• Anonym (otrogenexpartner)

kvinnor hur länge höll det på?

hej

kan inte sluta älta min tidigare flickvän och det vi hade och det hon gjorde mot mig efter nästan 10 år tillsammans. 

Allt börja 2017 där vi hade de bra men inte superbra en renoveringsobjekt till hus och en dotter på 4 år. där det vart en del dispyter, om saker. det jag vill komma till är att nästintill varje helg så var hon ute på krogen med sina tjejkompisar eller AW med hennes arbete, kom hem sent som attans och vid 2 tillfällen sov hon hos en tjejkompis. 

Vi var på en utlandsresa i juni 2017 och där hade vi sex 2 gånger under semester sen tjafsa vi sista dagen på resan och hade inte sex med varann förens i början på september. Hon va inte sugen alls och förklara det att hon fick kärlek av vårat gemensamma barn och det räckte tycke hon. Hon är väldigt försynt av sig och är inte ifall inte i min mening lättfotat. hon var ute på ifall varje helg och det sluta med att hon gjorde slut med mig i slutet på september, Jag var givetvis förkrossad över det, hon förklara att hennes känslor hade falnat för mig och att hon ville bo och vara ensam, hon förtydligade att det inte var en annan kille, och att det inte handla om sex eller nått sånt. vi var nånstans överens om det. men sen blev jag kom det fram att hon hade en relation eller åtminstone hade haft sexuellt umgänge med annan dubbelt så gammal som henne från hennes jobb så tätt som 13 dagar efter det att vi hade gjort slut officiellt.trots att hon neka neka neka för allt och alla att det fanns nån annan..Så gick det så snabbt att hitta eller vara med en ny! som hon dessutom boka dom ett hotellrum för att ha sex på. detta är en man som hon påstod sig träffa på en kickoff maj 2017, (hotellrummet bokades den 13 oktober) där hon kände en spänning med han inget mer, värt att nämna han arbetar på andra sidan stan och hon på söder om stan vilket gör att dom inte kan träffas nästintill varje dag.vart så arg över hela situationen så jag tog hennes telefon i ren frustration och där fick jag se sms konversationen och det har pågått mycket längre av vad jag kan tyda på texten och den typ av dialog dom hade med varann via sms, mycket intimt och hur och var hon vill att han ska knulla henne och att hon längtar tills han tränger in i henne och massa sån text. men det som fånga min uppmärksamhet är att han säger i sms att han är kär i henne. vilket får mig att fundera. man kan ju inte bli kär i nån som man inte träffar mycket och ofta?..sen har vi haft en bekant i vår umgängeskrets som hon vart intresserad av rent utseende mässigt men inget mer dom hade lite sms kontakt för 3-4  år sen men inget mer enligt henne. det tog inte lång tid innan hon va hos han också och rebounda eller träffa sin hemliga KK. vad tror ni? 

så min fråga till alla er främst kvinnorna.

1,Hur länge har hon vänstrat med denna man? 
    2. Varför kunde hon inte va ärligt i hennes slut
    3. Vad hade han som jag inte kunde erbjuda henne?
    4. Hur länge har hon vänstra överhuvudtaget? 
    5. Hur ska jag hantera detta och henne? 

fråga vad ni vill.

• Svar på tråden kvinnor hur länge höll det på?
  • Anonym (Grow some balls)

Fråga 1-4 får du fråga henne. Det kan absolut ingen annan svara på.

• Anonym (Häpp)

Du har blivit bedragen och sviken. Det gör ingen skillnad var dom träffades eller när, hon har svikit dig oavsett.

Nu är det slut och du skall gå vidare utan henne. Du skall själv bearbeta dina känslor och fokusera på att komma över sveket.

Oavsett vad hon gjort eller när hon gjorde så är det slut och du skall leva ett nytt liv. Fokusera enbart på dig själv och skit i vad hon gjort eller inte gjort. 

