• Malmomannen

Hur hittade ni partner utanför förhållandet?

Hej!

Jag är en ung man i 30 års åldern som bor med sambo och ett litet barn i Malmö. Trivs jäkligt bra med livet, jag ser bra ut, bor bra och jobbar hårt och ses nog av andra som framgångsrik. Dessutom älskar jag min sambo och vi har det bra på alla sätt(ekonomiskt, hälsosamma, har sex och tycker om varandra). 

Men livet är stressigt och vi kommer inte riktigt varandra under huden. Jag känner mig själv och vet att det inte kommer gå just nu samtidigt som jag varken vill eller ska lämna henne. Jag behöver en utomäktenskaplig partner, en kvinna att vara snäll mot, som är snäll mot mig, något att träffa på en kaffe eller ett glas vin ibland och prata, och om allt känns rätt är jag öppen för mysigare stunder. 

Jag vill att hon ska vara i samma situation som jag, i övrigt har jag inte några krav på exempelvis ålder.

Det är helt uteslutet för mig att träffa denna person på min arbetsplats, jag har inte heller några fritidsintressen där det är möjligt.

Var skulle ni börjat leta efter en kvinna i förhållande som har samma intresse som jag? 

Har ni redan hittat en sådan partner? Var fann ni varandra?

Jag vill inte att vi diskuterar etiken kring detta i denna tråd. Tack! 

• Svar på tråden Hur hittade ni partner utanför förhållandet?
  • Malmomannen
    Anonym (Mm) skrev 2018-05-15 21:04:49 följande:
    Det har ingen sagt. Men att göra det valet utan partnerns vetskap eller godkännande kan väl inte vara något annat än egoistiskt? Om man vill leva med flera får man ju hitta en likasinnad och inte låtsas leva på ett sätt man inte trivs med.

Min fråga var för att förstå och inte för att döma. Eftersom han skrev att de hade det bra på alla plan. Kan förstå om man glidit isär att man söker sig bort.

Det handlar inte om att ersätta det jag har eller hitta någon att ha en likadan relation med. 

Mer bara att jag behöver "rasta" min hjärna på ett privat plan utanför min familj, på ett mer än vänskapligt sätt. 

• Anonym (laura)
    Anonym (Findus ärtor) skrev 2018-05-15 13:07:14 följande:

Var försiktig så inte nån av er kärar ner er i varandra. Typ 99% av såna här förhållanden brukar sluta med olycklig kärlek.

Jag träffade min via gemensamt engagemang/uppdrag

Och gnistor uppstod. Båda gifta och stor åldersskillnad.

Oj !  Nästan samma sak här. 

Tillfälligt möte, blixtrade till. Attraktionen blev outhållig stark.

Och till moraltanterna  -  Vad fan får ni utav att prata en jävla massa skit och äckligheter till folk ni inte känner ? Känner ni er bättre då ?
           Håll er borta, vi borta, vi bryr oss inte !!
  • miss marple
    Malmomannen skrev 2018-05-15 18:04:24 följande:

Hur menar du? 

Jag får blickar bekräftade på stan ibland, men hur skulle man gå från det till att prata med personen? 

Jag skal ge dig ett gott tips från en "lekande"  kvinna.
        Håll blicken, våga mer. Ögonflirta, visa vad du vill. 
  • Fritz08
    miss marple skrev 2018-05-16 15:52:08 följande:

Jag skal ge dig ett gott tips från en "lekande"  kvinna.

Håll blicken, våga mer. Ögonflirta, visa vad du vill. 

Ett leende är också en bra idè

Det flirtas för lite i det här landet
  • Smecker
    Fritz08 skrev 2018-05-16 16:44:42 följande:

Ett leende är också en bra idè

Det flirtas för lite i det här landet

Tror du TS fru skulle hålla med om att det flirtas för lite i det här landet om hon kände till den här tråden?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Fritz08
    Smecker skrev 2018-05-16 16:50:25 följande:

Tror du TS fru skulle hålla med om att det flirtas för lite i det här landet om hon kände till den här tråden?

Hon skulle säkerligen dränka honom i betong och ställa in honom i ett mörkt hörn.

Men nu skrev jag om en flirt.

Inte att visa kuken för någon kvinna.
  • Anonym (Hur?)

Hur har du tänkt att träffa den andra kvinnan, hur ofta, var, när osv?

• Malmomannen
    Anonym (Hur?) skrev 2018-05-16 21:37:55 följande:

Hur har du tänkt att träffa den andra kvinnan, hur ofta, var, när osv?

Det beror på hur ens gemensamma förutsättningar ser ut så klart. Jag är ofta hemifrån på egen hand och skulle kunna klämma in det, eller i samband med en lunchrast eller något fritidsintresse.. 

