• Zanzan

Jag behöver prata

Hej.

Jag har ett stort problem i mitt huvud. Jag skulle behöva en kompis egentligen men internet finnsi alla fall.

Jag är ihop med en man. Vi har varit ett par i 5 år men vi ses nästan inget och ingen ljusning förrän om ganska länge. Det har gjort att jag känner det som att vi glidit isär mot vår vilja.

Nu finns det en kille i min klass och jag vet inte vad jag ska göra tänka eller vilja. Jag vet inte vilket jag vill! Vara ihop med min nuvarande och fortsätta vänta nåt år till? Jag får absolut inte visa något intresse för mannen i skolan och jag kan väl inte riktigt heller. För jag vet inte vem o vad jag ska göra. Jag har ju kille nu så alltså kan jag inte träffa/umgås mer med den andre killen heller. Jag vet inte vad jag ska göra och jag mår skit av detta.

Jag och min kille hinner knappt ha ett samtal liksom. Än mindre hänga. Jag vet inte om det där vi hänger ihop för, finns där när vi kommer fram. Vi har hängt ihop pga kärlek och väntan på bättre tider så vi kan leva tillsammans. Men vi hinner ingenting. Jag vet inte hur lång tid det är kvar. Jag är intresserad av att se vem han på skolan är, men jag kan knappast upptäcka det som det är nu.

• Svar på tråden Jag behöver prata
  • Anonym (Suck)
    Zanzan skrev 2018-05-16 19:10:08 följande:

Försvinn härifrån

Är du sådär aggressiv när du söker hjälp - då kommer du att få det svårt.
    Eller .... är det därför du hamnat här???
  • Anonym (Afghanistantjejen)

Kan förstå dig ts. Ibland känner man sig så förvirrad och liksom helt yr i huvudet. Som om allting bara är ett enda ihopasnurrat virrvarr av förvirrade men samtidigt starka känslor och tankar. Och man vet liksom inte riktigt vad man vill samtidigt som man känner så stark inom sig. Nu vet jag ju visserligen inte om det är exakt så du känner men så kan i alla fall jag känna ibland. Särskilt när det gäller killar och man har en massa av dem omkring sig och i huvudet som man känner saker för men som man liksom inte kan sortera upp känslorna och bestämma sig, typ. Och ännu jobbigare kan det ju kännas om man samtidigt inte har någon som man känner att man kan prata med om det, och om man kanske samtidigt känner sig så ensam ibland att det gör ont inom en.

Anonym (Man 40) skrev 2018-05-15 21:37:58 följande:
    Vadå fast? Vadå går inte?? Du bor väl inte i Afghanistan heller.
    Men man kan kanske känna sig fast för att man inte vet vad man vill
    Anonym (Suck) skrev 2018-05-16 18:35:18 följande:
    Där fick man för att man försökte .... fråga experten??? 
    Härinne???? Yeah right.
    Pm du inte förstod mig innan - sök RIKTIG hjälp!!
    DET är inte onödigt Tyst
    Om ni du är så smart, varför så dryg...?
    Anonym (Afghanistantjejen) skrev 2018-05-16 19:47:04 följande:
    Om ni du är så smart, varför så dryg...?
    *nu
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Afghanistantjejen) skrev 2018-05-16 19:47:29 följande:
    *nu
    Försöker inte vara dryg alls - menar verkligen att om man har riktiga problem ska man gå till riktig hjälp.
    Var av ren omtanke - faktiskt. Om jag ser trådar här det det verkar vara på "riktigt" så föreslår jag ALLTID riktig hjälp.
    Du vill väl inte att alla här ska bedöma dina födelsemärken eller andra symptom eller????
    Har du riktiga problem - sök riktig hjälp. Så!!
    Anonym (Suck) skrev 2018-05-16 20:17:25 följande:
    Du vill väl inte att alla här ska bedöma dina födelsemärken eller andra symptom eller????
    Nej, självklart inte. Men när man mår dåligt psykiskt kan det vara mer komplicerat, och då kanske man kan vilja leta upp någon att bara prata lite med och bolla lite tankar på ett halvt seriöst och halvt oseriöst sätt - utan att det behöver betyda att man inte kommer söka professionell hjälp oxå. Fast bra btw att du tipsar ts att söka riktig professionell hjälp/professionella tips, det är ju visserligen bra i sig, det förnekar jag inte.
    Försöker inte vara dryg alls - menar verkligen att om man har riktiga problem ska man gå till riktig hjälp.
    Var av ren omtanke - faktiskt. Om jag ser trådar här det det verkar vara på "riktigt" så föreslår jag ALLTID riktig hjälp.
    Förstår om din avsikt är att hjälpa ts med sann omtanke. Jag menade snarare att du verkade dryg men inte att du egentligen menade att vara det eller att du var det på riktigt. Hur som helst var anledningen att jag tyckte du verkade dryg att; du enligt min tolkning nästan dumförklarade ts för att hon inte fattade riktigt hur FL fungerade, och för att du liksom verkade så negativ till att hon ville prata av sig, plus att jag tyckte du var en aning hetsig i ditt sätt att säga att hon borde söka hjälp - alltså tänkte lite att det av en människa som mådde dåligt kanske kunde tolkas som att du tyckte den var ett korkat psykfall eller typ så. Kan förstå att du egentligen menar väl och vill hjälpa, men du kanske ska tänka lite mer på hur folk kan uppfatta det du skriver nästa gång. ;) Människor är olika, och alla passar det liksom inte att ge små sparkar i baken.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Afghanistantjejen) skrev 2018-05-16 20:32:11 följande:
    Nej, självklart inte. Men när man mår dåligt psykiskt kan det vara mer komplicerat, och då kanske man kan vilja leta upp någon att bara prata lite med och bolla lite tankar på ett halvt seriöst och halvt oseriöst sätt - utan att det behöver betyda att man inte kommer söka professionell hjälp oxå. Fast bra btw att du tipsar ts att söka riktig professionell hjälp/professionella tips, det är ju visserligen bra i sig, det förnekar jag inte.
    Förstår om din avsikt är att hjälpa ts med sann omtanke. Jag menade snarare att du verkade dryg men inte att du egentligen menade att vara det eller att du var det på riktigt. Hur som helst var anledningen att jag tyckte du verkade dryg att; du enligt min tolkning nästan dumförklarade ts för att hon inte fattade riktigt hur FL fungerade, och för att du liksom verkade så negativ till att hon ville prata av sig, plus att jag tyckte du var en aning hetsig i ditt sätt att säga att hon borde söka hjälp - alltså tänkte lite att det av en människa som mådde dåligt kanske kunde tolkas som att du tyckte den var ett korkat psykfall eller typ så. Kan förstå att du egentligen menar väl och vill hjälpa, men du kanske ska tänka lite mer på hur folk kan uppfatta det du skriver nästa gång. ;) Människor är olika, och alla passar det liksom inte att ge små sparkar i baken.
    Point taken! Menade ju bara väl även om det i denna "tråd-världen" finns en hel del självutnämnda experter.
    Vill man bara "bolla" lite så ok men - behöver man hjälp så sök det på riktigt.
    Anonym (Suck) skrev 2018-05-16 20:42:59 följande:
    Point taken! Menade ju bara väl även om det i denna "tråd-världen" finns en hel del självutnämnda experter.
    Vill man bara "bolla" lite så ok men - behöver man hjälp så sök det på riktigt.
    Då förstår jag dig! Och jag håller med. 

