HUR kunde jag vara så dum?
Såhär är det.
Jag blev gravid rätt så ung och nu har jag 3 barn, har aldrig haft ett riktigt varaktigt jobb förut mer än något sommarjobb, vikarie osv.
Nu har jag Sen några månader tänkt prova att arbeta inom äldreomsorg. Har skickat cv hit & dit men ingen intervju.
Jag har ju INGEN erfarenhet eller utbildning.
Men jag kom på för 2 veckor sedan att ringa runt till
Olika äldreboenden, dom flesta anställde bara personer med utbildning, andra sa att jag kunde söka arbete via jobbannonser mmm. Jag ringde upp den sista i min lista och jag sa som det var. Att jag inte hade någon utbildning eller erfarenhet MEN att jag så gärna ville jobba hos dom, att jag var flexibel, kunde hoppa in med korr varsel osv.
Det enda hon (chefen)frågade var hur gammal jag var och om jag kunde gå till deras kontor nöstkommande dag.
Jag blev såklart överlycklig, gick på det bokade mötet. Det blev ingen intervju, utan jag fick säga namn, mobilnr, lite info. Sedan bokade hon in mig på två introduktions dagar.
Jag var super glad, samma dag, senare mot kvällen träffade jag på två grannar som också jobbar inom äldreomsorg och vi pratar om jobb, där jag berättar HUR jag bara ringde chefen och frågade om jobb & allt och att hon bokade in mig på introduktion.
Den ena säger ?åh jag ska också ringa? och den andra möter jag nästa dag och hon säger samma, att hon funderade och att hon också tänk ringa SAMMA chef...
Och jag bara står där som ett fån????
VADFAN har jag gjort??!!! Känner mig så jävla korkad, dum i huvudet, ALLT! Jag är såå förbannad!!!
Varför?? Jag känner inte dessa personer, (grannarna) jag är inte vän med dom!! Tänk om dom ringde och bara? hej min kompis ******* sa att Ni behövde personal och fick detta nr, OCH JA, jag HAR utbildning.
Idag träffade jag på den ena grannen och hon berättade att hon ringt, och att chefen bokade in henne på intervju, och att Ja, hon hade sagt att hon hade utbildning.
Alltså jag tänker sådär, VARFÖR ska chefen isf välja mig som i praktiken inte kan ett skit jämfört med dom, som har utbildning och flera års erfarenhet.
Ja känner mig så jävla dum.
Vad ska jag göra???