• Äldre 12 May 16:28
    1518 visningar
    3 svar
    3
    1518

    Vår 13 månaders äter inte

    Vår 13 månaders har alltid varit svår med vanlig mat och det har gått lite uppochner men just nu går det inte alls. Får välling morgon och kväll och det tar han oftast samt någon klämmis då och då. Annars vill han BARA amma. Vet verkligen inte vad  jag ska göra då det känns som vi försökt allt. Plockmat skiter han i och stoppar aldrig i munnen. Vill inte matas. Just nu erbjuder vi men tvingar inte men har bara gråter hysteriskt och vill ha tutte. Har försökt att neka honom tutten men då blir han hysterisk i timmar så det har jag gett upp.BVC ger NOLL hjälp då de bara säger att jag måste styra upp amningen och bara köra morgon och kväll (tack hur då?!?!). Har börjat känna oro om det är något som är fel eller är det normalt att vara så här sen med maten? Alla andras ungar verkar äta så mkt bättre. Någon som känner igen sig och vet vad jag kan göra?

  • Svar på tråden Vår 13 månaders äter inte
  • Äldre 12 May 16:49
    #1

    Provat mosad banan?

  • Äldre 12 May 21:29
    #2

    Kan han ha något problem med att tugga maten/allergier osv.. kan vara skäl att kolla att det inte är något problem i grunden. Lycka till!

  • Äldre 12 May 22:05
    #3

    Det är inte tänder på gång? Det kan göra att det känns ömt i tandköttet och då kan det fungera bättre med antingen varmare eller kallare mat. Man får helt enkelt testa sig fram. Amning är ju ett smidigt sätt att få i sig mat och barn är inte dumma ... Funkar tandborstningen lika bra som vanligt?

Svar på tråden Vår 13 månaders äter inte