• Anonym (Örebro)

Vill vara otrogen, vill du?

Nu är det så att jag och min sambo har två barn. Vi har bott ihop i 7 år och allt är perfekt utom just sexlivet. Vi har sex högst en gång i månaden om ens det... jag i min tur är otroligt kåt och har accepterat hennes villkor hela tiden (tjatar inte och accepterar ett nej). Jag har lyft detta som ett problem flera gånger men det blir inte bättre, snarare tvärtom. Nu händer det att jag nämner att jag e sugen typ 1 gång i månaden (övriga 29 dagar runkar jag). Det känns patetiskt att behöva funka när man är 32 och i ett förhållande, så därför har jag bestämt mig för att prova vara med någon annan.

Ja, jag har sagt till henne att om det inte blir ändring så vill jag antigen kunna ligga med ngn annan eller så går vi skilda vägar då detta är viktigt för mig. Vi älskar varandra över allt annat och som jag skrev så funkar allt det andra perfekt i vardagen.

Jag söker inte ngn som ska berätta vad som är moraliskt rätt och fel, för det förstår jag redan själv. Men jag har fattat beslutet att jag vill vara otrogen med någon, och det ska helst vara någon som också är i förhållande och bor i Örebro trakten.

Är det någon annan än jag som har genomlidit detta eller som genomlider samma sak?

Någon annan (tjej) som har bestämt sig för samma som jag?

• Svar på tråden Vill vara otrogen, vill du?
  • meerkat

Om min fick bestämma så kanske det skulle bli sex högst 3-4 gånger i månaden men jag ju ha mera och då så är hon så snäll att jag får knulla henne 2-3 gånger i veckan men jag får inte spruta i fittan på henne men knulla henne det får jag

Men om jag vaknar med morgon stånd så kan hon bli jättesur om jag sticker ståndet mellan hennes ben

• Anonym (Örebro)
    Anonym (Jobba på det som en man) skrev 2018-05-03 09:38:26 följande:

Ett alternativ är ju också att jobba på det. Alltså ni verkar ju inte ha provat så mycket mer än att prata extremt konkret om vad som redan händer "jag vill ha mer sex" "jag vill inte det"

Har ni pratat om varför, ordentligt på djupet, kanske hos en sexolog eller terapeut med sexkompetens?

Alltså det finns ju ett skäl till att din sambo vill mindre. Mindre ork kanske (varför isf , kan ni lösa det så hon får mer energi, tid att träna / vila / göra roliga saker själv eller vad det kan vara) eller att hon tappat attraktionen till dig , supevanligt och ofta lätt att fixa om man tar det på allvar (påminna varandra om hur ni såg varandra i början, när jag antar ni hade mer attraktion, attraktion är ju att man DRAS till någon, svårare att bli efter att ha levt ihop i flera år och ser varandra varje dag, speciellt för kvinnor eftersom dom oftast behöver bli förförda regelbundet vilket män inte behöver på samma sätt, det funkar ändå) Att förföra någon innebär att fatta vad den helst vill ha oh ge den det, kort sammanfattat. Fatta vilka knappar som behövs tryckas på just nu, kan vara allt från massage till ta disken till knulla hårt i en busskur. ..

Alltså var ärlig med om du VILL fixa det med sin sambo, eller om du egentligen längtar mer efter något som är enkelt på en gång (i en otrohet) och kanske vill straffa din sambo lite också?

Om du däremot är redo att görs det som KRÄVS för att väcka ert sex till liv (inte bara det du vill / orkar göra utan det som kommer funka vad det än är) så säg det till sambon och fråga om hon är beredd att göra det på allvar också. Jag garanterar att från det beslutet går det FORT till en lösning.

