• Nusse91

Mors-dag present till blivande mamma

Hej! 

Snart är det mors-dag och min sambo är gravid i vecka 35. Så jag hade velat köpa något till henne som är från mig och den blivande bebisen men vad kan man köpa för något användbart? Något tips ? =)

Det står helt stilla för mig och vill inte köpa någon tråkigt chokladask.. :) 

• Svar på tråden Mors-dag present till blivande mamma
  • Carambolan

Ge allt du har för att maxa den sista heldagen på tu man hand som ni kommer ha på riktigt länge. Till exempel ut och ät lyxig brunch, ta en promenad i solen, lite massage, gå på teater eller bio och avsluta med middag på finrestaurang.

• Kusin Krakel

Fotbad eller badsalt, alternativt fotmassage på spa om man vill ha båt större. ag hade i alla fall jätteont i fötterna i slutet av graviditeten.

• Iowhannah
    Carambolan skrev 2018-05-06 10:41:39 följande:

Ge allt du har för att maxa den sista heldagen på tu man hand som ni kommer ha på riktigt länge. Till exempel ut och ät lyxig brunch, ta en promenad i solen, lite massage, gå på teater eller bio och avsluta med middag på finrestaurang.

Superbra idé! Jag hade älskat den presenten när jag var höggravid med första barnet!
  • Carambolan
    Mrs Moneybags skrev 2018-05-08 21:59:17 följande:

Fast Mors dag är 27 maj.

Du kanske tänker på Mother?s Day i USA?

27 maj är väl ändå ganska snart.
  • äldreochklokare

Jag kanske är konstig men så där var det för mig första gången jag var gravid, alltså att mors dag inföll innan jag hade fått barnet. Jag ville absolut inte att min man skulle ge mig något, jag var ju ingen mamma än! 
    Tror en del i det var tanken om något skulle gå fel på förlossningen sen, då skulle en present från en för tidig mors dag kännas fruktansvärd. 

Nu kanske inte alls din sambo tänker så här utan bara är glad och hoppfull inför barnets ankomst, och det är alltid trevligt att bli firad lite oavsett anledning. Gravidhormoner kan dock ställa till det, så mitt tips är att du pejlar läget innan Glad

Svar på tråden Mors-dag present till blivande mamma