Tänk också på att ni måste samarbeta tills din dotter är 18, ni måste kunna snacka med varandra och ge dottern en bra uppväxt.

• lindalicious

Har tyvärr inga svar på dina frågor, vill bara säga att jag är ledsen för din skull och det märks i din text att du har mycket kvar att bearbeta. Vilket är fullt förståeligt. Men detaljerna är kanske inte så viktiga, när och hur hon gjort vad. Eller är det kanske det? Jag vet inte vad just du behöver för att kunna gå vidare.

Sålänge du inte överväger att ta henne tillbaks räcker det nog med att veta att hon svek dig gruvligt med sin otrohet och nu ligger fokus på att bygga upp dig själv igen.

Don't get mad, get even.
  • Anonym (Hennes förlust)

Att du har en bra bit kvar för att bearbeta det hela är uppenbart.

Du har egentligen varken behov eller rätt att få svaren på dina frågor, och den enda som skulle kunna ge dig svaren är ditt ex. Lovar att en framtida relation som ni måste ha kring er dotter inte kommer gynnas av att du försöker "utreda"/älta. Försök istället bearbeta och acceptera.

Mitt ex hade ihop det med en ny efter 3 dagar trots att han när han gjorde slut blånekade att de skulle ha med någon annan att göra. Han hade även under relationen ett liknande beteende som ditt ex.

Jag mådde skit rent ut sagt och hade väl teorier om att deras sällskap började innan vår tog slut, men jag mår inte bättre av att veta. Den kunskapen leder bara till mer agg. Jag kan inte bli lycklig igen snabbare av att veta och att veta kan inte ändra något. Det som skett är dåtid. Hur du fångar upp dig själv och går vidare med din dotter och sannolikt en ny partner framöver är framtiden.

• Mella-Bella

Kan inte svara på frågorna möjligtvis 5an, skit i hur det vqr det spelar väl ingen roll nu. Du var med på att avsluta fförhållandet innan du fick käbnEdom om denna man så varför ska du börja luska i det nu hue är det relevant. Erat förhållabde var dåligt och ni valde att avsluta. Oavsett om hon car otrogen eller ej så verkar det ju som att erat föehållande inte var mycket värt för henne. Det är allt du behöver veta, sörj och gå vidare.

Hur du ska hantera henne, du ska vara hövlig och göra ditt bästa för att kontakten ska fungera bra för dit barns skull.

• MrMister82

Sen hon börja gå ut en massa har hon varit på jakt efter stimulans och bekräftelse. Så första varningssignalen. Knappt något sex på semestern andra signalen. Att hon inte vill ha sex är också en varningssignal. Kvinnor vill såklart också ha sex.

Med tanke på du satt hemma medan du lät henne festa loss varje helg så skulle jag gissa på att du varit för snäll och den nya har utmanat och stimulerat henne och det har tilltalat henne. Annars låter dubbelt så gammal kille som ett nedköp.

• Anonym (svårt men nödvändigt)
    Anonym (otrogenexpartner) skrev 2018-05-04 03:47:05 följande:

hej

kan inte sluta älta min tidigare flickvän och det vi hade och det hon gjorde mot mig efter nästan 10 år tillsammans. 

Allt börja 2017 där vi hade de bra men inte superbra en renoveringsobjekt till hus och en dotter på 4 år. där det vart en del dispyter, om saker. det jag vill komma till är att nästintill varje helg så var hon ute på krogen med sina tjejkompisar eller AW med hennes arbete, kom hem sent som attans och vid 2 tillfällen sov hon hos en tjejkompis. 

