• humlan00

V17 ingen känsla alls...

Har tidigare veckor känt av olika symptom och även känt som ilningar och växtvärk i magen,

Nu känner jag ingenting, känner mig helt som innan.

Uppsvullen mage men annars ingen annan känsla.

Hur är det möjligt att ett barn på nu ca 16cm långt inte känns alls?

Borde man inte känna växtvärk och att det är något där inne,

Mitt första barn så det är såå svårt att inte bli orolig,

Läst om avstannade graviditeter,

Hur vanligt är det att sånt upptäcks på Rul i v18?

Varit på 2 ultraljud, v9 och kub v12 och allt såg bra ut då!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-09 18:43
    *Är i v 17

• Svar på tråden V17 ingen känsla alls...
  • Anonym (Magnolia)

Det är helt normalt, det är mer ovanligt att faktiskt KÄNNA något mellan v 14-22 ish. Det kallas spökveckor för att alla symtom försvinner nånstans där. Var tacksam, för det blir bara värre sen... om någon månad kommer du börja känna tydliga rörelser och magen börjar växa, om två månader kan man känna buffar från utsidan. Sen kommer de härliga tredje-trimestern-symtomen: ständig kissnödighet, rasande viktuppgång (om man inte passar sig), halsbränna, foglossning, ryggvärk, sammandragningar, vaggande gång... du kommer SAKNA att inte ha några symtom. Lycka till! ;)

• JLES

Helt normalt. Jag är i vecka 19 nu och jag känner ingenting förutom lite små buffar då och då. Jag förstår din känsla! Det känns liksom "tomt".

• Pimpinellan

Har man sett barnet på VUL/UL runt v.12 är risken för missfall otroligt låg. Jag fick risken 0,5% i v.13. Jag frågade på vårt sjukhus hur många döda foster de ser på RUL och det var inte ens ett per år så det är ytterst ovanligt.

• Ebo88

För 1.5 vecka sen kände jag nada. Men sen vände det. Går in i v19 imorgon och har senaste veckan börjat känna små buffar och att någon vänder på sig och tumlar runt.

Har även börjat få sådan värk på vänder sida av magen precis ovanför bikinilinjen, vet inte om det är foglossning eller om det är växtvärk men emmellanåt värker det lite.

Man blir ju lite smått nervös av och till och inte så lite heller egentligen.

Jag har rul på måndag och längtar som bara den samtidigt som jag är nervös inför det.

• Anonym (Första barnet)

Jag kände inget med första barnet och var i v 19.Visst hade magen vuxit och jag hade hört hjärtslag hos barnmorskan.Gick på ul då i vecka 19.Såg en liten mini människa med händer,fingrar ben ja allt såg ok ut.Och det var mycket liv i magen och rörelse.Efter bara några dagar började jag känna som små fjärilar i magen och lite rörelse.Efter nån vecka sparkar.

• Anonym (Tvilling)

Är gravid med tvillingar och går in i v19 i helgen. Har känt nåt men inget speciellt. När jag har lyssnat med angelsound så hör jag hjärtan picka på för fullt.

Beror nog på vart man har moderkakan tror jag också.

Med mina två första barn kände jag tidigt men nu har jag en i framvägg och en i bakvägg. Så det är inte så ovanligt att känna mindre ändå. Jag känner knappt något och jag har ändå tvillingar.

• JLES

Ville tillägga att jag hade mitt RUL igår och allt var superbra så jag baserade inte mitt inlägg på ingenting. ;) Fosterrörelserna är dock väldigt oregelbundna (har moderkakan fram)! :)

• Dalens
    humlan00 skrev 2018-05-09 18:42:46 följande:

Har tidigare veckor känt av olika symptom och även känt som ilningar och växtvärk i magen,

Nu känner jag ingenting, känner mig helt som innan.

Uppsvullen mage men annars ingen annan känsla.

Hur är det möjligt att ett barn på nu ca 16cm långt inte känns alls?

Borde man inte känna växtvärk och att det är något där inne,

Mitt första barn så det är såå svårt att inte bli orolig,

Läst om avstannade graviditeter,

Hur vanligt är det att sånt upptäcks på Rul i v18?

Varit på 2 ultraljud, v9 och kub v12 och allt såg bra ut då!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-09 18:43

*Är i v 17

Jag ör i vecka 16 och jag känner heller ingenting, jag håller på att stressa mig själv som tusan om det, jag känner inte ens en liten boll i magen, vilket man tycker att man borde göra nu.
  • JLES
    Dalens skrev 2018-05-11 11:07:33 följande:
    Jag ör i vecka 16 och jag känner heller ingenting, jag håller på att stressa mig själv som tusan om det, jag känner inte ens en liten boll i magen, vilket man tycker att man borde göra nu.
    Nääää.. Ingen boll i magen!!! Om något så känns det ju inte att vara gravid direkt förrän bebben börjar sparka (om vi uteslutar ev. symtom första trimestern). Jag undrar själv om det inte är tomt därinne.. Tittut! Men ändå var jag på RUL för 4 dagar sen och bebben är perfekt. Baby
  • Dalens
    JLES skrev 2018-05-11 11:10:35 följande:

Nääää.. Ingen boll i magen!!! Om något så känns det ju inte att vara gravid direkt förrän bebben börjar sparka (om vi uteslutar ev. symtom första trimestern). Jag undrar själv om det inte är tomt därinne.. Tittut! Men ändå var jag på RUL för 4 dagar sen och bebben är perfekt. 

Ja man kan ju hoppas att allt är som det ska! Men med mitt bagage är det svårt att tro att allt är ok om man inte känner nåt, har inte ens nån större mage (jag är iåf lite större till att börja med) hur mycket växte din mage innan Rul
  • JLES
    Dalens skrev 2018-05-11 11:39:23 följande:
    Ja man kan ju hoppas att allt är som det ska! Men med mitt bagage är det svårt att tro att allt är ok om man inte känner nåt, har inte ens nån större mage (jag är iåf lite större till att börja med) hur mycket växte din mage innan Rul
    Hmmm.. den blev lite putigare men det är inte en enorm skillnad om jag ska vara ärlig! :D Jag använder dock mammabyxor (leggings) för mina vanliga byxor är för tighta.
Svar på tråden V17 ingen känsla alls...