• Kirenaj68

Vad är det med svenskor???

God kväll på er. Har varit på födelsedagsfest hos en thailändsk bekant tillsammans med min thailändska käraste. Alla thaikvinnor på festen från 15 år och uppåt var otroligt vackra och eleganta. Och så kommer man hem till det egna bostadsområdet och ser alla dessa lönnfeta, sönderbrända vita trasor till "kvinnor" i samma åldersgrupp fläska sig omkring som ånglok.......Ärligt talat, svenskor. Har ni ingen självrespekt????? Vad är det fel på er????

• Svar på tråden Vad är det med svenskor???
  • AnneSophia
    Kirenaj68 skrev 2018-05-18 16:17:45 följande:

För all del. Jag gick måhända ut lite väl burdust och det ber jag om ursäkt för, men i sak ändrar det inte min åsikt. Thailändskorna är bättre på att ta hand om sig själva och ser i regel fräschare ut. Men det har väl sina orsaker.

Thailändskorna röker eller dricker alkohol ytterst sällan. 

De kommer från ett land där solen är stark och vet sedan 500 generationer tillbaka att man ska vara försiktigt i solen. De asiater ni ser pressa på stränderna i Thailand är antingen kineser eller koreaner. Dessutom är så ljus hy som möjligt idealet bland thailändskorna. Thailändarna har ett hudpigment som gör att de blir chokladbruna bara att ha varit i solen ett par timmar. Min käraste blir ordentligt brun i ansiktet både här och i Thailand om hon är ute i solen ett tag och det gillar hon inte . Lite annat än i Sverige där man pressar sig grisskära på stranden. Att man kanske får hudcancer 20-30 år senare får man väl ta......

Det thailändska köket med sin bas i ris, fisk och grönsaker är enastående. Den är både mättande och nyttig. Thailändarna ratar inte fläsk eller nötkött som så, men de äter det sällan. Kyckling däremot går bra. God och nyttig mat och resultatet kan alla se. Inga 100 kilos monster där inte.

Det fuktiga klimatet gör att huden håller sig bättre.

Ja varför är ljus hy idealet för thailändare? Ändå pratar du om att thailändskor är snyggare. Svenskar är så nära idealet man kan komma på allt. Långa, ljus hy, blåa ögon, stora ögon, ljust fint hår... Finns en anledning att svenska kvinnor kallats vackrast i världen under många år. Låter mest som du har komplex över att vara ihop med en thailändska. Så då tar du till det klassiska att trycka ned andra för att känna dig bättre själv (eller att din fru ska kännas bättre för dig).
  • AnneSophia
    Kanttant skrev 2018-05-18 16:40:09 följande:

Reagerade också på det, gjorde inte precis mina tankar om TS sätt att se på människor (kvinnor) bättre. Lite obehagligt att han klumpar ihop 15-åringar med den grupp av kvinnor han bedömer som attraktiva kvinnor eller inte. 

Pedofilvarning.
  • Kirenaj68
    Kanttant skrev 2018-05-18 16:21:42 följande:
    Vill typ bums bli lönnfet och en "vit trasa" och flytta in som TS granne enbart för att provocera honom lite mer. 

Herregud, tror du folk existerar för din skull eller? Människor lever väl för sin egen skull, vad stör det dig hur de ser ut så länge det inte är något som påverkar dig på riktigt (t.ex. helt rimligt att inte behöva stirra på någons könsorgan då det kan vara rätt obehagligt). Knappast någon som tvingar dig att ingå i en relation med någon som du tycker är oattraktiv. 

Ärligt talat, TS. Har du inget bättre för dig?????? Vad är det för fel på dig?????
    Du lär nog få hinka milkshakes i 10 år om du ska slå "kvinnan" som bor mittemot. Men du är välkommen att försöka.....

• Kirenaj68
    AnneSophia skrev 2018-05-18 23:02:44 följande:
    Ja varför är ljus hy idealet för thailändare? Ändå pratar du om att thailändskor är snyggare. Svenskar är så nära idealet man kan komma på allt. Långa, ljus hy, blåa ögon, stora ögon, ljust fint hår... Finns en anledning att svenska kvinnor kallats vackrast i världen under många år. Låter mest som du har komplex över att vara ihop med en thailändska. Så då tar du till det klassiska att trycka ned andra för att känna dig bättre själv (eller att din fru ska kännas bättre för dig).
    Ojdå. Här har vi en som lever kvar på 80-talet. Det är sant att svenskan hade gott rykte förr, men idag är det liiiiiite si och så med det. Om man nu ska tro det jag får höra när jag är i utriket. För övrigt. Om nu svenskan är så vacker som du påstår hur kommer det då sig att ingen svenska har vunnit Fröken Universum sedan Yvonne Ryding 1984? Och varför skulle jag ha komplex för min käraste (som för övrigt är nästan jämnårig med mig. skiljer två år) som är den vackraste jag vet? 
  • Kirenaj68

Så fort ordet thailändska nämns tar det inte lång stund förrän ord som pedofil, go go-flicka och hora dyker upp. Ett hett tips: Gå ut på nätet och googla om den thailändska medelklassen, så kanske ni lär er något, era jävla bönder!!!!!

