• bananman

Vad är detta för ögonfärg?

Oviktig fråga, men är detta ögat ljusbrunt? Eller hur uppfattar andra det

• Svar på tråden Vad är detta för ögonfärg?
  • LFF

Melerad, grön/brun.

Gissar att det skiftar i färg beroende på ljus och vad man har för färg på kläderna. Sannolikt även beroende på humör.

• bananman
    LFF skrev 2018-05-02 16:41:20 följande:

Melerad, grön/brun.

Gissar att det skiftar i färg beroende på ljus och vad man har för färg på kläderna. Sannolikt även beroende på humör.

Vad sjukt att du säger att de kan skifta beroende på humör, för det gör de verkligen! Har aldrig hört att ögon kan göra det.
  • svartakatten98

Jag har i princip samma (lite annat ''mönster'' bara), brukar kallas ''hazel eyes'' på engelska. När det skiftar i grön och brun och ibland blått.

• LFF
    bananman skrev 2018-05-02 16:52:03 följande:

Vad sjukt att du säger att de kan skifta beroende på humör, för det gör de verkligen! Har aldrig hört att ögon kan göra det.

Har en sambo med melerade ögon med övervikt åt grönt
  • Physalis

På nära håll ser man många olika skiftningar i brunt och grönt. Melerade hade jag sagt, men jag gissar att de ser bruna ut på håll.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Samma)

Jag har lite liknande. Mina ser oftast bruna ut men när jag har gråtit är de gröna

• Anonym (Krusbär)

Mina är mest gröna, men lite åt odefinierbar blandning som skiftar i grönt, grått, brunt och blått.

• bananman
    Anonym (Samma) skrev 2018-05-03 14:02:43 följande:

Jag har lite liknande. Mina ser oftast bruna ut men när jag har gråtit är de gröna

Samma här, de blir gröna när jag gråtit :)
  • Anonym (Fina)

Svårt att säga, men en hazelvariant kanske? Häftiga!

Mina är hazel, men tydligt brungröna (mest brun), med mörkblå kant runt.

Svar på tråden Vad är detta för ögonfärg?