• poppa01

Hur kan jag få en vän när jag är fruktansvärd ful?

Jag har aldrig haft en vän i hela mitt vuxna liv.

Hur ska jag kunna få vänner när jag ser ut som jag gör? Insida är viktigast sägs det men om man har en utside som är helt fasanfullt ful så spelar det stor roll.

mitt utseende gör så att folk skäms över att synas med mig. jag sänker deras sociala status. folk äcklas av att se mig.

varken män eller kvinnor vill hänga med en kille som är 0 av tio på utseende skalan.

vad ska jag ta mig till, vill väldigt gärna ha vänner. 

jag fattar att fula killar har vänner och average killar men jag är frukstansvärd ful så det är skillnad. 

jag är ju dömd till att leva ensam hela mitt liv pga mitt utseende. det gör mig ledsen.

• Svar på tråden Hur kan jag få en vän när jag är fruktansvärd ful?
  • poppa01
    Mandel skrev 2018-05-15 15:39:43 följande:
    Har du varit med om någon olycka som gjort att du är vanställd?
    Hur är det med klädstil och hygien?

Det är sällan det fysiska utseendet som är orsaken till att man inte hittar vänner utan det är mer troligt att man klär sig illa, har taskig hygien och/eller taskig attityd.
    nej, jag är född med defekter.

jag passar inte i några kläder

jag tar hand om min hygien dock har jag lätt att svettas

sällan ja, men för min del är det, jag är ju oerhört ful, topp 100 fulast i sverige. klart det påverkar då.

jag har inte taskig attityd, detta är ett anyoment forum där jag spyr ut lite frustation över mitt utseende.
  • poppa01
    K Kalle skrev 2018-05-15 16:05:28 följande:
    Jag har läst vad du skrivit i flera andra trådar. Du har en hel del misogyna åsikter och det lockar knappast kvinnor. Kanske blir män också avskräckta av att du har den synen på människor?
    visa mig var jag skrivit misogyna åsikter

förresten många män är höger, konservativa, religiösa ändå så har de flickvänner
  • Mandel
    poppa01 skrev 2018-05-15 20:03:10 följande:
    nej, jag är född med defekter.

jag passar inte i några kläder

jag tar hand om min hygien dock har jag lätt att svettas

sällan ja, men för min del är det, jag är ju oerhört ful, topp 100 fulast i sverige. klart det påverkar då.

jag har inte taskig attityd, detta är ett anyoment forum där jag spyr ut lite frustation över mitt utseende.
    Vad har du då för defekter? Vilka grava missbildningar har du?
    Påverkar det hur kläderna sitter på din kropp?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • poppa01
    Mandel skrev 2018-05-15 20:08:03 följande:
    Vad har du då för defekter? Vilka grava missbildningar har du?
    Påverkar det hur kläderna sitter på din kropp?
    gå igenom mina gamla trådar
  • Katten47
    poppa01 skrev 2018-05-15 22:02:55 följande:

gå igenom mina gamla trådar

Sluta starta nya då om du ändå inte har tänkt berätta!

Men var ful och bitter då..
  • Jenna Eriksdotter

Vad är målet med tråden? Är det att ventilera frustration? Att få stöttning? att få hjälp? Eller för att hitta en vän? Det är en genuin fråga då dina reaktioner på svaren du får inte gynnar dina intressen om rubriken på tråden stämmer. Om du är seriös så ser jag ingen ide att argumentera mot dig i sakfråga då det är din upplevelse och dina erfarenheter.  Men någonstans måste man släppa sådant, ta nya tag och lossas som att inget av det hänt. Tills det blir relevant att diskutera det. Att börja en social relation med att diskutera still stor del subjektiva argument och anekdotiska erfarenheter leder sällan till någon givande konversation då man från början startat i uppförsbacke. I vissa situationer finns det bara två alternativ. Att fortsätta med det som inte funkat tidigare, eller göra det som krävs för förändring. Jag säger inte att du inte försökt, men det gäller att fortsätta då chans till förbättring endast upphör när du slutar försöka. Så vad är det egentligen du är intresserad av?

