• Anonym (Wtfjh)

Dubbla budskap?

För ett tag sen när jag och min chef satt och pratade på en AW så berättade han att han tyckte om mig, att känslorna växt fram med tiden och så kysste han mig. Sen fick han panik och upprepade "vafan har jag gjort, jag är din chef, så här får jag inte göra". Efter det kysste han mig igen och ville att jag skulle sova med honom på hotell vilket jag inte tyckte var så bra. Han är i en relation och jag blev helt paff av händelsen. Känner en attraktion till honom men tycker inte om drama. Dagen efter kom sms om att jag inte får berätta för någon och att det var ett misstag, att även om man är intresserad av varandra så är det inte bra som chef och anställd. Och upptagen dessutom.

Ett par dagar gick, vi träffades inte pga vi jobbar på olika orter ibland. Idag kom sms där han frågar vad jag gör, lite kallprat, han skickar en selfie och uttrycker hur vackra ögon jag har. Sen slutar smsen komma.

Jag har hela tiden sagt att jag aldrig kommer berätta för någon, jag förstår hans panik och att jag är attraherad av honom men om han vill glömma så är det ok, då gör jag också det.

Kan jag tolka detta som lite dubbla budskap eller försöker han säkerställa att jag inte går "woman scorned/scorched earth" på honom?

• Svar på tråden Dubbla budskap?
  • Anonym (Älskarinna)

Han ger dig dubbla budskap för att han inte törs ställa frågan rakt ut. Han kommer aldrig lämna sitt förhållande för dig men är säkert intresserad av att doppa vid sidan av.

• Anonym (ehm)

Jag tycker det är ganska solklart vad han vill. Han vill knulla men vet att det innebär risker (fru och jobb) så han vill sondera av lite var du står i frågan för att se om det är safe. Hade du särat på en gång hade det inte varit det minsta lilla tvivel, men eftersom du sa nej så vill han fortfarande knulla men är lite osäker på hur lpngt han ska dra det.

Han är helt enkelt ett asshole och du gjorde rätt i att säga nej. Och jag hoppas att du fortsätter säga nej, Man skiter inte där man äter.

• Anonym (Chef)

Jag inledde ett förhållande med en underställd medan jag var gift. ( på väg att separera. Dock inte fullföljt separationen fullt ut i början av förhållandet med kollegan.) Privatlivet kan vi lämna därhän. Men jobbet blev lidande för oss båda. Vi var försiktiga. Men på nåt sätt anade övriga kollegor. Hon blev omplacerad av företaget och jag fick byta ansvarsområden med en chefskollega. Rådet beträffande jobbrelationer när den ena är gift är att låta bli. Sen skilde jag mig från frun och hade då redan slutat ligga med kollegan. Men det är en annan historia.

Svar på tråden Dubbla budskap?