Anonym (ace) skrev 2018-05-01 00:11:13 följande:
I min erfarenhet så får man det liv man väljer att bygga upp.
Om jag vill ha ett "rikt socialt liv" så får jag se till att bjuda till och bjuda in, inte bara sitta och vänta på att andra ska bjuda in mig. Och det kan ta ett tag innan jag kan få ihop en fungerande umgängeskrets, men poängen är att den går att hitta om jag är villig att jobba för den.
Når jag var i 25-års åldern tycket jag också att det var trist och att "alla andra" hade vänner och bekanta, gick på fester och hade grillkvällar och picknick och gud vet allt som "folk" höll på med men som jag inte fick vara delaktig i.
Jag valde att ta tag i saken och började intressera mig för och bjuda in till mer sociala aktiviteter, jag letade aktivt efter nya bekanstkaper via hobbies och föreningsliv. I början var det en fika här och en fika där, men det gick bra att trappa upp till filmkväll-med-pizza, grillkväll-med-kubb, och nu även nyårdbjudningar och midsommarfester.
Så TS, börja med att bygga upp en umgängeskrets, om de du umgås med idag inte är pepp på att hänga med dig så skaffa lite nya vänner.
Du har uppenbarligen väldigt lite erfarenhet men det kan ju inte du rå för.
Folk blir fattiga/prostituerade/kriminella för att dom vill också då förståss.. Dags att läsa en bok kanske.