• poppa01
    Jenna Eriksdotter skrev 2018-05-16 04:17:40 följande:

Vad är målet med tråden? Är det att ventilera frustration? Att få stöttning? att få hjälp? Eller för att hitta en vän? Det är en genuin fråga då dina reaktioner på svaren du får inte gynnar dina intressen om rubriken på tråden stämmer. Om du är seriös så ser jag ingen ide att argumentera mot dig i sakfråga då det är din upplevelse och dina erfarenheter.  Men någonstans måste man släppa sådant, ta nya tag och lossas som att inget av det hänt. Tills det blir relevant att diskutera det. Att börja en social relation med att diskutera still stor del subjektiva argument och anekdotiska erfarenheter leder sällan till någon givande konversation då man från början startat i uppförsbacke. I vissa situationer finns det bara två alternativ. Att fortsätta med det som inte funkat tidigare, eller göra det som krävs för förändring. Jag säger inte att du inte försökt, men det gäller att fortsätta då chans till förbättring endast upphör när du slutar försöka. Så vad är det egentligen du är intresserad av?

tips på hur jag accepterar att leva ensam hela mitt liv.

hur kan jag få en vän om jag har 100 utseende defekter och inte kan fixa dom, ställ dig själv den en fråga, ser man realistiskt sätt på mina chanser att få en vän så är dom ju 0 %, så varför ska jag då försöka få kompisar? jag är för ful för att bli omtyckt, av någon.
  • Katten47
    poppa01 skrev 2018-05-16 22:52:33 följande:

hur kan jag få en vän om jag har 100 utseende defekter och inte kan fixa dom, ställ dig själv den en fråga, ser man realistiskt sätt på mina chanser att få en vän så är dom ju 0 %, så varför ska jag då försöka få kompisar? jag är för ful för att bli omtyckt, av någon.

Acceptera det EFTER att du har försökt allt. För att någon ska ens kunna tycka om dig så måste du tycka om dig själv först. Det gör man inte genom att dag efter dag i år leta fel och rabbla upp fel hos sig själv, man ska inte jämföra sig med andra! Och man ska absolut INTE skylla på andra.. Men eftersom du tycks hata kvinnor och feminism så kommer kvinnorna skrämmas iväg såklart..
  • Jenna Eriksdotter
    poppa01 skrev 2018-05-16 22:52:33 följande:

Om vi ska förutsätta att din orimliga uppskattning av diverse defekter är sann så är det ju inte något hinder i sig att få vänner. Eftersom Elefantmannen hade vänner så kan det ju inte vara något som är helt beroende av ens fysiska attribut. Den relevanta faktorn är ju intellektet och du värkar ju kunna kommunicera obehindrat. Med detta sagt så framstår din påstådda brist av vänner snarare på att du inte vill ha några vänner. Att du slår ifrån dig människors försöka att kommunicera med dig genom att ge dom helt orimliga svar. Jag hoppas att du kan tänka om =)
  • poppa01
    Katten47 skrev 2018-05-17 08:16:33 följande:
    Acceptera det EFTER att du har försökt allt. För att någon ska ens kunna tycka om dig så måste du tycka om dig själv först. Det gör man inte genom att dag efter dag i år leta fel och rabbla upp fel hos sig själv, man ska inte jämföra sig med andra! Och man ska absolut INTE skylla på andra.. Men eftersom du tycks hata kvinnor och feminism så kommer kvinnorna skrämmas iväg såklart..
    fast jag har verkligen försökt allt, det är därför jag är så nedstämd just nu.

jag tycker om mig själv, varför skulle jag hata mig själv ?  bara slöseri att gå runt och hata .

jag har 100+ fel med mig själv och det är väldigt ovanligt att någon har så mycket fel, det är ju dessa fel som leder till min tvingade ensamhet.

o jo man ska jämföra med andra, sådana som mig existerar knappt har jag märkt...jag är inte normal.

vad menar du med skylla på andra? det är väl klart att ingen vill vara med någon som mig....jag skuldbelägger dom inte för det, jag förstår dom .

jag hatar kvinnor för att jag säger fakta om kvinnor ? för det är ju sant att kvinnor ser ned på killar som är väldigt fula, konstiga och har låg social status, jag hatar inte kvinnor för det, du regerar inte när personer generaliserar om män , märkligt. förmodligen anser du själv att tex män är kräsna när det kommer till kvinnor...då hatar du ju män enligt din egen logik.