Kolla in tantraövningar också, det finns män som kan få kvinnor att komma enbart med ord tex , visa sambon en sån video (finns på youtube) och säg att du vill lära dig det, så har du nog snart en kåt partner tillbaka ;)

Tack för ett otroligt bra inlägg med massa tips. Nej vi har inte pratat med någon proffesionell, däremot har vi dragits med detta problem oerhört länge. Att jag genuint vill ha ett fungerande sexliv är ingen tvekan. Hade jag velat varit otrogen så hade jag kunnat varit det tills nu, då många chanser har getts i olika tillfällen. I början hade vi sex ca 2 gånger per vecka och då kände hon att det va mycket och ofta när det gällde henne, själv tyckte jag det va i minsta laget men accepterade läget för att jag trodde att jag var överkåt istället.

Självklart har vi provat med massage och jag har föreslagit lite varierande ställen (inte bara hemma) men hon tycker det är tabu med sånt. Jag älskar att slicka och blir riktigt upphetsad när jag ser att tjejen njuter, men tyvärr har jag inte fått göra det på henne på senaste åren för att hon tycker det är "äckligt, man ska inte vara där med huvudet". För mig är det de bästa jag vet.

Jag har också frågat om hon vill att jag ska klä mig annorlunda eller om det finns något annat jag kan göra, men hon säger att det finns attraktion och att det inte är mig det är fel på. Hon har till och med pratat med sjukvården om det lite löst, men valde att inte gå vidare med någon annan hjälp.
  • Ascendere
    Anonym (Örebro) skrev 2018-05-03 10:05:36 följande:

Tack för ett otroligt bra inlägg med massa tips. Nej vi har inte pratat med någon proffesionell, däremot har vi dragits med detta problem oerhört länge. Att jag genuint vill ha ett fungerande sexliv är ingen tvekan. Hade jag velat varit otrogen så hade jag kunnat varit det tills nu, då många chanser har getts i olika tillfällen. I början hade vi sex ca 2 gånger per vecka och då kände hon att det va mycket och ofta när det gällde henne, själv tyckte jag det va i minsta laget men accepterade läget för att jag trodde att jag var överkåt istället.

Självklart har vi provat med massage och jag har föreslagit lite varierande ställen (inte bara hemma) men hon tycker det är tabu med sånt. Jag älskar att slicka och blir riktigt upphetsad när jag ser att tjejen njuter, men tyvärr har jag inte fått göra det på henne på senaste åren för att hon tycker det är "äckligt, man ska inte vara där med huvudet". För mig är det de bästa jag vet.

Jag har också frågat om hon vill att jag ska klä mig annorlunda eller om det finns något annat jag kan göra, men hon säger att det finns attraktion och att det inte är mig det är fel på. Hon har till och med pratat med sjukvården om det lite löst, men valde att inte gå vidare med någon annan hjälp.

Att hon inte vill ta emot oralsex beror på att hon inte ser dig som tillräckligt attraktiv. Det är den hårda sanningen.

Du ska absolut inte fråga henne vad du ska göra för att bli mer attraktiv, det har rakt motsatt effekt.

Satsa på allt utom sex, ha ett kul liv med kompisar, hobbies, styrketräna, klä dig vasst, bli en man som andra män ser upp till och som kvinnor vill ha, då kommer det kanske att lossna med din fru, och om inte så är det ingen katastrof.
  • Ascendere
    Ascendere skrev 2018-05-03 10:15:05 följande:
    Att hon inte vill ta emot oralsex beror på att hon inte ser dig som tillräckligt attraktiv. Det är den hårda sanningen.

Du ska absolut inte fråga henne vad du ska göra för att bli mer attraktiv, det har rakt motsatt effekt.

Satsa på allt utom sex, ha ett kul liv med kompisar, hobbies, styrketräna, klä dig vasst, bli en man som andra män ser upp till och som kvinnor vill ha, då kommer det kanske att lossna med din fru, och om inte så är det ingen katastrof.
    En annan sak, tyvärr måste du nog acceptera att det bara är du som tycker det här är ett problem, din fru tycker antagligen att situationen är helt OK.
    Hennes attraktion till dig blir inte större för att du är missnöjd. 
  • Anonym (Örebro)

Ja så må det vara. Men då är det ju bättre att säga det rakt ut. Dock så har det alltid varit så, så det är inget nytt som har hänt.

