• Lina100

Vill han mer? Intresserad?

Har träffat en kille som är 23 medan jag är 18, vi har träffats 5 gånger nu och det var han som började kontakta mig via en dejting app.

Det visar sig att han vill veta väldigt mycket om mig, och det är något han börjat med de senaste gångerna. Han frågade även redan första gången vi träffades, hur lång tid det tog mellan att jag och mitt ex blev tillsammans till hur jag ser på förhållanden

Han vill också Veta mer om mina vänner och har blivit lite kontrollerande.

Han håller även om mig när vi sover.

Han är inte den där som behöver ha "gulli gull" kontakt varje minut utan han har annat för sig liksom men vi har ju daglig kontakt.

Han är verkligen en jätte fin kille men jag fattar inte varför han vill ha mig som är 18?

I början retades han även lite för ålders skillnaden och typ kommenterade den men när han märkte vad mogen jag var har han inte sagt något mer om det, men han ville kanske imponera.

Hur länge ska man ta "små steg" och verkar han intresserad?

• Svar på tråden Vill han mer? Intresserad?
  • Anonym (mmmm)

Tycker du ska ta det lite lugnt och inte rusa in i detta i varje fall. Vad vill du själv, du skriver bara om honom? 

• Anonym (Sandra)

Är i samma situation... Fast jag är 24 år och han 18 år.. Han är helt intresserad av mitt liv medans jag är intresserad av hans men inte alls på samma nivå...

• Anonym (Tjugofem)

Han är redan kontrollerande och ändå är din enda fråga om han är intresserad, din fråga borde vara "är jag intresserad av våldsam relation där mannen styr mig och isåfall hur avslutar jag det innan det gått för långt?"

Sluta fokusera på vad han ser i dig, fokusera på vad Sjutton du ser i honom och våga vara kritisk och försköna ingenting, minsta obehag,minsta negativt, reflektera över det, prata med kompisar, dölj inte dina känslor.

Du är 18 år. Och du tycker han är kontrollerande, det är nu du backar och ger upp honom för att du skyddar dig själv.

Du kommer tacka ditt yngre jag när du är i min ålder (25)

• Anonym (Line)

På vilket sätt är han kontrollerande?

Att visa stort intresse för någon man är kär i och nyss träffat är ju inte konstigt i sig. Heller inte att vilja ha kontakt varje dag. Om han däremot blir sur om du inte vill/kan prata varje dag, eller om han är intresserad av ditt liv bara för att kunna sätta gränser, då ringer varningsklockan.

Men i din trådstart uppfattar jag inte riktigt på vilket sätt han är intresserad. Jag kan också vilja fråga massor om jag nyss träffat någon, och vilja hålla om personen på natten. Men om du inte vill och han reagerar på det, ja då är det förstås inte något du ska finna dig i eller stanna kvar hos.

Svar på tråden Vill han mer? Intresserad?