Kan vem som helst vara otrogen?
Kan vem som helst vara otrogen under "rätt" omständigheter eller krävs det en särskild personlighet för att halka dit. I så fall vilken personlighet?
Kan vem som helst vara otrogen under "rätt" omständigheter eller krävs det en särskild personlighet för att halka dit. I så fall vilken personlighet?
Väldigt många som har lovat både sig själv och andra att aldrig vara otrogna - har sedan varit det. Det händer så mycket under en livstid, hur tvärsäker man än är under lång tid så kan man plötsligt bli blixtförälskad, ett långvarigt förhållande kan torka ihop osv. Så utan tvekan tror jag att de allra flesta kan vara otrogna, och det handlar mer om hur hela situationen ser ut i just den stunden än om personlighet.
25% av svenskarna hade varit otrogen någon gång i en undersökning, det är 1 på 4. Och om alla medverkande hade kunnat vara otrogen utan att bli påkommen och också hade haft möjligheten, hade statistiken då sett annorlunda ut? Om alla medverkande hade upplevt en frestande situation, hur hade statistiken då sett ut?
De flesta som hållit det, har de satts på prov och hållit det av rätt skäl?
Jag tvivlar på att det krävs en viss personlighet för att kunna vara otrogen.
Jag tror istället att det krävs en utvecklad karaktär och personlighet (hög moral) för att inte vara otrogen oavsett situation. Människan i helhet är inte helig.
25% av svenskarna hade varit otrogen någon gång i en undersökning, det är 1 på 4. Och om alla medverkande hade kunnat vara otrogen utan att bli påkommen och också hade haft möjligheten, hade statistiken då sett annorlunda ut? Om alla medverkande hade upplevt en frestande situation, hur hade statistiken då sett ut?
De flesta som hållit det, har de satts på prov och hållit det av rätt skäl?
Jag tvivlar på att det krävs en viss personlighet för att kunna vara otrogen.
Jag tror istället att det krävs en utvecklad karaktär och personlighet (hög moral) för att inte vara otrogen oavsett situation. Människan i helhet är inte helig.
Nej! De flesta har den där spärren som gör att man inte bedrar sin partner.
Vissa saknar spärren, och därmed finns risk att de förr eller senare bedrar.
Den som redan varit otrogen någon gång har visat att han/hon saknar spärren, och är därför en sk högriskpartner.
Den som redan varit otrogen någon gång har visat att han/hon saknar spärren, och är därför en sk högriskpartner.
Jag tror att vissa personligheter har mer benägenhet att vara otrogna. Vissa har lättare att falla för frestelser men situationer och sammanhang påverkar också. Tycker det är naivt att säga att man aldrig skulle vara det och jag tror att de flesta skulle kunna vara det under vissa omständigheter.
Nej, det skulle jag aldrig göra. Jag skulle aldrig såra min partner på det sättet.
Sedan ttxker jag det ändå är ok att flirta med andra som för att visa att man finner dem attraktiva men jag skulle aldrig gå längre.