Vi var på en utlandsresa i juni 2017 och där hade vi sex 2 gånger under semester sen tjafsa vi sista dagen på resan och hade inte sex med varann förens i början på september. Hon va inte sugen alls och förklara det att hon fick kärlek av vårat gemensamma barn och det räckte tycke hon. Hon är väldigt försynt av sig och är inte ifall inte i min mening lättfotat. hon var ute på ifall varje helg och det sluta med att hon gjorde slut med mig i slutet på september, Jag var givetvis förkrossad över det, hon förklara att hennes känslor hade falnat för mig och att hon ville bo och vara ensam, hon förtydligade att det inte var en annan kille, och att det inte handla om sex eller nått sånt. vi var nånstans överens om det. men sen blev jag kom det fram att hon hade en relation eller åtminstone hade haft sexuellt umgänge med annan dubbelt så gammal som henne från hennes jobb så tätt som 13 dagar efter det att vi hade gjort slut officiellt.trots att hon neka neka neka för allt och alla att det fanns nån annan..Så gick det så snabbt att hitta eller vara med en ny! som hon dessutom boka dom ett hotellrum för att ha sex på. detta är en man som hon påstod sig träffa på en kickoff maj 2017, (hotellrummet bokades den 13 oktober) där hon kände en spänning med han inget mer, värt att nämna han arbetar på andra sidan stan och hon på söder om stan vilket gör att dom inte kan träffas nästintill varje dag.vart så arg över hela situationen så jag tog hennes telefon i ren frustration och där fick jag se sms konversationen och det har pågått mycket längre av vad jag kan tyda på texten och den typ av dialog dom hade med varann via sms, mycket intimt och hur och var hon vill att han ska knulla henne och att hon längtar tills han tränger in i henne och massa sån text. men det som fånga min uppmärksamhet är att han säger i sms att han är kär i henne. vilket får mig att fundera. man kan ju inte bli kär i nån som man inte träffar mycket och ofta?..sen har vi haft en bekant i vår umgängeskrets som hon vart intresserad av rent utseende mässigt men inget mer dom hade lite sms kontakt för 3-4  år sen men inget mer enligt henne. det tog inte lång tid innan hon va hos han också och rebounda eller träffa sin hemliga KK. vad tror ni? 

så min fråga till alla er främst kvinnorna.

1,Hur länge har hon vänstrat med denna man? 
    2. Varför kunde hon inte va ärligt i hennes slut
    3. Vad hade han som jag inte kunde erbjuda henne?
    4. Hur länge har hon vänstra överhuvudtaget? 
    5. Hur ska jag hantera detta och henne? 

fråga vad ni vill.

Förstår hur du känner, har varit där. 1000 frågor utan svar och ingen möjlighet att få några raka svar heller. Kan tyvärr inte ge dig några tips som kommer ge dig sanningen. Faktum är att så gott som alla ljuger om sin otrohet för att de helt enkelt bryr sig mer om sitt välmående än ditt. De gör det som de tror kommer vara lindrigast för dem.

Min erfarenhete är att du aldrig kommer få några ärliga svar, hon kommer aldrig säga sanningen, det finns inget incitament för henne att säga sanningen, speciellt inte när ert förhållande är över, varför ska hon vara ärlig mot dig, när det är enklare för henne att ljuga?

Det du KAN göra är att konstatera att du vet tillräckligt mycket för att veta att hon inte är någon du vill ha i ditt liv.

Som svar på dina frågor

1) Förmodligen betydligt längre än vad hon säger

2) För att det är i hennes intresse att ljuga, genom att ljuga behöver hon inte stå för det inför dig eller era vänner och släktingar.

3) Spänning och passion. Det går aldrig att jämföra någon man levt med länge med och delar den tråkiga vardagen med, med någon man knullar då och då utanför den trista vardagen. 

4) Förmodligen längre än vad hon sagt

5) Acceptera att du aldrig kommer få sanningen men att du vet tillräckligt mycket för att veta att hon inte är någon du vill ha i ditt liv. Släpp kontakten med henne helt och hållet annat än det som rör er dotter. Det är slut, vad tjänar du på att låta henne påverka ditt liv och ditt humör? Varför ägna en massa tid och energi på henne? Läk, gå vidare och när du är redo för det träffar du någon bättre tjej. 
Svar på tråden kvinnor hur länge höll det på?