• Anzil

Vad exakt händer med kroppen när man får stånd - Ökar spermier?

Jag tänker alltid på att spermierna ökas när man får stånd. Jag vet inte vart jag egentligen exakt fått den idén, för det står ingenstans angående om exakt vad som händer när man får stånd.

Men vad exakt händer det egentligen när man får stånd. Ökar spermierna?

Eller ökar sadelväskan, eller inget av det?

Tack för svar!

• Svar på tråden Vad exakt händer med kroppen när man får stånd - Ökar spermier?
  • Emerencia

Du har ett hav av information att kolla upp denna basic info så kallat internet. Orkade du skriva detta är det ju bara att söka. Missade du biologilektionerna? Allt du frågar om togs upp där redan i högstadiet sedan gymnasiet.

• SysterY

Blodet strömmar tilö och får penis att resa sig bla...

• Anzil
    SysterY skrev 2018-05-14 00:35:19 följande:

Blodet strömmar tilö och får penis att resa sig bla...

Jo, men det där vet jag.

Men jag tänkte mer om spermier och sädesvätskan reagerar något speciellt. Så som att det blir mer spermieproduktion eller att sädesvätskan ökas.
  • Emerencia
    Anzil skrev 2018-05-14 02:57:44 följande:

Jo, men det där vet jag.

Men jag tänkte mer om spermier och sädesvätskan reagerar något speciellt. Så som att det blir mer spermieproduktion eller att sädesvätskan ökas.

Lite sent att producera spermier några minuter innan avgång. Det tar ett tag för spermier att mogna i pungen och redo för start. Kroppen håller en ganska jämn produktion, har det vara gått några timmar mellan satserna eller flera på samma dag kommer det knappt något till slut. Men om killen håller sig några dagar kommer ser ganska mycket.
  • Anzil
    Emerencia skrev 2018-05-14 08:30:26 följande:
    Lite sent att producera spermier några minuter innan avgång. Det tar ett tag för spermier att mogna i pungen och redo för start. Kroppen håller en ganska jämn produktion, har det vara gått några timmar mellan satserna eller flera på samma dag kommer det knappt något till slut. Men om killen håller sig några dagar kommer ser ganska mycket.
    Så det tar bara några dagar tills kroppen har rätt mycket sädesvätska och spermier?
  • Emerencia
    Anzil skrev 2018-05-14 09:37:29 följande:

Så det tar bara några dagar tills kroppen har rätt mycket sädesvätska och spermier?

Det produceras ca 100 miljoner spermier per dygn.
Svar på tråden Vad exakt händer med kroppen när man får stånd - Ökar spermier?