• Myhanna

Frisörschampo eller vanligt schampo?

Hej.

Ni som kan detta, eller har känsla för detta, har det någon betydelse om man använder

frisörschampo eller vanligt schampo från affären, exempelvis Ica?

Jag vet inte om jag inbillar mig att mitt hår hade bättte kvalite då jag använde frisörschampo?

Det är ju väldigt mycket dyrare med frisörschampo. Har två döttrar med på 9 och 11 år och kanske borde jag använda frisörschampo till deras hår med.

Tacksam för svar. Tack på förhand

Ha en din dag.

• Svar på tråden Frisörschampo eller vanligt schampo?
  • Glinda från Oz

Shampoo på ICA innehåller enorma mängder vatten, doserar du rätt och handlar på nätet blir inte frisörshampoo så mycket dyrare.

• Myhanna
    Glinda från Oz skrev 2018-05-10 12:23:44 följande:

Shampoo på ICA innehåller enorma mängder vatten, doserar du rätt och handlar på nätet blir inte frisörshampoo så mycket dyrare.

Tack för svar, jaså innehåller de vatten! Vart kan man köpa frisörschampo på nätet?

Jag blev rekommenderad att använda frisörschampo för några år sedan av den frisören jag

gick hos då, mitt hår var av väldigt dålig kvalite. Jag tycker att det blev bättre, sedan om det var av schampot kan jag ju inte till 100% säga.
  • Glinda från Oz
    Myhanna skrev 2018-05-10 12:29:24 följande:

Tack för svar, jaså innehåller de vatten! Vart kan man köpa frisörschampo på nätet?

Jag blev rekommenderad att använda frisörschampo för några år sedan av den frisören jag

gick hos då, mitt hår var av väldigt dålig kvalite. Jag tycker att det blev bättre, sedan om det var av schampot kan jag ju inte till 100% säga.

Det bästa är att söka på shampoot du är intresserad av på pricerunner. Jag brukar ofta handla på gino:s och cocopanda.

Gino:s: www.ginos.se

Cocopanda: www.cocopanda.se
  • Anonym (Dove är min favvo)

Jag har provat från båda världar, och frisöschampo behöver man dosera mindre med = de håller längre.

Jag gillar den gröna från redken, men provade även dove professional för inte så längesedan, och blev förälskad. Mitt tunna hår blev så fylligt och mjukt efter första tvätt.

Jag har hört att det är bra att byta schampo ofta. Vet ej om det stämmer.

• Tihi

Frisörschampo alla dagar i veckan. Klart bäst!

• Myhanna
    Glinda från Oz skrev 2018-05-10 14:07:44 följande:

Det bästa är att söka på shampoot du är intresserad av på pricerunner. Jag brukar ofta handla på gino:s och cocopanda.

Gino:s: www.ginos.se

Cocopanda: www.cocopanda.se

Tack
  • Myhanna
    Anonym (Dove är min favvo) skrev 2018-05-10 15:10:48 följande:

Jag har provat från båda världar, och frisöschampo behöver man dosera mindre med = de håller längre.

Jag gillar den gröna från redken, men provade även dove professional för inte så längesedan, och blev förälskad. Mitt tunna hår blev så fylligt och mjukt efter första tvätt.

Jag har hört att det är bra att byta schampo ofta. Vet ej om det stämmer.

Hej. Tack för svar. Ja samma här, provat båda och som sagt upplevde att mitt hår hade bättre kvalite när jag använde frisörschampo men det kan ju också varit något annat som spelat in.

Nu köpte jag ett igår som heter Joico. Det har nag aldrig provat, sist jag provade schampo och inpackning var det Keune.

Jag har också hört att det är bra att variera schampo
  • Myhanna
    Tihi skrev 2018-05-10 15:16:24 följande:

Frisörschampo alla dagar i veckan. Klart bäst!

Tack för svar. Motivera gärna
  • Nimzay

Jag skulle tippa på att det kan vara individuellt från person till person vilket schampoo ens hår mår bäst av.

För min del tycker jag att mitt hår nästan blir finare av en del av Icas hårprodukter än av dyrare produkter.

// Ica-älskaren Skrattande

• Myhanna
    Nimzay skrev 2018-05-11 13:49:08 följande:

Jag skulle tippa på att det kan vara individuellt från person till person vilket schampoo ens hår mår bäst av.

För min del tycker jag att mitt hår nästan blir finare av en del av Icas hårprodukter än av dyrare produkter.

// Ica-älskaren 

Tack för svar

Jaha vad intresssant
Svar på tråden Frisörschampo eller vanligt schampo?