Och absolut, självutnämnda experter bör man vara försiktig med - särskilt så här på internet som typ FL, men olyckligtvis även i den riktiga professionella världen till viss del.
  • Anonym (man)
    Zanzan skrev 2018-05-15 21:30:16 följande:

Jag är FAST inser jag nu. Jag har känslor för TVÅ men kan inte göra något åt saken. Hur ska jag kunna ta en paus ifrån min kille och utforska den här personen när jag har känslor för min kille? Det GÅR inte! Och jag är intresserad av den här personen och min kille kan inte göra nåt åt saken. Inte nu. Och vem vet när. Om nåt år skulle jag tro att det har löst sig så vi kan komma närmare varandra.

Vad ska jag göra för att må bra!?

Du är inte alls fast, du inbillar dig att du är fast för att du har svårt att göra ett val.
    Vad du ska göra för att må bra är att bestämma dig för någon av dem och gå på det istället för att försöka ha kvar båda
  • Anonym (man)
    Anonym (Afghanistantjejen) skrev 2018-05-16 19:45:11 följande:

Kan förstå dig ts. Ibland känner man sig så förvirrad och liksom helt yr i huvudet. Som om allting bara är ett enda ihopasnurrat virrvarr av förvirrade men samtidigt starka känslor och tankar. Och man vet liksom inte riktigt vad man vill samtidigt som man känner så stark inom sig. Nu vet jag ju visserligen inte om det är exakt så du känner men så kan i alla fall jag känna ibland. Särskilt när det gäller killar och man har en massa av dem omkring sig och i huvudet som man känner saker för men som man liksom inte kan sortera upp känslorna och bestämma sig, typ. Och ännu jobbigare kan det ju kännas om man samtidigt inte har någon som man känner att man kan prata med om det, och om man kanske samtidigt känner sig så ensam ibland att det gör ont inom en.

KAN man inte sortera upp känslorna och bestämma sig eller VILL man inte det?
    Kan och vill är inte riktigt samma sak.
    Anonym (man) skrev 2018-05-17 17:51:59 följande:
    KAN man inte sortera upp känslorna och bestämma sig eller VILL man inte det?
    Kan och vill är inte riktigt samma sak.
    Man kanske vill fast det går helt enkelt inte. Eller så går det fast det går trögt och då känns det som att det inte går.

Men allt går inte bara för att man vill så du vet det ;)
  • Anonym (man)
    Anonym (Afghanistantjejen) skrev 2018-05-17 20:30:13 följande:
    Man kanske vill fast det går helt enkelt inte. Eller så går det fast det går trögt och då känns det som att det inte går.

Men allt går inte bara för att man vill så du vet det ;)
    Njae, går inte betyder att det är fysiskt omöjligt, dvs du skulle inte kunna även om du ville. Vill inte är en helt annan sak, där är det du och ingen annan än du som sätter begränsningarna. Det kan vara ett val mellan pest eller kolera, men det finns trotts allt ett val.

Absolut allt går inte om man vill, alla kan inte bli rika bara för att de vill det. Men när det gäller att välja mellan två killar så går det absolut at göra ett val om man VILL, att man sen inte vill för man vill helst ha båda betyder inte att man inte har ett val som man kan göra om man vill. Så att påstå att man inte kan göra ett val är falsk, det handlar mer om att man inte vill det för man vill inte betala priset för valet man i så fall gör, dvs mista den ena.

Så istället intalar man sig själv att man bara inte kaaaaan gör ett val, och så kan man sitta och götta sig åt båda istället, fast egentligen ingen alls för man får adrig någon fullt ut när man befinner sig i ingenmansland och ljuger för sig själv. Och i samma veva så börjar man tycka oerhört synd om sig själv och skyller allt på ödet och universum... allt för att undvika att göra ett val.
Svar på tråden Jag behöver prata