• louisejohansson

Blödning vecka 5

Hej!

Plussade med digitalt CB på BIM i söndags. I lördags kväll fick jag aprikos/rosafärgat papper efter jag hade kissat. Morgonen därpå (alltså på BIM) kom det blod i toan när jag kissade (klarrött utan klumpar). I går Fick jag återigen rosafärgad flytning på pappret efter jag kissat och imorse kom det återigen färskt blod på pappret när jag kissat.... har inte ont mer än molvärken jag haft i typ 10 dagar. Vad är detta? ???? har ni varit med om liknande? Kommer inte mycket blod i toan men när jag torkar mig - kommer heller ingenting i trosorna.

• Svar på tråden Blödning vecka 5
  • Anonym SU
    storformatare skrev 2018-05-09 14:35:55 följande:

Så tråkigt att läsa! Jag är i v 7+2 och har blödit/blött (?! hur tusan säger man, haha) sen innan jag plussade, jättemärkligt. Hade bruna flytningar lör-tor (plussade där på onsdagen) och har nu haft blödningar från i fredags till idag, nu börjar det avta. I lördags kom det en större klump och några mindre under dagen. Jag känner mig heller inte gravid i kroppen, så det är nog ett MF här. Har fått tid på måndag för ett tidigt VUL, vågar knappt hoppas på ett tickande hjärta trots att folk säger att man kan blöda under tidig graviditet. 

Håller tummarna att det går bra för dig på måndag. Jag ska som sagt göra tidigt VUL på tisdag och är också orolig. Försöker dock tänka att jag ÄR gravid till dess att jag blir medveten om annat
  • louisejohansson
    Kamasjo skrev 2018-05-08 12:21:42 följande:

Jag fick som en mensliknande blödning i sex dagar på bim+2. Jag trodde det var ett tidigt missfall men VUL i vecka 6+2 visade ett tickande hjärta. Bokade VUL efter att mina graviditetstest bara blev starkare och starkare trots att jag blödde. Håller tummarna att du hade en ofarlig blödning!

Den utvecklade sig till mensliknande blödning. Blött som mens sen igår. Hade du ont i magen eller ryggen? Hur gick resten av graviditeten?
  • Kamasjo
    louisejohansson skrev 2018-05-09 22:39:37 följande:

Den utvecklade sig till mensliknande blödning. Blött som mens sen igår. Hade du ont i magen eller ryggen? Hur gick resten av graviditeten?

Jag hade som mensvärk men inte mer ont än det. Efter att jag slutade blöda har jag inte blött mera och igår i vecka 8+4 såg allt finfint ut med starka hjärtljud :). Så min blödning var alltså inte farlig och orsaken kommer man antagligen aldrig få reda på. Hoppas allt går bra för dig med!
  • storformatare
    Anonym SU skrev 2018-05-09 17:16:56 följande:

Håller tummarna att det går bra för dig på måndag. Jag ska som sagt göra tidigt VUL på tisdag och är också orolig. Försöker dock tänka att jag ÄR gravid till dess att jag blir medveten om annat

Tack! Tog dock ett test igår som visade ?ej gravid?, så för min del slutade det inte så bra. Jag blödde dock klumpar också, inte som en riktig mensblödning alltså med bara rent blod.

Håller mina tummar för dig!
  • Kronärtskockan

I vecka 5 kan man ju få som ?försenad mens? för det är så tidigt i graviditeten att många inte ens vet att de är gravida. Hoppas såklart att allt är som det ska

• LittleSunshine84

Fick en lätt blödning idag på fm. Lite ont i magen, molvärk, blod på pappret efter toabesök. Fick en dålig känsla i kroppen. För några timmar sedan blödde jag lite mer. Tog två test, båda visade negativt. :( var i vecka 5.

• louisejohansson
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-10 19:37:26 följande:

Fick en lätt blödning idag på fm. Lite ont i magen, molvärk, blod på pappret efter toabesök. Fick en dålig känsla i kroppen. För några timmar sedan blödde jag lite mer. Tog två test, båda visade negativt. :( var i vecka 5.

Mina visar oxå negativt nu :?(
  • LittleSunshine84
    louisejohansson skrev 2018-05-10 19:51:07 följande:

Mina visar oxå negativt nu :?(

Fy. Mitt första mf. Men har en underbar son redan. Hoppas det inte gör ondare än så här :(
  • louisejohansson
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-10 20:03:40 följande:

Fy. Mitt första mf. Men har en underbar son redan. Hoppas det inte gör ondare än så här :(

Mitt första oxå. Har oxå en underbar son redan som gör allt lättare.. blev gravid på första försöket med honom och även denna gång, men nu blev det MF :/
  • LittleSunshine84
    louisejohansson skrev 2018-05-11 16:59:08 följande:

Mitt första oxå. Har oxå en underbar son redan som gör allt lättare.. blev gravid på första försöket med honom och även denna gång, men nu blev det MF :/

Tog 6 månader med sonen och nu var det en positiv överraskning. När sätter ni igång igen?
  • louisejohansson
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-11 19:18:57 följande:

Tog 6 månader med sonen och nu var det en positiv överraskning. När sätter ni igång igen?

Nästa ÄL :) har stickor som vi använde både denna gång och när jag blev gravid med sonen, annars har jag ingen koll alls ???????? ni då? :D
  • LittleSunshine84
    louisejohansson skrev 2018-05-11 19:33:05 följande:

Nästa ÄL :) har stickor som vi använde både denna gång och när jag blev gravid med sonen, annars har jag ingen koll alls ???????? ni då? :D

Jag vet faktist inte. Känner att jag behöver smälta det här lite.

Blöder fortfarande med klumpar.
  • storformatare
    louisejohansson skrev 2018-05-11 19:33:05 följande:

Jag frågade i en annan grupp om ÄL och cykel efter MF och hon som svarade hade fått sitt MF ungefär samtidigt som mensen skulle ha kommit, och hon hade fått ÄL 16 dagar efter MF. Det hoppar säkert igång snabbare än man tror, vi kommer nog börja försöka igen om ca en vecka :)
Svar på tråden Blödning vecka 5