Kirenaj68 skrev 2018-05-18 16:17:45 följande:
För all del. Jag gick måhända ut lite väl burdust och det ber jag om ursäkt för, men i sak ändrar det inte min åsikt. Thailändskorna är bättre på att ta hand om sig själva och ser i regel fräschare ut. Men det har väl sina orsaker.
Thailändskorna röker eller dricker alkohol ytterst sällan.
De kommer från ett land där solen är stark och vet sedan 500 generationer tillbaka att man ska vara försiktigt i solen. De asiater ni ser pressa på stränderna i Thailand är antingen kineser eller koreaner. Dessutom är så ljus hy som möjligt idealet bland thailändskorna. Thailändarna har ett hudpigment som gör att de blir chokladbruna bara att ha varit i solen ett par timmar. Min käraste blir ordentligt brun i ansiktet både här och i Thailand om hon är ute i solen ett tag och det gillar hon inte . Lite annat än i Sverige där man pressar sig grisskära på stranden. Att man kanske får hudcancer 20-30 år senare får man väl ta......
Det thailändska köket med sin bas i ris, fisk och grönsaker är enastående. Den är både mättande och nyttig. Thailändarna ratar inte fläsk eller nötkött som så, men de äter det sällan. Kyckling däremot går bra. God och nyttig mat och resultatet kan alla se. Inga 100 kilos monster där inte.
Det fuktiga klimatet gör att huden håller sig bättre.
Ja varför är ljus hy idealet för thailändare? Ändå pratar du om att thailändskor är snyggare. Svenskar är så nära idealet man kan komma på allt. Långa, ljus hy, blåa ögon, stora ögon, ljust fint hår... Finns en anledning att svenska kvinnor kallats vackrast i världen under många år. Låter mest som du har komplex över att vara ihop med en thailändska. Så då tar du till det klassiska att trycka ned andra för att känna dig bättre själv (eller att din fru ska kännas bättre för dig).