Vi har ett fantastiskt liv ihop förövrigt. Jag vet inte vad du har fått för uppfattning om mig men jag sitter på en chefsposition, styrketränar och deltar i olika lopp bland annat, så jag är ingen soffpotatis. Sen kan det absolut vara så att hon inte har någon attraktion gentemot mig men då får man säga det. Och i så fall låta mig vara med andra om hon förövrigt vill fortsätta ett liv ihop.

Men som jag sa inledningsvis är detta något som är otroligt viktigt för mig och därav min fortsätta ståndpunkt.
  • Anonym (Ännu en)

Har sagt det innan men säger det igen:

-sambon är inte kär i dug längre, hon älskar inte dig på d sättet mer. Hon tänder inte på dig.

Jag har varit i precis samma sits själv. Min sambo tjatade om vårt obefintliga sexliv och jag äcklades av tanken. Fick ångest för att jag inte kunde tillfredställa honom. Hade ingen lust längre och ville bara slippa.

Allt annat var ju bra liksom...

Sen träffade jag en annan kille av en slump och blev förälskad. Bestämde mig för att separera. Satsade på den andre killen och är nu sambo med honom och vi har sex VARJE dag!!! Får jag inte nått på två dagar så blir jag extremt grinig.

Hade vi spolat bak tiden 2 år så hade jag aldrig trott att d skulle vara möjligt.

Så mitt råd till dig är att separera. Eller ta en paus från förhpllandet ett tag. Se hur mycket värda ni är för vaandra.

Mun fd blev förkrossad till en början men nu kan han ha sex med vem han vill, som faktiskt vill ha sex med honom oxå...

Lycka till!

• Anonym (Örebro)

Ja du har säkert rätt. Men det är lite konstigt med tanke på att det alltid har varit så. Nu är det bara mer sällan, i övrigt är det samma beteende som första dagen i princip. Jag som varit naiv och hoppats på att det ska bli bättre :(

• Anonym (Jobba på det som en man)
    Anonym (Örebro) skrev 2018-05-03 10:05:36 följande:

Ah okej, det låter som du verkligen har det det ärliga försök och som att sambon behöver börja bjuda till med detsamma. (Alltså inte "ge dig sex" men undersöka grunden till problemet)

Lider med dig, det är ju verkligen inte roligt när det inte funkar. Och tro inte att det beror på dig , att det är nåt fel på dig, det som skevar är nåt i själva relationen, i känslor eller nån annan dynamik. Eller att ni är för olika.

Jag tycker faktiskt du kan kräva av sambon att hon tar det på allvar, hon måste vara ärlig med dig (och du med henne) parterapi är faktiskt extremt bra, lättare för båda att "hålla stilen" på samtalet med en tredje person i rummet.... och nån som kan ställa de frågor som behövs.

Önskar dig verkligen lycka till, och härligt att höra att du tagit läget på allvar och inte bara letar efter en enkel utväg! Jag tror inte sista spiken är satt dock, såvida sambon är redo att göra ett ärligt försök också.
  • Anonym (Jobba på det som en man)

Det tror absolut inte jag behöver vara skälet till det. Många har tyvärrr hangups kring oralsex, speciellt tjejer som får höra folk använda "fitta" svärord sen barnsben... många som har konstiga känslor kring sin fitta och att någon skulle få njuta av den.
  • Ascendere
    Anonym (Jobba på det som en man) skrev 2018-05-03 11:14:39 följande:
    Det tror absolut inte jag behöver vara skälet till det. Många har tyvärrr hangups kring oralsex, speciellt tjejer som får höra folk använda "fitta" svärord sen barnsben... många som har konstiga känslor kring sin fitta och att någon skulle få njuta av den.
    För att ta ett extremt exempel, tror du hon skulle säga samma sak till Brad Pitt om hon hamnade i den situationen?

Vad jag vill säga är att många kvinnor som har konstiga "hangups" kring olika saker blir plötsligt av med dessa när de träffar en man som får dem att känna sig  attraktiva och kvinnliga så hon kan slappna av och ge sig hän.

