• Anonym (Undrande)

Missfall vecka 10 med fortsatta gravsymtom?

Hej! Fick missfall i februari, blev gravid direkt efter utan mellanliggande mens och började få riktigt ont i magen för 1 1/2 vecka sedan (vecka 10) tog ytterligare 2 dagar med smärta innan det började blöda lite grann, och ytterligare 1 1/2 dygn för blödningen att sätta igång - ordentligt. Det kom 3 stora blodkoagler och massvis med blod. Smärtan fortsatte och blödningen också, men inget som jag kan likna med nåt som skulle kunna vara embryo eller foster, om det inte slutat utvecklas tidigt förstås.

MEN - jag har fortfarande - om inte starkare gravidititssymtom än innan? Brösten är ömma ända ut i armhålorna och mår illa och känner mig verkligen gravid.

Någon som varit med om liknande? Och ska man fortfarande ha ont i magen samt blöda färskt blod? Borde det inte avta ?

• Svar på tråden Missfall vecka 10 med fortsatta gravsymtom?
  • Anonym (Undrande)

någon som känner igen sig?

• Anonym (Josefine)

Troligtvis har inte all hcg-hormon försvunnit från din kropp.

Be om att få följa upp ditt hcg-värde  varannan/var tredje dag fram tills det ligger på 0. 

• EpicNurse
    Anonym (Josefine) skrev 2018-05-07 08:42:46 följande:

Troligtvis har inte all hcg-hormon försvunnit från din kropp.

Be om att få följa upp ditt hcg-värde  varannan/var tredje dag fram tills det ligger på 0. 

Räcker nästan alltid att ta 2 prover så man ser att det sjunker. Och sedan ett gravtest några veckor senare!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Missfall vecka 10 med fortsatta gravsymtom?