säger att man är trött och å det ska bli så skönt att ta det lugnt.

Fy fan!

Ingen som kan hjälpa mig med detta men kanske finns nån mer som känner lika?

Känner igen mig, alla verkar ha vänner, goda grannar, stor släkt med bra sammanhållning :,( Känner mig ensammen väldigt ofta och speciellt storhelger.
  • Anonym (Ensam i tvåsamhet)
    Helgapelga skrev 2018-04-30 22:50:16 följande:

Du menar säkert väl, men det är väldigt stor skillnad på att vara ensam hemma med sin sambo, och att vara ensam med bara sig själv. Det går helt enkelt inte att jämföra.

Helt klart två olika ensamheter. Men om den inte är självvald så spelar det ingen roll, för i båda fallen så trivs man inte. Jag kan ibland känna mig ensammare med man hemma än om jag är ensam utan honom. Jag är väldigt social och gillar att vara bland andra, han bryr sig inte.
  • MikaelGK67
    Hej.
    Jag känner igen mig i din situation. Har varit ensam i drygt 2 år nu efter många år som särbo med en kvinna. Jag har inga egna barn men hon har 2 st. som nu är vuxna & har egna familjer. Jag är mycket ensam men försöker att hitta på olika saker när jag är ledig istället för att bara sitta hemma. Jag är 51 år men känner mig yngre & skulle gärna vilja träffa en ny kvinna 35-52, gärna med barn/småbarn då jag inte har några själv.  Fast jag är social av mig är det inte så lätt att träffa nya vänner & komma in i andras bekantskapskretsar, det kan ta sin tid.
Svar på tråden Ännu en storhelg ensam