Vad som gör att det ändå finns en gnutta hopp är att kvinnors sexualitet är extremt flytande, och vad en kvinna säger är i själva verket vad hon känner just precis DÄR och DÅ.
    Säger TS kvinna att hon inte gillar oralsex ska det tolkas som att just i den stunden känner hon inte för att ha det med TS, ingenting annat. Sedan kan hon ändå vilja ha det med TS, en dag eller en timme senare om TS kan trigga igång henne sexuellt. 
  • Ascendere
    Anonym (Örebro) skrev 2018-05-03 10:32:09 följande:
    Ja så må det vara. Men då är det ju bättre att säga det rakt ut. Dock så har det alltid varit så, så det är inget nytt som har hänt.

Vi har ett fantastiskt liv ihop förövrigt. Jag vet inte vad du har fått för uppfattning om mig men jag sitter på en chefsposition, styrketränar och deltar i olika lopp bland annat, så jag är ingen soffpotatis. Sen kan det absolut vara så att hon inte har någon attraktion gentemot mig men då får man säga det. Och i så fall låta mig vara med andra om hon förövrigt vill fortsätta ett liv ihop.

Men som jag sa inledningsvis är detta något som är otroligt viktigt för mig och därav min fortsätta ståndpunkt.
    Kvinnor säger inte saker rakt ut på det sättet, du måste lära dig prata kvinniska, det är delvis ett annat språk, mycket mer känslostyrt och saker sägs sällan rakt ut. Antagligen vet de själva inte utan de säger bara vad de känner i stunden.

Tror inte heller det är dig det är något fel på dig i grunden, det låter som att du är lite av ett kap (ingen ironi), vältränad och med bra jobb och låter 100% vettig. 
    Men sexuell attraktion följer tyvärr sin egen logik. Den goda nyheten är att det går att lära sig den logiken också och få den att jobba til sin fördel. 
    Se mitt boktips ovan, det är en väldigt bra startpunkt.

Ska jag vara hård så tror jag att hon valde dig av andra skäl än sexuell attraktion, till exempel just att du är en stabil partner med bra jobb.
    (Fråga mig hur jag vet....) 

Troligen känner hon att det inte är någon stor risk att du kommer att lämna henne. 
    Mitt råd är att jobba vidare med dig själv tills du är i en position där du lätt kan få sex med andra kvinnor om du vill, och låt din fru SE det, alltså att hon verkligen känner att du är attraktiv för andra. 
    Då kan det vända om du har tur. Och gör det inte det så, tja, hennes förlust. 

Är själv i ungefär samma sits som du kan jag tillägga, jag har med andra ord inte alla svar, råkar bara vara passagerare på samma båt som du... 
  • Anonym (Brads pitt)
    Ascendere skrev 2018-05-03 14:08:32 följande:
    För att ta ett extremt exempel, tror du hon skulle säga samma sak till Brad Pitt om hon hamnade i den situationen?

Vad jag vill säga är att många kvinnor som har konstiga "hangups" kring olika saker blir plötsligt av med dessa när de träffar en man som får dem att känna sig  attraktiva och kvinnliga så hon kan slappna av och ge sig hän.

Vad som gör att det ändå finns en gnutta hopp är att kvinnors sexualitet är extremt flytande, och vad en kvinna säger är i själva verket vad hon känner just precis DÄR och DÅ.
    Säger TS kvinna att hon inte gillar oralsex ska det tolkas som att just i den stunden känner hon inte för att ha det med TS, ingenting annat. Sedan kan hon ändå vilja ha det med TS, en dag eller en timme senare om TS kan trigga igång henne sexuellt. 
    Brad Pitt behöver inte säga någonting för han är Brad och det räcker med att dra fram pitten så har han en flock som slåss om den :)

Det där med där och då kan vara lite riskabelt, känner en som känner en som trodde att tjejen mena ja när hon sa nej och blev anmäld för sexuella trakasserier
  • Fritz08

TS

Hur har dett gått för dig?

• Fritz08

TS

Hur har det gått för dig?

Svar på tråden Vill vara otrogen, vill du?