jag är feminist . 
  • poppa01
    Jenna Eriksdotter skrev 2018-05-17 20:52:34 följande:
    Om vi ska förutsätta att din orimliga uppskattning av diverse defekter är sann så är det ju inte något hinder i sig att få vänner. Eftersom Elefantmannen hade vänner så kan det ju inte vara något som är helt beroende av ens fysiska attribut. Den relevanta faktorn är ju intellektet och du värkar ju kunna kommunicera obehindrat. Med detta sagt så framstår din påstådda brist av vänner snarare på att du inte vill ha några vänner. Att du slår ifrån dig människors försöka att kommunicera med dig genom att ge dom helt orimliga svar. Jag hoppas att du kan tänka om =)
    det är inte orimligt, du är inte i min kropp är du? så säg inte då att jag inbillar mig.

jo det är ett hinder, jag är så pass ful att folk skäms över att vara med mig, folk äcklas av att titta på mig, det ÄR ett problem att vara frukstansvärt ful eftersom folk blir bedömda på 2 sätt: personlighet och utseende. att det bara är personligheten man blir bedömd på är skitsnack. när man är så ful som jag är så påverkar det något enormt. utsidan ger insidan en chans. jag är objektiv ful, dvs ful i allas ögon, det är inte möjligt att tycka att jag inte är ful.

elefantmannen är en kändis, 1 på miljonen chans att någon i hans sits får vänner....no offensive till han men så är det.

och förresten så är mina chanser till att bli gillad av en kvinna 0 % det också.

jag är tråkig och konstig. ingen vill vara vän eller ha ett förhållande med någon som är tråkig och konstig. 

inte vill ha några vänner? jag säger ju att jag vill ha det, jag försöker också skaffa vänner men ingen vill vara min vän.

lol bedömer mig som gnällig pga denna tråden? vad får dig att tro att jag alltid pratar så här? jag pratar bara så här i sådana här trådar anonymt....alla gnäller nångång, är du en gnällig person pga att du gnäller när du bränner maten ?

hur ska jag tänka om ? ge mig en snygg kropp, snygg ansikte och normal hjärna så lovar jag att tänka om, fram med trollstaven lol ! 
  • Emma2018

Min vän. Vadå ful. Du är modig och framåt och underskattar säkert dig själv. Kram

• poppa01
    Emma2018 skrev 2018-05-19 00:16:41 följande:

Min vän. Vadå ful. Du är modig och framåt och underskattar säkert dig själv. Kram

nä jag är jätte ful
  • poppa01
    Emma2018 skrev 2018-05-19 00:49:18 följande:

Får jag kontakta dig via pm.?Du är vacker. Sluta nedvärdera dig själv!

ja gärna :)
  • Jenna Eriksdotter
    poppa01 skrev 2018-05-19 00:14:10 följande:
    det är inte orimligt, du är inte i min kropp är du? så säg inte då att jag inbillar mig.

jo det är ett hinder, jag är så pass ful att folk skäms över att vara med mig, folk äcklas av att titta på mig, det ÄR ett problem att vara frukstansvärt ful eftersom folk blir bedömda på 2 sätt: personlighet och utseende. att det bara är personligheten man blir bedömd på är skitsnack. när man är så ful som jag är så påverkar det något enormt. utsidan ger insidan en chans. jag är objektiv ful, dvs ful i allas ögon, det är inte möjligt att tycka att jag inte är ful.

elefantmannen är en kändis, 1 på miljonen chans att någon i hans sits får vänner....no offensive till han men så är det.

och förresten så är mina chanser till att bli gillad av en kvinna 0 % det också.

jag är tråkig och konstig. ingen vill vara vän eller ha ett förhållande med någon som är tråkig och konstig. 

inte vill ha några vänner? jag säger ju att jag vill ha det, jag försöker också skaffa vänner men ingen vill vara min vän.

lol bedömer mig som gnällig pga denna tråden? vad får dig att tro att jag alltid pratar så här? jag pratar bara så här i sådana här trådar anonymt....alla gnäller nångång, är du en gnällig person pga att du gnäller när du bränner maten ?