• Shirazz

Enligt SCB ligger män över kvinnor i BMI i alla ålderskategorier, vilket tyder på att de svenska männen är ÄNNU fetare än dessa svenska kvinnor. Varför ska kvinnorna vara ännu smalare när deras motsvarande män är fetare?

• Heliena

Jag har jobbat med en rad thailändskor och alla har klätt sig precis som oss svenskor där.. I bekväma vardagskläder och de har oftast varit osminkade och inte alls uppfiffade. Du kan ju inte jämföra fest och vardag..

Det komiska är att de är otroligt missnöjda med sina svenska män och många av dem har klagat till oss svenska kollegor att deras män är så feta och lata, haha! Så vad fan är det för fel på er svenska män undrar både vi svenskor och thailändskor ;)

• Kanttant
    Kirenaj68 skrev 2018-05-19 02:56:36 följande:

Så fort ordet thailändska nämns tar det inte lång stund förrän ord som pedofil, go go-flicka och hora dyker upp. Ett hett tips: Gå ut på nätet och googla om den thailändska medelklassen, så kanske ni lär er något, era jävla bönder!!!!!

Vad jag reagerade var snarare på att du klumpade ihop 15-åriga flickor med de kvinnor du bedömde som attraktiva eller ej.
  • Kirenaj68
    Kanttant skrev 2018-05-19 04:30:12 följande:
    Vad jag reagerade var snarare på att du klumpade ihop 15-åriga flickor med de kvinnor du bedömde som attraktiva eller ej.
    Jag har inte nämnt 15-åriga tjejer någonstans.
  • Ignoramus
    Kirenaj68 skrev 2018-05-19 21:14:37 följande:

Jo, i originalinlägget. Att tillskriva barn som "otroligt vackra" känns rätt sunkigt och obehagligt...
  • Kirenaj68
    Tess1990 skrev 2018-05-18 16:38:22 följande:

Varför drar du gränsen (?) Vid och säger kvinnor om 15åriga flickor?

Det är barn fortfarande då, tonåringar visst och kanske byxmyndiga i sverige, men inte kvinnor!

Är det för att du är noga med att dom ska vara just 15år så du inte åker dit när du har sex med dom?

Vad yrar du om? 15-åriga tjejer? Jag talar om vuxna kvinnor.
  • Kanttant
    Kirenaj68 skrev 2018-05-19 21:14:37 följande:

Kirenaj68 skrev 2018-05-15 22:50:08 följande:

God kväll på er. Har varit på födelsedagsfest hos en thailändsk bekant tillsammans med min thailändska käraste. Alla thaikvinnor på festen från 15 år och uppåt var otroligt vackra och eleganta. Och så kommer man hem till det egna bostadsområdet och ser alla dessa lönnfeta, sönderbrända vita trasor till "kvinnor" i samma åldersgrupp fläska sig omkring som ånglok.......Ärligt talat, svenskor. Har ni ingen självrespekt????? Vad är det fel på er????

Inte? "Alla thaikvinnor på festen från 15 år och uppåt var otroligt vackra och eleganta. "
  • Kanttant
    Kirenaj68 skrev 2018-05-19 21:18:45 följande:

Vad yrar du om? 15-åriga tjejer? Jag talar om vuxna kvinnor.

15-åringar ÄR INTE vuxna kvinnor. De är flickor. Det är just det som är creepy, att du benämner och ser på 15-åriga flickor som vuxna kvinnor.
  • AnneSophia
    Kirenaj68 skrev 2018-05-19 02:49:58 följande:

Ojdå. Här har vi en som lever kvar på 80-talet. Det är sant att svenskan hade gott rykte förr, men idag är det liiiiiite si och så med det. Om man nu ska tro det jag får höra när jag är i utriket. För övrigt. Om nu svenskan är så vacker som du påstår hur kommer det då sig att ingen svenska har vunnit Fröken Universum sedan Yvonne Ryding 1984? Och varför skulle jag ha komplex för min käraste (som för övrigt är nästan jämnårig med mig. skiljer två år) som är den vackraste jag vet? 

Idag är svenskens rykte förstört just för att det kommit bl a mycket thailändare och andra icke-svenskar. Miss universum, det om något är väl 80-tal. Finns det ens längre? Ja säg det du, är ju du som starta tråden med ett missunnsamt inlägg fyllt av avundsjuka.
  • Less is more
    Kirenaj68 skrev 2018-05-15 22:50:08 följande:

Fast varför är du bekymrad över detta ? Du behöver inte bli tillsammans med kvinnor du tycker är fula. Du behöver inte heller bli tillsammans med alla kvinnor i hela världen. Det borde inte vara ett problem för dig hur andra ser ut ? Du hittar någon ändå, svenska eller inte.
Svar på tråden Vad är det med svenskor???