• Lindinii

Äntligen är jag gravid!!!

Min önskan har verkligen slått in.

Plussade förra veckan ????????????

Kunde verkligen inte förstå att de va positivt. Tog 3 test å de va positivt. Men kan fortfarande inte förstå det????

Räknade ut iaf att jag är i vecka 5 ( 4+6)

Första besöket hos barnmorskan är på onsdag redan ???? är lite nervös på vad som ska göras där. Nån som vet vad som händer?

Är de några undersökningar i fiffi eller bara info om allt?

• Svar på tråden Äntligen är jag gravid!!!
  • Lilleskorpans

Stort grattis!

Troligtvis är det nog en hälsosamtal. Jag fick också ett samma vecka jag ringde.

Min bm mätte och vägde mig. Pratade om matvanor, vad man ska undvika och även alkohol samt tobak. Allmän info om vad som väntar osv.

• Pimpinellan

Grattis! De gör i stort sett aldrig en vaginal undersökning på mvc. Har jag aldrig gjort. Finns liksom inget de kan kolla. Första besöket brukar vara hälsosamtal och kostrådgivning. Inskrivning brukar ske senare och då tar de blodprover och man vägs.

• Lilleskorpans

Stort grattis!

Troligtvis är det nog en hälsosamtal. Jag fick också ett samma vecka jag ringde.

Min bm mätte och vägde mig. Pratade om matvanor, vad man ska undvika och även alkohol samt tobak. Allmän info om vad som väntar osv.

• Saima17

hoppar in här i tråden

grattis!! ja +a igår.. ringde mvc idag men de tror att ja e v8..att ja blev gravid i mars. så imorron ska ja på ul å titta på vår lilla minigris <3

• mrsrahmati

Hej alla! Jag hoppar in här också. Jag plussade igår för första gången i mitt liv, är helt i extas! Jag och mannen började försöka i början av april efter att jag tog ut min hormonspiral, och nu tog det sig på andra försöket. Är så glad och hoppas allt går vägen nu!

Jag har inte riktigt koll på hur man beräknar hur långt in man är i graviditeten, men jag tror att jag hade ÄL ungefär 11 maj och då lyckades vi få till att ha sex precis då. Sen kom inte mensen på samma tid som den gjorde förra månaden. Trodde först det var hormonerna som spökade efter spiralen som det gjorde förra månaden (hade en mens efter uttag av spiralen, osäker på om jag hade ÄL då), men det var det inte! Istället plussade jag! 

Än så länge mår jag bra, det är ju så tidigt. Mina tidiga symptom har varit konstant molvärk i livmodern, samt att jag varit SÅ hungrig hela tiden! 

Hur mår ni och vad känner ni för symptom? Ska bli spännande att följa allas resor och så hoppas jag att vi alla får friska små bebisar i början av nästa år. Kram! 

• Lindinii
    mrsrahmati skrev 2018-06-01 08:55:12 följande:

Hej alla! Jag hoppar in här också. Jag plussade igår för första gången i mitt liv, är helt i extas! Jag och mannen började försöka i början av april efter att jag tog ut min hormonspiral, och nu tog det sig på andra försöket. Är så glad och hoppas allt går vägen nu!

Jag har inte riktigt koll på hur man beräknar hur långt in man är i graviditeten, men jag tror att jag hade ÄL ungefär 11 maj och då lyckades vi få till att ha sex precis då. Sen kom inte mensen på samma tid som den gjorde förra månaden. Trodde först det var hormonerna som spökade efter spiralen som det gjorde förra månaden (hade en mens efter uttag av spiralen, osäker på om jag hade ÄL då), men det var det inte! Istället plussade jag! 

Än så länge mår jag bra, det är ju så tidigt. Mina tidiga symptom har varit konstant molvärk i livmodern, samt att jag varit SÅ hungrig hela tiden! 

Hur mår ni och vad känner ni för symptom? Ska bli spännande att följa allas resor och så hoppas jag att vi alla får friska små bebisar i början av nästa år. Kram! 

Yeeey Grattis.

Mina symtomer va illa mående på morgonen, illa mående när jag inte får mat i mig, molnade värk/mensvärk å trötthet. Mådde annars väldigt bra.

Nu är jag i vecka 12 å har precis vart på inskrivning å tagit blodprover. Å det visades att jag hade lågt blodtryck å järnbrist.

Men annars är det väldigt bra å njuter till fullo. =)
Svar på tråden Äntligen är jag gravid!!!