• punktslash
    Pentra skrev 2018-05-15 20:52:06 följande:

Missat att läsa hela trådstarten? Att kunna känna sann kärlek till fler än en är knappast synonymt med egoism! Det är snarare den som inte förstår detta som är den som isf är egoistisk! Och ev oinformerad och/eller trångsynt. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Att krossa den man påstår sig älska för att ha lite skoj på egen hand är väldigt egoistiskt. Att orsaka att barnen får flytta, byta skola och bli varannan veckasbarn är även det inte omtänksamt.
  • Anonym (man)
    Pentra skrev 2018-05-15 20:52:06 följande:

Missat att läsa hela trådstarten? Att kunna känna sann kärlek till fler än en är knappast synonymt med egoism! Det är snarare den som inte förstår detta som är den som isf är egoistisk! Och ev oinformerad och/eller trångsynt. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    På vilket sätt menar du att knulla runt bakom ryggen på sin partner är detsamma som att känna sann kärlek?

Om man nu är så himla sugen på att prova att doppa i olika hål eller känna en sån enorm kärlek till flera borde man inte vara öppen med det inför sin partner så även hon får chansen att göra ett val? Och på vilket sätt menar du att låta bli att informera sin partner om det INTE är egoistiskt?
  • Anonym (man)
    Anonym (S) skrev 2018-05-15 20:43:28 följande:
    Han är allmänt jävla dum i huvudet och vill krossa livet för både sin sambo och barn. Allt för sitt egos skull.
  • Anonym (man)
    Malmomannen skrev 2018-05-16 15:13:59 följande:

Det handlar inte om att ersätta det jag har eller hitta någon att ha en likadan relation med. 

Mer bara att jag behöver "rasta" min hjärna på ett privat plan utanför min familj, på ett mer än vänskapligt sätt. 

Kom igen nu, du kan kalla det för finare saker som "rasta min hjärna på ett privat plan" för att få det att låta bättre än vad det är,men det kommer inte förändra ett skit. Det du vill är att svika och förnedra din fru och sätta dina barns trygghet på spel för ditt eget stora nöjes skull. Stå för det!
  • Anonym (man)
    Fritz08 skrev 2018-05-16 17:04:41 följande:
    Hon skulle säkerligen dränka honom i betong och ställa in honom i ett mörkt hörn.

Men nu skrev jag om en flirt.

Inte att visa kuken för någon kvinna.
    Jag tror TS är ute efter betydligt mer än bara en flirt, han har bara lite svårt för att säga det rakt ut utan skriver gärna om det i lite finare format som:
    Malmomannen skrev 2018-05-15 12:54:55 följande:

..... och om allt känns rätt är jag öppen för mysigare stunder. 

• Anonym (Hur?)
    Malmomannen skrev 2018-05-18 14:31:06 följande:

Det beror på hur ens gemensamma förutsättningar ser ut så klart. Jag är ofta hemifrån på egen hand och skulle kunna klämma in det, eller i samband med en lunchrast eller något fritidsintresse.. 

Lycka till, men alltså det blir väldigt svårt att hitta nån som ställer upp under en lunchrast. Först och främst ska hon känna till hela din avsikt, vara tillgänglig, nära avstånd osv...och om hon också är i ett förhållande kan ni inte mötas hos henne heller.
  • Smecker

Det kan ni väl turas om med? Om du tar barnen så kan din respektive rasta sin hjärna på ett privat plan utanför er familj, och vice versa?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Letar)

Jag är i samma situation men jag vill inte hitta någon i ett förhållande utan någon som är singel så då går Victoria Milan bort. Har ett konto där men det är ju för upptagna som letar efter äventyr.

Orsaken till att jag vill hitta en singelman är att jag själv blivit bedragen och nu ska ge igen men jag vill inte göra en annan kvinna lika illa som jag själv farit av att bli bedragen.

• v i r r a

Hahah! Jag gillar inte själva grejen men uttrycket ??rasta min hjärna på ett privat plan utanför min familj?? är ju i alla fall briljant

• Anonym (man)
    v i r r a skrev 2018-05-18 23:21:02 följande:

Hahah! Jag gillar inte själva grejen men uttrycket ??rasta min hjärna på ett privat plan utanför min familj?? är ju i alla fall briljant

Jodå folk är väldigt duktiga på att hitta lite finare namn på saker som inte är så trevliga så det ska låta lite bättre än vad det är. Det kanske till och med är så man säljer in det för sig själv. .... det är inte så att jag sviker min fru och sätter mina ungars trygghet på spel, jag rastar bara min hjärna på ett privat plan Oskyldig
  • Bolliz

Du behöver höra att du är störst bäst o vackrast och får inte den bekräftelsen av din fru tillräckligt ofta så du söker dig till andra.

Fy skam

Svar på tråden Hur hittade ni partner utanför förhållandet?