hur ska jag tänka om ? ge mig en snygg kropp, snygg ansikte och normal hjärna så lovar jag att tänka om, fram med trollstaven lol ! 
    Jag säger inte att du är orimlig i din självbild eller inbillar dig något. Men det kan ju ändå vara en orimlig beskrivning för någon annan då det är en subjektiv fråga. Anledningen till att jag säger att du har gett upp är för att du uppger att chansen är 0% att en kvinna skulle gilla dig eller att du skulle få en vän, men det är statistiskt omöjligt. Du behöver inte tro på det eller ens jobba för det så länge du inte slår ifrån dig, har viljan och håller dörren öppen så är chansen minst 1% vilket är betydligt mer realistiskt. Chansen kan endast bli 0% när du inte längre vill och stänger dörren.  Jag bedömer inte dig som gnällig eller att du agerar på samma sätt utanför forumet, jag säger bara att det inte ligger i ditt intresse att ta en absolut position i frågan för då finns det ju ingenting att diskutera. Tänka om genom att hålla dörren öppen för möjligheten att du hittar någon eller att någon hittar dig. Jag förstår att du är less,trött, besviken på din situation. Men om du använder din sociala kompetens, är öppen och inte förutsätter hur dina sociala relationer kommer sluta, ja då har du i alla fall gjort ditt och tagit till vara på dom möjligheterna som du faktiskt har. =)
  • poppa01
    Jenna Eriksdotter skrev 2018-05-20 01:07:16 följande:
    Jag säger inte att du är orimlig i din självbild eller inbillar dig något. Men det kan ju ändå vara en orimlig beskrivning för någon annan då det är en subjektiv fråga. Anledningen till att jag säger att du har gett upp är för att du uppger att chansen är 0% att en kvinna skulle gilla dig eller att du skulle få en vän, men det är statistiskt omöjligt. Du behöver inte tro på det eller ens jobba för det så länge du inte slår ifrån dig, har viljan och håller dörren öppen så är chansen minst 1% vilket är betydligt mer realistiskt. Chansen kan endast bli 0% när du inte längre vill och stänger dörren.  Jag bedömer inte dig som gnällig eller att du agerar på samma sätt utanför forumet, jag säger bara att det inte ligger i ditt intresse att ta en absolut position i frågan för då finnfs det ju ingenting att diskutera. Tänka om genom att hålla dörren öppen för möjligheten att du hittar någon eller att någon hittar dig. Jag förstår att du är less,trött, besviken på din situation. Men om du använder din sociala kompetens, är öppen och inte förutsätter hur dina sociala relationer kommer sluta, ja då har du i alla fall gjort ditt och tagit till vara på dom möjligheterna som du faktiskt har. =)
    fast jag är objektiv ful och objektiv tråkig/konstig. objektiv ful och objektiv tråkig betyder att alla människor i hela världen tycker att jag är tråkig och ful. hur kan det finnas hopp för mig när alla människor tycker att jag är ful o konstig? mina chaner att få vänner och flickvän är ju noll.

att det faktum att jag är 26 och inte haft vänner sen jag var 17 och aldrig haft en flickvän är ju ett bevis på att ingen kan tycka om mig.

folk säger hela tiden till mig att jag är brutalt tråkig, extremt ful etc. gamla vänner gjorde det, random folk på stan, folk på internet, familj etc. aldrig hört att jag ser normal ut/snygg/bara vanligt ful/inte tråkig/inte konstig. 

jag kan tyvärr inte göra något åt mina defekter. redan försökt. så jag är  helt körd med andra ord. därför jag är så ledsen och startat så många trådar, jag har försökt acceptera mitt ensamma öde full med mobbning :( inte gått så bra so far.

och nä det är inte statisiskt omöjligt, jag vet en hel del både kvinnor och män som varit ensamma hela livet. jag vill, jag har dörren öppen men ingen annan vill och därför är det 0 %.

jag har inga möjligheter, ingen vill vara vän/flickvän med en ful loser kille som är tråkig.
  • poppa01

när folk ser mig så tänker dom direkt att jag är en oskulds loser utan kompisar som lever på sos.

• poppa01

jag har inget värde. det är bara flosker att alla har något bra etc.

folk jämför mig med andra. de ser att jag är sämre än andra personer och är inte intreserade av mig hur då kan det finnas hopp för mig? folk märker ju av att jag är topp 100 mest sämst, ingen är intresera av någon som befinner sig så långt ner på listan.  synd att det är så för att leva ensam hela livet är deprimerande.

Svar på tråden Hur kan jag få en vän när jag är fruktansvärd ful?